Powiedzcie mi...
Czemu większości ludziom wydaje się ze wolnossąca benzyna np o pojemności 2 litrów pogoni turbodiesla o tej samej pojemności ? Przecież to jakiś obłęd... Przykładowo BMW 323CI E46 240nm i 180 koni diesel 2.0 po chipie 170 i 450nm bez szans :)
Pewnie ktoś zaraz wyskoczy z argumentem że w małym zakresie obrotów, jak się umie zmieniać biegi to nie ma problemu, a jeszcze lepiej jak przekładnia jest typu DSG.
Ciągle tylko czytam na forach wylewy typu "porobił mnie diesel jak to możliwe przecież mam bmw 525, czy z moim autem jest coś nie tak?"
lista tematów
Wysokoprężny a wolnossący strona 4 z 6
no ok, ale 2.0 benzyna ma 140KM z samej konstrukcji silnika, 2.0dci ma 150KM tylko i wyłącznie dzięki turbo a nie z samej konstrukcji silnika.
dalsza kłótnia rzeczywiście nie ma sensu bo i tak diesel jest sterydowany żeby chociaż dorównać silnikom benzynowym.
Konto usunięte: td może w wielu przypadkach o tej samej pojemności być lepsze od benzyny wolnossącej
w temacie jest "Wysokoprężny a wolnossący" więc po co mieszać w to turbo? sam diesel bez turbo jest wysokoprężnym silnikiem więc taki silnik porównajcie do benzyniaka bez turbo.
to, że TD jest "dobre" to wiedzą wszyscy, ale to nie zmienia faktu, że to właśnie turbo dało dla tego diesla moc bo sam diesel to tylko zwykła popierdółka.
Konto usunięte: Zabrać Vtecowi zmienną faze bo to jest jak turbina w dieslu, tylko że na innej zasadzie to działa ale efekt jest ten sam, większa moc.
Ja jeszcze dodam ze V-Tec nie daje mocy:P jest to w celu oszczednosci, a nie poprawy mocy bo rownie dobrze mozna zblokowac walki i wtedy bedzie to zwykly silnik, a moc zostanie ta sama...
Dajcie juz spokój z tym porownaniem, zeby stwierdzic co lepsze trzebaby okreslic jakies jasne kryteria, a nie tak porownywac to z tym, a to z tym itd...
Wolnossaki, turbo... itd... Diesle moze i sa coraz lepsze, ale wedle mnie sa dobre 40 lat za bendzynowymi silnikami....
Kaziu naucz się pisac VTEC ;]
Dobra ,a teraz spalanie ;]
Ile spali 200konna benzyna przy pałowaniu ,a ile 200 konny dziesel ;] ?
"You must drive this car before you die, it really is that good" M3 E30
przemysl sprawe momentu obrotowego a nie mocy bo to nie ona dyktuje co zostanie przeniesione na asfalt tylko Nm
odp 1 wiecej 2 mniej :)
Niech szybciej znajdują na Syberii nowe pokłady ropy :P
"You must drive this car before you die, it really is that good" M3 E30
Może chodziło mu że V-tec(h) nie daje mocy haha :D
http://www.youtube.com/watch?v=AcT_ZyY3F0k
"To produce more power" !
Nie chodziło mu tylko i wyłącznie o to:
:lol::lol::lol::lol:
"You must drive this car before you die, it really is that good" M3 E30
Nie mieli sie do czego doczepic to doczepili sie do pisowni...
Hehe tak otwiera sie dodatkowy zawor i wtedy ma wieksza moc, rownie dobrze mozna uzyskacta sama moc nie stosujac technologi Vtec, zakladajac waki z wiekszymi krzywkami na stale i to bedzie znacznie prostsze, ale vtec est po to zeby ci co jeżdza ostroznie nie tracili zbyt duzo na paliwo, a przy okazji np wyprzedzajac mieli sporo mocy w zapasie..
kaziu4442: Hehe tak otwiera sie dodatkowy zawor i wtedy ma wieksza moc, rownie dobrze mozna uzyskacta sama moc nie stosujac technologi Vtec, zakladajac waki z wiekszymi krzywkami na stale i to bedzie znacznie prostsze, ale vtec est po to zeby ci co jeżdza ostroznie nie tracili zbyt duzo na paliwo, a przy okazji np wyprzedzajac mieli sporo mocy w zapasie..
Badz zaleznie od uzytej technologi, zwieksza sie wychylenie zaworow...