rauhi89pwo
rauhi89pwo
  21 października 2009 (pierwszy post)

witam mam problem z moim golfem 1.9tdi 110km , chodzi o to ze po przekroczeniu ok 130km/h wylacza sie turbina, dlaczego tak sie dzieje? czy jest to wina czujnika odpowiedzilenego za doladowanie turbiny? czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje? komputer nie wykryl zadnych bledow wiec co to moze byc?;> czekam na pomoc pozdro

KORARM
KORARM
  21 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: 130km/h

nie zależnie od obrotów silnika?
z z kąd wiesz, ze sie wyłącza?
KORARM
KORARM
  21 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje?

Wątpie ale możesz zatankować i zobaczyć co będzie
lutek
lutek
  21 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: chodzi o to ze po przekroczeniu ok 130km/h wylacza sie turbina

Po czym to poznałeś?

Konto usunięte
Konto usunięte: czy jest to wina czujnika odpowiedzilenego za doladowanie turbiny?

Jeśli już to zaworu i raczej nie ma takiej możliwości

Konto usunięte
Konto usunięte: czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje?

Nie
rauhi89pwo
rauhi89pwo
  21 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: rauhi89pwo:130km/h nie zależnie od obrotów silnika? z z kąd wiesz, ze sie wyłącza?


wiem bo czuc jak przestaje przyspieszac przy wduszonym pedlae gazu do konca auto nie chce dalej przyspieszac;/
rauhi89pwo
rauhi89pwo
  21 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: rauhi89pwo:czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje? Wątpie ale możesz zatankować i zobaczyć co będzie

chodzi mi o to jczy jak kiedys duzo na rezerwie jezdzilem..
rauhi89pwo
rauhi89pwo
  21 października 2009
lutek
lutek: rauhi89pwo:chodzi o to ze po przekroczeniu ok 130km/h wylacza sie turbina Po czym to poznałeś? rauhi89pwo:czy jest to wina czujnika odpowiedzilenego za doladowanie turbiny? Jeśli już to zaworu i raczej nie ma takiej możliwości rauhi89pwo:czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje? Nie


1.czuc ze auto nie przyspiesza.
2.tak od zaworu sory za pomylke ten zawor to n75, mysle ze moze byc syf osadzony w turbinie lub tez wzaworze i gdy w turbinie jest wysokie cisnieinie moze on odcinac turbine
2.
lutek
lutek
  22 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: czuc ze auto nie przyspiesza.

Tdi ma to do siebie że przyspiesza tylko do jakiejś wartości a potem jest już marnie

Konto usunięte
Konto usunięte: tak od zaworu sory za pomylke ten zawor to n75, mysle ze moze byc syf osadzony w turbinie lub tez wzaworze i gdy w turbinie jest wysokie cisnieinie moze on odcinac turbine

Wypnij go i sprawdz czy będzie taki sam efekt albo od razu wykręć i przeczyść - skoro sprawdzałeś wag-eim i nie było błędów to małe szanse żeby to była jego wina zresztą jego niedomagania objawiają sie zwykle zbyt późnym otwieraniem czyli "włączaniem" turbiny(chyba że ten kto sprawdzal nie potrafi dobrze posługiwać się wag-iem:))
rauhi89pwo
rauhi89pwo
  22 października 2009
lutek
lutek: Tdi ma to do siebie że przyspiesza tylko do jakiejś wartości a potem jest już marnie

ale zawsze do 190 bez problemu ciagnal a teraz 140 i wiecej neichce
JustOneMati
JustOneMati
  22 października 2009

bo go zarznieles :D
regeneracja turbiny 5 kola xD
achhh te dizle, kochamy ich oszczednosc ^^

cbr600rr
cbr600rr
  22 października 2009

moga byc 2 powody:
Zawór EGR otwiera się upuszczając cisnienie.
Lub masz zatkany wydech (katalizator)

W dieselach ze starymi pompami, moz ebyc jeszcze źle ustawiony zapłon;)

Miałem zatkany wydech i nie chciał iść szybciej jak 120~130. popuściłem wydech żeby zrobił sie nieszczelny i odrazu było widac róznice (turbo zaczeło ładnie gwizdać).

Andy1991
Andy1991
  22 października 2009

Uszkodzona "gruszka", regulator podciśnieniowy sterowania geometrią łopatek turbiny.
Taka grucha przy turbinie, jest to część nierozbieralna. Do wymiany. http://obrazki.elektroda.net/46_1233883050.jpg

MusicMaker
MusicMaker
  22 października 2009
boże co za tympoki na tym forum HAHA uszkodzona turbina, uszkodzona gruszka. Macie mózgi uszkodzone :D
Kolego posprawdzaj rury układu turbo masz prawdopodobnie dziurę, nawet malutka może spowodować że auto będzie miało dokładnie taki defekt jak piszesz;)
Dziure możesz również szukać po zaolejonych miejscach na rurach jeśli turbina już ciągnie drugi żywot :)
Pamiętaj aby tego nie zaklejać, tam są bardzo wysokie temperatury, a ciśnienie dochodzi od 2 do 3 barów zależy od jednostki.
Na przyszłość, złote zasady:) Z rana auta nie katuj, oraz po dłuższej jeździe pozwól sie turbinie ostudzić stojąc na luzie z minute.
Pamiętaj że turbina działa tylko wtedy kiedy przyspieszasz, kiedy jedziesz stałą prędkością turbina pompuje 0.1-0.2 bara.
Gdyby było tak jak ktoś tutaj napisał że padła turbina to byś miał auto w trybie serwisowym, oraz słyszałbyś to;]
Jeszcze jedna przydatna rzecz... nie jestem pewien czy w tdi tak jest ale zdejmij nogę z gazu na obojętnie którym biegu i auto powinno się toczyć, NIE ZGAŚNIE! bardzo przydatne w korkach;)
MusicMaker
MusicMaker
  22 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: bo go zarznieles :D regeneracja turbiny 5 kola xD achhh te dizle, kochamy ich oszczednosc ^^

Diesel to Ci z dupy autostrade zrobi i jeszcze zostanie na opłacenie bramek:) betka 2.5i oraz 2.0tdci betka bez szans. Diesel 400nm, betka 200? 250?;]
Regeneracja turbiny to około 1000zł nówka kosztuje koło 2000-2500zł
KORARM
KORARM
  22 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: ale zawsze do 190 bez problemu ciagnal a teraz 140 i wiecej neichce

Możliwe, ze egr zatkany syfem
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.