witAm
pytanie do znawcow lpg
Gaz dostaje sie do komory spalania w stanie ciekłym czy gazowym?
jesli w ciekłym to do czgo jest ten caly podgrzewacz bo mowiono mi ze wlasnie w nim gaz zmienia swoj stan?
a jesli w stanie gazowym to jak to mozliwe skoro jest tam cisnienie?
gazzz strona 1 z 5
Do komory spalania na pewno dostaje się w atanie gazowym
jeśli wlatuje to wtedy nie ma dużego ciśnienia
otóż silnik 4 suwowy
1: ssanie (wlatuje gaz)
2: sprężanie (robi się ciśnienie) (gaz pod ciśnieniem)
3: praca (jeszcze większe ciśnienie)
4: wydech ( mniejsze ciśnienie)
aha
a ajk on przechodzi przez wtryski czy idzie przez korektor i mieszany z powietrzem wlatuje przez zawór?
aha juz wiem dlaczego do plastikowych korektorow trzeba dopłac
a naco jest ten podgrzewacz, pracuje on tylko przy rozruchu czy cały czas podczas pracy silnika?
tego nie wiem
Insstalacja gazowa zawsze jest katem dla silnika
Lecz nie jest powiedziane, ze od razu tam wszystko się zepsuje
Każdy silnik inaczej to znosi....
Kuzyn ma rowera 620 silnik od hondy 2.0 16V na gazie ponad 5 lat jeździ i nic się nie stało z silnikiem
w ukladzie LPG wystepuje reduktor (Parownik/podgrzewacz) w ktorym cisnienie z butli jest redukowane (rozprezanie)(zmniejszane)(i do kolektora ssacego iak i wtrysków jest dostarczane w stanie lotnym)membrany w nim zamarzaja co powoduje ze reduktor nie moze dzialac i po to jest potpiety pod uklad chlodzenia silnika aby cieply plyn chlodniczy zapobiegal zamarzaniu membran reduktora i jest wlaczony caly czas. co do szkodliwosci gazu mianowicie gaz ma okolo 110 oktan czyli jest bardziej latwopalny niz bezyna i to nie on niszczy silnik lecz jego nieprawidlowe uzytkowanie a mianowicie złe ustawienie zaplonu jesli chcemy jezdzic autem na gaz musimy zrezygnowac z paliwa gdyz przestawienie zaplonu pod gaz nie bedzie korzystne do jazdy na paliwie gdyz gaz potrzebuje puznego zaplonu
Dla ciebie wyższa liczba oktanowa świadczy o palności?
Od tego są emulatory a to o opóźnianiu zapłonu nie jest do końca prawdą
@lutek:
Bedziesz mial w domu 3 auta na gaz to pogadamy bo ja mam matiza na sekfencji renault19 na jednopunkcie i cinkala na gazniku to chyba cos wiem na ten temat a liczba oktan swiadczy o energetycznosci paliwa oraz o palnosci cisnienie jest redokowane czy to cieczy czy lotnej postaci ale jest redukowane i wytwaza sie zimno w nowych instalacjach nie trzeba przestawiac zaplonu bo jest on przestawiany przez dodatkowy komputer ale w starszych autach tak jak cienki na gazniku trzeba przestawic zaplon zeby uzyskac maksymalne efekty ze spalania gazu