Powiedzcie mi...
Czemu większości ludziom wydaje się ze wolnossąca benzyna np o pojemności 2 litrów pogoni turbodiesla o tej samej pojemności ? Przecież to jakiś obłęd... Przykładowo BMW 323CI E46 240nm i 180 koni diesel 2.0 po chipie 170 i 450nm bez szans :)
Pewnie ktoś zaraz wyskoczy z argumentem że w małym zakresie obrotów, jak się umie zmieniać biegi to nie ma problemu, a jeszcze lepiej jak przekładnia jest typu DSG.
Ciągle tylko czytam na forach wylewy typu "porobił mnie diesel jak to możliwe przecież mam bmw 525, czy z moim autem jest coś nie tak?"
Wysokoprężny a wolnossący strona 1 z 6
Kiedyś tak było jak diesle były mało dopracowane.
W tej chwili w pojemnościach takich samych diesel robi benzyniaka.
no ale to nierowna walka jest, trza porownac diesla i benzyne ale z turbina wtedy wyjdzie kto jest gora. i od razu dodam ze ten pierwszy ma marne szanse.
Tutaj masz:
http://www.roadlook.pl/technika/bosch-ponowny-triumf-diesla-w-le-mans.html
Odnośnie rajdów pamiętam że chodziło o seata TDI ale który to już Ci nie powiem bo nie pamiętam
tym zaskoczyłeś mnie.....
a swoją drogą to dobra ta skrzynia dsg szybko zmienia nie czuć zmiany inne automaty sie chowają
hola hola nie jestem żadnym zwolennikiem bmw bo dla mnie to już wiocha. Ale chcę tu zwrócić honor silnikowi benzynowemu
Gdyby tak to tej benzyny zamontować turbinę i chip tak jak siedzi w dieslu o porównywalnej mocy jaką dał dieslowi czyli załóżmy zwykły diesel 2.0 przy obecnej technice Common rail i tych ultra zajebistych wtryskach to jakieś przeszło 100 km czyli aż 70 km uzyskanych jest z turbiny i chipu to teraz dorzućmy te koniki do benzyny no i wtedy nie ma czego porównywać ;D
bo są głupi i nie wiedzą, że jest jeszcze coś takiego jak moment obrotowy, i to on daje przyspieszenie, a moc daje prędkość maksymalną.
bo są w stanie przejechać większy dystans na jednym baku, więc rzadziej pojawiają się na pit lane, w rzeczywistości są odrobinę wolniejsze
nie rajdy a wyścigi samochodów turystycznych
to bardziej sekwencja niż automat. Sekwencje montowane w Nissanie GT-R, Ferrari, BMW czy Porsche są zdecydowanie lepsze od DSG robionej przez VW.
prawda, jeśli mamy robić porównanie, to zestawmy osiągi silników atmosferycznych ze sobą i doładowanych ze sobą. Przy tej samej pojemności doładowana benzyna wygra z atmosferycznym dieslem, i odwrotnie.
OK, postaw dowolny seryjny 2,0TDI/HDI czy jeszcze jakiś inny turbodiesel, a obok seryjną 2,0 doładowaną benzynę z Miśka Evo X. Jak myślisz, czym to się skończy?
pewnie niektórzy powiedzą że zbyt dalekie porównania, może lepiej 1,4TDI w Skodzie Fabii albo 1,4 D4D w Toyocie Corolli kontra 1,4 TSI w nowym Golfie
hehe do tego diesla wystarczyło by 2.0 z Hondy S2000, która jest bez turba :D albo civikowe B16B też bez żadnych turbin :D
jeśli z diesli bez żadnych turbin osiągną tyle mocy i takie osiągi przy tych pojemnościach to wtedy możemy pogadać i przeanalizować jeszcze raz co jest lepsze...jak na razie to w większości porównujecie niemieckie benzyniaki(które są lipne) i niemieckie diesle(które niemcom ładnie wychodzą ale to wcale nie powód aby mówić, że diesel jest lepszy) a przecież świat jest ogromny i na każdym kontynencie jest jakaś marka produkująca samochody i często mająca własne rozwiązania.
Nie był bym taki pewien czy te 240km/208nm(przyspieszenie do setki jakieś 7 sekund) dało by rade 2.0tdci po chipie 180km/425nm(przyspieszenie do 100 jakieś 7-8sekund) Niby 60 koni więcej ale za to tylko 200nm to bardzo mało jak na tyle koni, wolno sie rozpędza. Ciekawe jakby wyglądał wyścig powyżej 100km/h
hmmm a bez chipa? a co jeśli taką hondę zchipować i uturbić?