aska1231
aska1231
  10 grudnia 2008 (pierwszy post)

Nie rozumiem ludzi, którzy uważaja że technikum czy zawodówka jest gorsza od liceum...

liceum - masz przedmioty z gim. + rozszerzone te które wybrałeś czyli jakieś np. 2angielskie wiecej czyli 4 i 2 inne czyli 3/4)
technikum - przedmioty z gim + (w moim przypadku) rozszerzony angielski + przedmioty zawodowe mam ich 3 (6h)
zawodówka - przedmioty z gim (nie wszystkie) + zawodowe

Lo vs. technikum
(przykłady)
plan zajęc mojej kuzynki i mój
Kuzynka:
Pon. 8-13;20
Wt. 8;501415
Śr. 8-10;30
Czw. 9;45-14;20
Pt. 11;40 -13;20

Mój:
Pon. 8-15;10
Wt. 8-14;15
Śr. 8;50 -15;20
Czw. 8-14;20
Pt. 8:13;20

i jaka tu sprawiedliwość? Mam o jakąś "połowe" więcej zajęć niż ona.
I ona jest w LO a ja jestem w technikum.
Po technikum mam mature i technika, po LO mam Tylko mature.
I nie mówcie mi, ze LO jest o wiele lepsze od technikum.

...

jednakże moim zdaniem jesli ktoś nie zda tej matury to co ma po Tym liceum? Wielki gó.no, po technikum to samo, a po zawdówce ma zawód i nie wierzę w to, zę nie zda egzaminu, bo egzaminy aż tak trudno nie są.

Żałuje sama, że składałam papiery do technikum i LO, a nie do zawodówki ...
A technikum? To jest najgorsza sprawa jaka może być ...

...

Pozdrawiam
Aś.

AlcoholicClan
AlcoholicClan
  11 grudnia 2008
Konto usunięte
Konto usunięte: Po technikum mam mature i technika, po LO mam Tylko mature. I nie mówcie mi, ze LO jest o wiele lepsze od technikum.

Owszem, możesz przystąpić do matury i do egzaminu zawodowego, tylko pytanie czy dasz radę? Wielu moich znajomych, będących w technikum woli zdawać maturę, ponieważ jest o wiele łatwiej, aniżeli zdać egzamin zawodowy. Niektórzy porywają się za wysokie góry podchodząc do obu kwestii... jednym się udaje, drugim nie.
Do LO, idzie się raczej z myślą o studiach.
Podsumowując lepiej przemęczyć się 4 lata w technikum, zdobyć maturę, ew egzamin zawodowy, a jeśli nie to przystąpić do niego za jakiś czas (...się te przepisy zmieniają).
Takie moje oto zdanie.