ocet
ocet
  10 września 2009 (pierwszy post)

witAm
pytanie do znawcow lpg
Gaz dostaje sie do komory spalania w stanie ciekłym czy gazowym?
jesli w ciekłym to do czgo jest ten caly podgrzewacz bo mowiono mi ze wlasnie w nim gaz zmienia swoj stan?
a jesli w stanie gazowym to jak to mozliwe skoro jest tam cisnienie?

KORARM
KORARM
  10 września 2009

Do komory spalania na pewno dostaje się w atanie gazowym

ocet
ocet: a jesli w stanie gazowym to jak to mozliwe skoro jest tam cisnienie?

jeśli wlatuje to wtedy nie ma dużego ciśnienia
otóż silnik 4 suwowy
1: ssanie (wlatuje gaz)
2: sprężanie (robi się ciśnienie) (gaz pod ciśnieniem)
3: praca (jeszcze większe ciśnienie)
4: wydech ( mniejsze ciśnienie)
ocet
ocet
  10 września 2009

aha
a ajk on przechodzi przez wtryski czy idzie przez korektor i mieszany z powietrzem wlatuje przez zawór?

KORARM
KORARM
  10 września 2009
ocet
ocet: przechodzi przez wtryski czy idzie przez korektor i mieszany z powietrzem wlatuje przez zawór?

wlatuje przez wtryski od gazu ( zamontowane przez gazownika) do korektora ssącego i tam miesza się z powietrzem...
Potem cała mieszanka wlatuje przez zawory do komory spalania
ocet
ocet
  10 września 2009

aha juz wiem dlaczego do plastikowych korektorow trzeba dopłac
a naco jest ten podgrzewacz, pracuje on tylko przy rozruchu czy cały czas podczas pracy silnika?

lutek
lutek
  10 września 2009
ocet
ocet: korektor

Konto usunięte
Konto usunięte: korektora

KoLektora

ocet
ocet: a naco jest ten podgrzewacz

Nie podgrzewacz tylko reduktor
KORARM
KORARM
  10 września 2009
ocet
ocet: a naco jest ten podgrzewacz, pracuje on tylko przy rozruchu czy cały czas podczas pracy silnika?

tego nie wiem
Insstalacja gazowa zawsze jest katem dla silnika
Lecz nie jest powiedziane, ze od razu tam wszystko się zepsuje
Każdy silnik inaczej to znosi....
Kuzyn ma rowera 620 silnik od hondy 2.0 16V na gazie ponad 5 lat jeździ i nic się nie stało z silnikiem
TexasRanger
TexasRanger
  11 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Insstalacja gazowa zawsze jest katem dla silnika


Phi... lubię takie teksty - CIEMNOGRÓD.
DEIVIS
DEIVIS
  11 września 2009

w ukladzie LPG wystepuje reduktor (Parownik/podgrzewacz) w ktorym cisnienie z butli jest redukowane (rozprezanie)(zmniejszane)(i do kolektora ssacego iak i wtrysków jest dostarczane w stanie lotnym)membrany w nim zamarzaja co powoduje ze reduktor nie moze dzialac i po to jest potpiety pod uklad chlodzenia silnika aby cieply plyn chlodniczy zapobiegal zamarzaniu membran reduktora i jest wlaczony caly czas. co do szkodliwosci gazu mianowicie gaz ma okolo 110 oktan czyli jest bardziej latwopalny niz bezyna i to nie on niszczy silnik lecz jego nieprawidlowe uzytkowanie a mianowicie złe ustawienie zaplonu jesli chcemy jezdzic autem na gaz musimy zrezygnowac z paliwa gdyz przestawienie zaplonu pod gaz nie bedzie korzystne do jazdy na paliwie gdyz gaz potrzebuje puznego zaplonu

ocet
ocet
  11 września 2009

wyczytałem, że w 5 generacji gaz jest już dostarczany w stanie ciekłym?

lutek
lutek
  11 września 2009
DEIVIS
DEIVIS: gaz ma okolo 110 oktan czyli jest bardziej latwopalny niz bezyna

Dla ciebie wyższa liczba oktanowa świadczy o palności?

DEIVIS
DEIVIS: jesli chcemy jezdzic autem na gaz musimy zrezygnowac z paliwa gdyz przestawienie zaplonu pod gaz nie bedzie korzystne do jazdy na paliwie gdyz gaz potrzebuje puznego zaplonu

Od tego są emulatory a to o opóźnianiu zapłonu nie jest do końca prawdą
lutek
lutek
  11 września 2009
DEIVIS
DEIVIS: w ktorym cisnienie z butli jest redukowane

Nie ciśnienie jest redukowane tylko gaz jest redukowany z postaci ciekłej na lotną
Corradolicious
Corradolicious
  11 września 2009

a teraz przetlumacze ten belkot lutka na jezyk polski: Nawet dobre zapalniczki sa na benzyne... :mrgreen:

DEIVIS
DEIVIS
  11 września 2009

@lutek:
Bedziesz mial w domu 3 auta na gaz to pogadamy bo ja mam matiza na sekfencji renault19 na jednopunkcie i cinkala na gazniku to chyba cos wiem na ten temat a liczba oktan swiadczy o energetycznosci paliwa oraz o palnosci cisnienie jest redokowane czy to cieczy czy lotnej postaci ale jest redukowane i wytwaza sie zimno w nowych instalacjach nie trzeba przestawiac zaplonu bo jest on przestawiany przez dodatkowy komputer ale w starszych autach tak jak cienki na gazniku trzeba przestawic zaplon zeby uzyskac maksymalne efekty ze spalania gazu

KORARM
KORARM
  11 września 2009
lutek
lutek: Nie ciśnienie jest redukowane tylko gaz jest redukowany z postaci ciekłej na lotną

jeśli tak się dzieje to ciśnienie też sie zmniejsza ciecz jest pod większym ciśnieniem niż stan lotny gazu
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.