Mój problem polega na tym ,że niedawno przeniosłam się do nowej szkoły i teraz muszę ponadrabiać tematy ( tu z matematyki ) . W poprzedniej szkole nie doszliśmy jeszcze do działu prawdopodobieństwa i zupełnie nie wiem jak zabrać się do tych zadań . Może ktoś umiałbymi pomóc ?
1.Doświadczenie polega na dwukrotnym rzucie kostką sześcienną do gry.Zdarzenie A polega na otrzymaniu sumy oczek równej 8, zaś B na otrzymaniu za drugim razem parzystej liczby oczek:
a) wypisz zdarzenia elementarne sprzyjające zdarzeniom: A, B, A suma B, A iloczyn B, A\B, B\A
b) oblicz prawdopodobieństwo zdarzeń: A, B, A', B'.
2. W pudełku jest 12 losów, z których 4 są wygrywające. Losujemy bez zwracania 3 losy. Oblicz prawdopodobieństwo wylosowania co najmniej 2 losów wygrywających.
3. Ze zbioru A={0,1,2,3,4,5,6} losujemy kolejno bez zwracania 4 cyfry i tworzymy liczby czterocyfrowe. Oblicz, ile możemy utworzyć:
a) liczb parzystych,
b) liczb większych od 3999,
c) liczb podzielnych przez 5.
4. W pojemniku jest 6 kul białych i 5 czarnych. Losujemy 3 kule bez zwracania:
a) przedstaw doświadczenie za pomocą drzewa,
b) oblicz prawdopodobieństwo wylosowania 3 kul tego samego koloru.
::
lista tematów
Matematyka , help ! :(
Rozwiązałbym, ale tak niczego się nie nauczysz, a to przecież chodzi.
Zadanie 1 rozwiazujesz na logike: np zdarzenia sprzyjajace sumie oczek 8 to: 2 na pierwszej kostce 2, na drugiej 6, na pierwszej 3, na drugiej 5 itd (suma równa 8)
Zadanie 2 i 4 robisz metodą drzewka. Zajrzyj tutaj:
http://scholaris.pl/cms/index.php/resources/3100.html
jest plik jpg w ktorym jest dosc sensownie wyjasnione.
Zadanie 3 to permutacje, przy czym tutaj beda dosc "ciekawe", bo liczby musisz poukladac w konkretny sposób. np w punkcie c liczby podzielne przez 5, czyli te ktore na koncu maja 0 lub 5, 3 pierwsze moga byc ustawione w dowolny sposób.
Podręcznik w łapke, google i do pracy;]