"MusicMaker"
Warto przeczytać odnośi się to do Niemców, pewnie co nie którzy już to słyszeli :)
Skopiowane z TDI.PL
Konto usunięte: [Od TDI.pl - list przysłany do redakcji. Skróty pochodzą od tdi.pl]
Będzie ostro, więc dzieciaki ? nie czytać. Szwaby też nie, bo was ego zaboli (zresztą i tak nie znacie języków obcych a polskiego to już najpewniej).
Durnie trochę, że tak ostro piszę, pewnie i tak tego nie opublikujecie. [nie zgadłeś - tdi.pl]
Długo już siedzę w Niemczech (ponad 20 lat) i sporo też na tym forum jako obserwator [to może byś się podpisał ? tdi.pl]. Ale ostatnio zaczęło mnie już boleć to wściekłe publikowanie niusów o niemieckich autach ? jakie one boskie, Mercedes to taki piękny, a Volkswagen to taka fajna fura. Ja to widzę z innej perspektywy bo robię w na TUVie u helmuta [ badanie diagnostyczne samochodów w Niemczech ? przypis tdi.pl] i widzę co i jak. Niemieckie auta to gówno jakich mało. W szczególności pod względem miernoty i awaryjności bryluje Volksi, w drugiej kolejności BMW. Dziwnym trafem niemieckiej produkcji auta (no może bez Opla ale nie żeby jakoś boski był) wypadają marnie. Ponoć nie psują się Porsche. Ale ile tego się widzi? To że Niemcy to robią wcale nie znaczy że Niemców na nie stać. To auta dla arabskich szejków i u nas jest ich na lekarstwo ? a jak nawet ktoś ma to z twarzy jakiś niezbyt germański. Niemcom się robić nie chce i dlatego mają co mają.
Ale sami wy też kochacie niemieckie fury. Nawet nazwa portalu TDI.PL to przecież logo VW. [nie logo tylko znak towarowy, ale TDI to nasz skrót od turbo diesel injection i jest w necie od 1998 ? tdi.pl] Jak już tak kochacie te VW to wiedzcie, że to najbardziej awaryjne na TUVie auta. Nawet Daewoo Matiz daje im radę. To że w Polsce ktoś się podnieca że ma VW Golf 4 ? co ma napisać, że szajs rozbitka kupił i jest brzydki i źle wyklepany po tym jak dziadek dojcz cofając palnął w słupa? Czemu w VW, czy Audi ciągle dyskutuje się o padających przepływomierzach i zatykających się geometriach turbin ładujących za dużo ? Nie wiecie ? To ja wam powiem.
Dlatego że grupa VW jest za marna żeby zrobić dobre silniki. Wlecze się stare rozwiązania i modernizuje je za najtańsze pieniądze. Silniki z pompowtryskami już i tak będą wycofane z VW i będą tam common raile ? coś co inni już prawie 10 lat mają. Dlaczego ? Bo kasy nie ma. Kasa idzie na zagraniczne wojaże (dzieci mogą czytać mimo wszystko to nie powiem co się tam robi) a to co zostanie ? na marketing żeby klientom w głowach zamieszać. Czy słyszał ktoś o padniętym przepływomierzu w Toyocie ? Nie ? A to dlatego że Toyota nie wciska szajsu firmy Bosch o którym wiadomo że za 50 tysi kilometrów padnie i trzeba płacić za nowy. Toyota ma szacunek dla klienta i nie okrada go na siłę z kasy. [...] Wielka mi łaska że jak teraz stary oddam to 100 EUR płacę [380 zł ? tdi.pl] i dostaję nowy. W Toyce to się nigdy nie stanie i nigdy nie trzeba będzie tych 100 EUR wydać. Można je przejeść w restauracji.
A dlaczego turbiny klękają ? Bo wtrysk na pompowtryskach nie umie robić małych ciśnień na wolnych obrotach i małych obciążeniach bo jest to stare i ograniczone konstrukcyjnie rozwiązanie. Nie dość że pali przez to niepotrzebnie paliwo, to jeszcze jest nieekologiczne. Więc potrzeba silnej recyrkulacji, żeby poprawić wyniki azotu [wyniki testu spalin na tlenki azotu Nox ? tdi.pl] a ta Recyrkulacja zawala sadzą turbinę i całość zdycha. I znowu ? widział ktoś kiedyś Toyotę z zatkaną sadzą turbiną ? Jedyna sadza w Japonii to z wulkanu Fuji.
Jak dla mnie technologia tdi to jest niemieckie podcieranie d...y szkłem. To że piejecie że jest dobra bo nie znacie innej. Cała ta technologia tdi jest mierna i paliwożerna i awaryjna. Auta niemieckie są też raczej średnie żeby nie rzec cieńkie - jak chodzi o bezawaryjność. No ale przecież nie powiecie że wasze boskie Audi klepane z przystanku jest cieńkie, prawda? Jest najlepsze, to TDI i w ogóle daje radę. A przepływki po 100 EUR. A turbinę wyczyści wam kolega w benzynce. A plastikowe kielichy niemieckich Intercoolerów da sie pokleić klejem, jak będą nieszczelne. Recyrkulator czyści się szczotką do zębów. I to całe forum i problemy posiadaczy Audi , BMW i innych niemieckich aut składanych przez tureckich robotników i projektowanych przez niemieckich inżynierów z bólem głowy po piwsku albo po powrocie z rozrywek w Brazylii (na koszt firmy ? więc przecież jej klientów).
Jak czytać po necie co się psuje, co się wywraca, kogo wzywa się na serwis bo może mu podłoga odpaść czy auto zapalić ? jakimś dziwnym trafem są to fury niemieckie, albo też niemieckie, niekiedy też robione w Niemczech[...]. Innej opcji nie ma [fakt że Niemcy brylują ale innym też się zdarza, choć rzadziej ? tdi.pl]. To że czytam to forum i że walę tą epistołę to dlatego tylko że w tych tekstach wychwalających niemieckie dzieła sztuki motoryzacyjnej dajecie też informacje, jak te dzieła sztuki się sprawują ? sam Merc z milion aut na własny koszt naprawiał i sami sprawdzaliśmy w diagnostyce, czy mają pozmieniane elementy bo przykaz z góry był [dokładniej ? w ostatnich latach ? ponad 1 300 000 aut z usterkami naprawianymi w akcjach serwisowych na koszt producenta ? za Wprost - tdi.pl]
Nie mówię że przestanę tu bywać, nie odgrażam się ? zresztą i tak macie pewnie mnie w nosie. Ale piszcie więcej o lepszych autach a nie o tych miernotach made in germany. To że dla Polaka mieć niemieckie auto to jest szczyt fasonu, a dla Niemca ? patriotyczny obowiązek ? wcale nie znaczy to że te auta nie są o d...ę rozbić. Parafrazując - nie klaskajcie jak wszyscy w offie, bo w sitcomie Al Bundy się na ryj wywrócił. Żałujcie go, że ma taką głupią robotę.
[tdi.pl - prosimy o komentarze i opinie do zdania kolegi zza Odry. Kolegę przepraszamy za skróty ale list jest za długi, wycięliśmy tylko niezbyt istotne naszym zdaniem treści. Tytuł pochodzi od redakcji tdi.pl]