witam mam problem z moim golfem 1.9tdi 110km , chodzi o to ze po przekroczeniu ok 130km/h wylacza sie turbina, dlaczego tak sie dzieje? czy jest to wina czujnika odpowiedzilenego za doladowanie turbiny? czy jazda na rezerwie maial wplyw na to ze tak sie dzieje? komputer nie wykryl zadnych bledow wiec co to moze byc?;> czekam na pomoc pozdro
lista tematów
problem z tdi strona 2 z 4
a wiec wyszlo ze albo zawor regulacji turbiny-tzn gruszka, albo elektrozawór N75 EGR :)
zaraz jade ozywic moje malenstwo hehe , dzieki za przydatne info.pozdrawiam
Zawór egr zwykle jest jednokierunkowy...
cbr600rr: Miałem zatkany wydech i nie chciał iść szybciej jak 120~130. popuściłem wydech żeby zrobił sie nieszczelny i odrazu było widac róznice
W każdym aucie jak pominiesz katalizator albo zrobisz wolny wydech będzie "jakaś" różnica
Świst turbiny nie jest niczym dobrym
Wynikające z?
Jeśli już to podciśnienie i przy takich wartościach plastik przed kolektorem nie miałby racji bytu
Konto usunięte: Na przyszłość, złote zasady:) Z rana auta nie katuj, oraz po dłuższej jeździe pozwól sie turbinie ostudzić stojąc na luzie z minute.
No to odkryłeś amerykę...
Konto usunięte: Pamiętaj że turbina działa tylko wtedy kiedy przyspieszasz, kiedy jedziesz stałą prędkością turbina pompuje 0.1-0.2 bara.
Ciśnienie doładowania zależy od ciśnienia gazów wylotowych i podciśnienia w dolocie czyli otwarcia wastegate
Konto usunięte: Jeszcze jedna przydatna rzecz... nie jestem pewien czy w tdi tak jest ale zdejmij nogę z gazu na obojętnie którym biegu i auto powinno się toczyć, NIE ZGAŚNIE! bardzo przydatne w korkach;)
O czym ty piszesz? albo co brałeś?
Gdyby był zatkany to silnik byłby żywszy
Brat ma tdci i sam mu montowałem wskaźnik podciśnienia, wiec wiem jakie tam są wartości, nie wierzysz mogę Ci filmik nagrać ;]
Tak auto nie zgaśnie, ecu będzie dozować dawkę aby utrzymać minimalne obroty odpowiednio dla każdego biegu. Tu też mogę filmik nagrać ;]
Temperatury wynikające z przepływu spalin.
Czyli mam rozumieć że miałeś na myśli nieszczelny kolektor za sprężarką? Jeśli tak to słyszałby specyficzny odglos...
To zdecyduj się bo najpierw mówisz o ciśnieniu teraz o podciśnieniu
2-3 bary ciśnienia w zwykłym tdci? chyba sie z glupim przez ściane masałeś... Takie wartości mają bardzo wysilone silniki zwykle zakute bo seryjny pewnie nie przetrzymałby ciśnienia powyżej 1-1,5 bara
Konto usunięte: Tak auto nie zgaśnie, ecu będzie dozować dawkę aby utrzymać minimalne obroty odpowiednio dla każdego biegu.
Jak w każdym innym silniku tylko nie wiem co to ma do rzeczy
lutek: Czyli mam rozumieć że miałeś na myśli nieszczelny kolektor za sprężarką? Jeśli tak to słyszałby specyficzny odglos...
Dokładnie miałem na myśli gumowe rury między IC - EGR - Kolektor. Nie każdy wychwyci ten świst, a mała dziurka już powoduje znaczny spadek ciśnienia! dodatkowo turbina osiąga bardzo wysokie obroty tudziez temperatury wiec lepiej tak nie jeździć.