witAm
pytanie do znawcow lpg
Gaz dostaje sie do komory spalania w stanie ciekłym czy gazowym?
jesli w ciekłym to do czgo jest ten caly podgrzewacz bo mowiono mi ze wlasnie w nim gaz zmienia swoj stan?
a jesli w stanie gazowym to jak to mozliwe skoro jest tam cisnienie?
gazzz strona 2 z 5
matiz spala mi okolo 9 litrów gazu na 100 km przy ostrej jezdzie wiem bo tak wlasnie jezdze i sprawdzam ile pali a paliwa spali pewnie tyle samo moze ciutke mniej w takich samych warunkach takze przeliczmy gaz oksztuje okolo 2 zl a bezyna okolo 4,50zl takze jezdze przez polowe taniej nie tracac mocy wresz przeciwnie, w cinkalu dopiero zalozylem instalacje takze jeszcze nie sprawdzalem ile bede oszczedzal ale pewnie tez bede jezdzil przez polowe taniej takze nie mówcie ze nie ma oszczednosci
@DEIVIS:
a co myślisz o zagazowaniu hondy civic
1.3 1.5 1.6
czy będzie oszczędność? wzrost mocy? spadek?
a wytrzymałość?
jesli instalcja bedzie dobrze dobrana i odpowiednio skonfigurowana to na pewno bedzie tansza jazda niz na bezynie osiagi moga sie poprawic a zywotnosc silnika nie spadnie jesli tylko bedzie dbane o instalacje gazowa bo silnik przeciez smarowanie ma takie samo na gazie i napaliwie. przyjechal do mnie oststnio wujek z włoch i tam juz seryjnie do aut wkladaja gaz CNG lub LPG a bak na paliwo mial tylko 10 litrow a ostatnio znalazlem na allegro wloskiego skutera malaguti 2t z instalacja LPG firmy LOVATO na tym to juz naprawde tanio sie jezdzi bez skutkow ubocznych takze jak chcecie jak dla mnie to gaz jest wpozadku bo oszczedny i nie pogarsza pracy silnika ani go nie uszkadza
ok a u mojego kuzyna w roverze 2.0 16 v na gazie idzie gorzej niż na benzynie nie wiem jaka tam jest instalacja....
a ja powiem ze jak sie chce dynamicznie jezdzic to predzej czy pozniej oszczednosc wyjdzie bokiem, tak sie okazalo w moim Golfie z gazem, dlatego jestem przeciwnikiem gazowania
Najs
Ona świadczy głównie o temperaturze spalania a nie o energetyczności
Owszem czasami to coś daje ale każdy silnik inaczej reaguje na gaz i dużo też zależy od preferencji kierowcy
Akurat w przypadku lpg jest tak ale nie zawsze przy redukcji chemicznej jest zmiana(aż taka) ciśnienia
tam jest silnik pewnie na wtrysku a gaz ma zalozony najprostszy taki jak do gaznika a pozatym gaz nie lubi dmuchania w filtr powietrza
co do dynamicznej jazdy ja matizem jezdze jak szlony nie schodze ponizej 100km/h i to na 3 po miescie takze dre silnik niezle po obrotach a i tak jezdze taniej niz na paliwie t to nie prawda ze gaz nie jest oszczedny i ze jast zly tylko trzeba miec dobra inatalacje i dobrze skonfigurowany zaplon itd
inatalacja kosztowala mnie 200zl bo kupilem uzywana i wszsystko sam sobie zakladalem zregenerowalem reduktor wyczyscilem wszystko i zalozylem tak jak powinno byc a cinkal bedzie dla kobiety takze na pewno za 20zl zrobi 100km jak nie wiecej