rauhi89pwo
rauhi89pwo
  21 października 2009 (pierwszy post)

witam mam problem z moim golfem 1.9tdi 110km , chodzi o to ze po przekroczeniu ok 130km/h wylacza sie turbina, dlaczego tak sie dzieje? czy jest to wina czujnika odpowiedzilenego za doladowanie turbiny? czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje? komputer nie wykryl zadnych bledow wiec co to moze byc?;> czekam na pomoc pozdro

Wymiatacz220
Wymiatacz220
  22 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: 2.0tdci betka bez szans. Diesel 400nm

który 2.0 TDCi ma 400nm wiem że nowy mondek ma 2.2 TDCi co dysponuje175km i 400nm przy overboscie ma 420nm i stary 2.2 TDCi mial 155km i 360nm i przy overboscie 400nm ale 2.0 TDCi 400nm ?
rauhi89pwo
rauhi89pwo
  23 października 2009

a wiec wyszlo ze albo zawor regulacji turbiny-tzn gruszka, albo elektrozawór N75 EGR :)
zaraz jade ozywic moje malenstwo hehe , dzieki za przydatne info.pozdrawiam

MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

2.0 tdci ma dokładnie 360nm w overboost'cie pomijając kwestie chiptuningu który może podnieść nawet o 70nm.
MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009

Daj znać co ostatecznie było przyczyną:)

lutek
lutek
  23 października 2009
cbr600rr
cbr600rr: Zawór EGR otwiera się upuszczając cisnienie.

Zawór egr zwykle jest jednokierunkowy...

cbr600rr
cbr600rr: Miałem zatkany wydech i nie chciał iść szybciej jak 120~130. popuściłem wydech żeby zrobił sie nieszczelny i odrazu było widac róznice

W każdym aucie jak pominiesz katalizator albo zrobisz wolny wydech będzie "jakaś" różnica

cbr600rr
cbr600rr: turbo zaczeło ładnie gwizdać

Świst turbiny nie jest niczym dobrym

Konto usunięte
Konto usunięte: tam są bardzo wysokie temperatury

Wynikające z?

Konto usunięte
Konto usunięte: a ciśnienie dochodzi od 2 do 3 barów zależy od jednostki

Jeśli już to podciśnienie i przy takich wartościach plastik przed kolektorem nie miałby racji bytu

Konto usunięte
Konto usunięte: Na przyszłość, złote zasady:) Z rana auta nie katuj, oraz po dłuższej jeździe pozwól sie turbinie ostudzić stojąc na luzie z minute.

No to odkryłeś amerykę...

Konto usunięte
Konto usunięte: Pamiętaj że turbina działa tylko wtedy kiedy przyspieszasz, kiedy jedziesz stałą prędkością turbina pompuje 0.1-0.2 bara.

Ciśnienie doładowania zależy od ciśnienia gazów wylotowych i podciśnienia w dolocie czyli otwarcia wastegate

Konto usunięte
Konto usunięte: Jeszcze jedna przydatna rzecz... nie jestem pewien czy w tdi tak jest ale zdejmij nogę z gazu na obojętnie którym biegu i auto powinno się toczyć, NIE ZGAŚNIE! bardzo przydatne w korkach;)

O czym ty piszesz? albo co brałeś?

Konto usunięte
Konto usunięte: Możliwe, ze egr zatkany syfem

Gdyby był zatkany to silnik byłby żywszy
MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009
lutek
lutek:

Brat ma tdci i sam mu montowałem wskaźnik podciśnienia, wiec wiem jakie tam są wartości, nie wierzysz mogę Ci filmik nagrać ;]
Tak auto nie zgaśnie, ecu będzie dozować dawkę aby utrzymać minimalne obroty odpowiednio dla każdego biegu. Tu też mogę filmik nagrać ;]

Temperatury wynikające z przepływu spalin.
lutek
lutek
  23 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Temperatury wynikające z przepływu spalin.

Czyli mam rozumieć że miałeś na myśli nieszczelny kolektor za sprężarką? Jeśli tak to słyszałby specyficzny odglos...

Konto usunięte
Konto usunięte: Brat ma tdci i sam mu montowałem wskaźnik podciśnienia

To zdecyduj się bo najpierw mówisz o ciśnieniu teraz o podciśnieniu

Konto usunięte
Konto usunięte: wiec wiem jakie tam są wartości, nie wierzysz mogę Ci filmik nagrać

2-3 bary ciśnienia w zwykłym tdci? chyba sie z glupim przez ściane masałeś... Takie wartości mają bardzo wysilone silniki zwykle zakute bo seryjny pewnie nie przetrzymałby ciśnienia powyżej 1-1,5 bara

Konto usunięte
Konto usunięte: Tak auto nie zgaśnie, ecu będzie dozować dawkę aby utrzymać minimalne obroty odpowiednio dla każdego biegu.

Jak w każdym innym silniku tylko nie wiem co to ma do rzeczy
MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009
lutek
lutek: 2-3 bary ciśnienia w zwykłym tdci? chyba sie z glupim przez ściane masałeś... Takie wartości mają bardzo wysilone silniki zwykle zakute bo seryjny pewnie nie przetrzymałby ciśnienia powyżej 1-1,5 bara

Udowodnie Ci jeszcze dziś, do wieczora nagram film telefonem i wrzuce na youtube ;)
MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009
lutek
lutek: Czyli mam rozumieć że miałeś na myśli nieszczelny kolektor za sprężarką? Jeśli tak to słyszałby specyficzny odglos...

Dokładnie miałem na myśli gumowe rury między IC - EGR - Kolektor. Nie każdy wychwyci ten świst, a mała dziurka już powoduje znaczny spadek ciśnienia! dodatkowo turbina osiąga bardzo wysokie obroty tudziez temperatury wiec lepiej tak nie jeździć.
Wymiatacz220
Wymiatacz220
  23 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: 2.0 tdci ma dokładnie 360nm w overboost'cie pomijając kwestie chiptuningu który może podnieść nawet o 70nm.

no niby jest bardzo elastyczne to 2.0 przy wyprzedzaniu ale wolałbym dołożyć na 2.2 TDCi a 2.0 TDCi jak bym miał brać to w Focusie jak już bo Mondek swoje waży
MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte:

Focus 2.2 i chip :D to by miało z 500nm. Ferrari F50 ma 550nm hehe:D gdyby jeszcze tyle samo obrotów kręcił. Jednak przynajmniej chociaz przez chwile można poczuć to wciskanie w fotel co w Ferrari :)
Wymiatacz220
Wymiatacz220
  23 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Focus 2.2 i chip :D to by miało z 500nm. Ferrari F50 ma 550nm hehe:D gdyby jeszcze tyle samo obrotów kręcił. Jednak przynajmniej chociaz przez chwile można poczuć to wciskanie w fotel co w Ferrari :)

lekka Foka w 3d i 2.2 TDCi pod maską :D by się działo :D
adamek92
adamek92
  23 października 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: regeneracja turbiny 5 kola xD


śmieszny jesteś człowiczku :)
MusicMaker
MusicMaker
  23 października 2009
adamek92
adamek92:

Pewnie go diesel objechał nie raz dlatego tak pisze:D a jak widzi ze diesel tańszy o złotówkę i jeszcze mniej pali to mu gul skacze:D
KORARM
KORARM
  23 października 2009
lutek
lutek: Gdyby był zatkany to silnik byłby żywszy

a to dlaczego?
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.