Witam. Zakładam nowy temat , bo nic podobnego nie mogę tu znaleźć co byłoby aktualne. Dużo osób ma dylemat co kupić ? BMW czy Audi a może Mercedes etc. Zaraz znajdzie się jak to w Polsce milion takich , którzy napiszą , że BMW to auto dresiarza , wieśniaka itp. Ale nie ma co dyskutować z ludźmi którzy mają kompleksy i ich na takie auta nie stać. Post jest skierowany do tych którzy mają ochotę na lekko usportowiony samochód. Ja akurat nie mieszkam w Polsce od ponad 17-tu lat i mam swoje hobby. Kolekcjonuję samochody BMW. Nie traktuję tych aut ani jako samochodu dla szpanu bo miałem też Lamborghini Galardo , nie traktuję też tych aut jako samochodów na podryw bo jest to tylko samochód. Raczej bawię się professionalnym Tuningiem tych aut. Ostatnim modelem do Tuningu jest E36 z roku 1998 , gdzie na chwilę obecną zakończyłem prace związane z silnikiem i podwoziem,ale sporo jeszcze przede mną.Pytacie Audi czy BMW ? Miałem sportowe Audi A3 i mam kilka modeli BMW w tym Roadster Z4 czy 530D z roku 2007. Szczerze ? Jeździłem wieloma autami, nie będę BMW porównywał z możliwościami Lamborghini Galardo , bo to są różne kategorie aut , ale gdybym miał wybierać , postawiłbym mimo wszystko na BMW. Niestety należy pamiętać - jest to auto usportowione , zatem nie ma co liczyć na miękką jazdę i komfort podróży - to samochód dla tych , którzy wiedzą czego chcą.Zapraszam do rozmowy.
BMW-wszystko o tych pięknych samochodach strona 1 z 4
Lubię i jedną i drugą markę fajnie mi sie jeździ BMW więcej do czynienia miałem z AUDI. Jeździłem BMW E38 740i super auto pięknie pracuje silnik. Z Audi marzy mi się ogarnięte S2 silniki 2.2 turbo które tam siedziały są bardzo żywotne i odporne na zwiększanie mocy.
Ja na co dzień używam BMW E36 , bo wolę auto niemal bez elektroniki. Audi miałem tylko 1,9 TDI , myślałem nad Audi z silnikiem FSI ale z czasem stwierdziłem, komfort naprawdę ok,ale jakoś przemawiało za mną BMW z twardym gwintem, choć w Audi też można założyć-nie wiem ale klin E36 według mnie ma coś w sobie i pomimo że to bardzo stara konstrukcja-to jednak chyba już powoli kultowy model BMW zresztą bardzo ważny w Historii tej Fabryki.
skoro taki fan bmw i znawca, może w końcu ty mi odpowiesz, co to ulicha jest? Wylot powietrza? czy głośnik?
tak samo pytanie te po bokach na tej samej wysokości tuż przy samych słupkach lewym i prawym, to głośniki czy wyloty powietrza
mam znajomego który jeździ i Audi i BMW według niego żadnym samochodem mu się nie jeździło tak dobrze jak BMW. Mówi że Audi jest spoko ale tak jak ty jakoś bardziej przemawia do niego BMW.
Miejsce które wskazałeś to zabudowa pod głośnik.Nawiew na szybę masz całkowicie przy podszybiu,a kabinę dogrzewają i chłodzą frontowe i dolne nawiewy
He! He! Staram się to wszystko godzić ale chyba mam tego za dużo. Poza Fotką , prywatnie dużo czasu spędzam na krótkofalarskich łącznościach , które pochłaniają niewiarygodnie dużo czasu , nie wiem czy nie więcej niż komputer. Chyba zdecydowanie więcej. Ale spróbuję się poprawić. Poza tym chwilowo usunąłem z profilu zdjęcia z BMW bo niektóre dziewczyny źle to odbierały. Będę się starał dokładać tu tematów na techniczne tematy BM szczególnie modeli E30 , E36 Sedan 4 drzwiowy (1990-1998) których to wersji fabryka wypuściła aż 23 , piszę aż bo np. modelu E46/4 Sedan czterodrzwiowy (2001-2005) było dla porównania tylko 16 modeli a np. BMW E46 (1998-2002) w wersji Sedan 4-drzwiowy było tylko 11 modeli z silnikami Diesla i Benzynowymi. To przy okazji świadczy o zainteresowaniu modelem E36 i jego popularności do dziś. Jest wiele Klubów BMW na całym świecie gdzie często są spotykane wersje E30,E36 w oryginale czy Tuningowane. Często z uwagi na dość proste konstrukcje. Są też bardzo popularne z bo zwyczajnie nie są naszpikowane nowoczesną elektroniką i dają większą satysfakcję w prowadzeniu. BMW E36 było też jednym z najważniejszych modeli jakie kiedy kolwiek powstały w Historii Fabryki BMW , którą założono w 1916 roku i wtedy nazywała się ona Bayerische Flugzeugwerke, a od 1917 już jako BMW. Fabryka jednak nie od razu zaczęła produkować samochody.Przygoda z autami zaczęła się dopiero w 1928 roku !!! Pierwszym autem było wyprodukowane Dixi , dziś marzenie nie jednego kolekcjonera , ten sam samochód został nazwany już BMW rok od rozpoczęcia produkcji.
Miejsce wskazane na zdjeciu przynajmniej w e32 750 to nawiew .Dodatkowo nawiew jest równiez blizej szyby.Głośniki sa umieszczone po rogach kokpitu.
BMW to świetny samochód, który łączy wiele cech. Dobrze się prowadzi, ma udane silniki benzynowe, dynamicznie wygląda. Osobiście dla mnie ma zbyt miękkie zawieszenie (e92/e60). Nie jeździłem M'kami - tam pewnie jest lepiej. Dywagacje Mercedes/BMW/Audi nie mają końca i są co najmniej bez sensu. Wszystko zależy od preferencji właściciela i zależy co chcemy porównać. BMW ma pięknie brzmiące R6, Audi świetnie brzmiące R5. Jeśli ktoś szuka funu z jazdy bierze RWD w BMW, jeśli ktoś inny woli super trakcję w każdych warunkach a nie tylko na suchym - wybiera quattro w Audi. Mercedes w porównaniu do nich jest bardziej dostojny, mniej krzykliwy.
Można się rozpływać nad zaletami BMW, ale punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Ja mam lekkiego hot hatcha, który ma 200KM i silnik zaledwie 1.6l i mam radochę z klepania tyłka wszystkim BMW do 3l pojemności. Ktoś inny powie, że ma gdzieś , że robi go mały samochód na światłach i zakrętach.