Moi Drodzy...
w tym temacie proszę umieszczać wszystkie relacje dotyczące egzaminu gimazjalnego...
i nie zakładać nowych tematów, bo zostaną zamknięte!
piszcie jak było?
co było?
oraz czy jesteście z siebie zadowoleni czy też nie
etc.
wiem, ze zaraz zaczynacie pisać, więc powodzenia!!!!! połamania długopisów i łatwych tematów...
P.s. obstawiam II wojnę światową... ?
RELACJE Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO strona 26 z 51
baz podania i rozprawki mam 23/26 pkt.
Zadanie 1. (0-1)
Jaką rolę w życiu Marka Kamińskiego odegrały książki, które czytał w dzieciństwie?
A. Rozwinęły w nim zainteresowanie historią i geografią.
B. Obudziły w nim ciekawość świata.
C. Zachęciły go do prowadzenia badań naukowych.
D. Nauczyły go planowania własnych działań.
Zadanie 2. (0-1)
Co studiował Marek Kamiński?
A. Dziennikarstwo.
B. Geografię.
C. Filozofię.
D. Malarstwo.
Zadanie 3. (0-1)
Zdaniem Marka Kamińskiego wyprawy
A. sprzyjają odkrywaniu piękna ojczystej przyrody.
B. zachęcają do lektury powieści podróżniczych.
C. umacniają więzi między podróżnikami i ich rodzinami.
D. pozwalają realizować marzenia i odkrywać prawdę o człowieku.
Zadanie 4. (0-1)
Wyrażenie białe plamy w kontekście wypowiedzi Marka Kamińskiego oznacza
A. nieznane fakty z przeszłości.
B. miejsca wiecznego śniegu.
C. bezkresną, niezmierzoną przestrzeń.
D. nowe, niezbadane jeszcze miejsca.
Zadanie 5. (0-1)
Ogólną myśl o charakterze filozoficznym Marek Kamiński zawarł w zdaniu:
A. Zafascynował mnie świat podróży i życie, w którym dzieją się nowe rzeczy, patrzy się w przyszłość, odkrywa białe plamy na mapie.
B. Moi rodzice nie cieszą się z mojej pasji, ale ja to rozumiem.
C. Każdy człowiek może bardzo wiele dokonać, jeśli tylko chce.
D. I nie chodzi mi o przemieszczanie się z punktu A do B, traktuję moje wyprawy jak projekty.
Zadanie 6. (0-1) W centrum obrazu artysta umieścił
A. okno przysłonięte kotarą.
B. mapę wiszącą na ścianie.
C. szafę z globusem.
D. mężczyznę z cyrklem.
Zadanie 7. (0-1) Światło padające przez okno
A. wydobywa z mroku tylko postać mężczyzny.
B. oświetla głównie sylwetkę mężczyzny i rozłożoną mapę.
C. jednakowo oświetla wszystkie przedmioty.
D. szczególnie eksponuje szafę i stojący na niej globus.
Zadanie 8. (0-1) Wyraz twarzy i postawa postaci przedstawionej na obrazie świadczą
A. o wzburzeniu.
B. o przerażeniu.
C. o zadumie.
D. o radości.
Strona 5 z 14
Zadanie 9. (0-1) Obraz jest przykładem malarstwa
A. rodzajowego.
B. mitologicznego.
C. historycznego.
D. pejzażowego.
Zadanie 10. (0-1)
W którym z zacytowanych wersów bezpośrednio ujawnia się podmiot liryczny?
A. Wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj.
B. Dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul.
C. We śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.
D. Myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.
Zadanie 11. (0-1)
Osoba mówiąca w wierszu
A. planuje realną podróż.
B. tęskni za biblijnym rajem.
C. marzy o szczęściu w miłości.
D. rozmyśla o samotnym życiu.
Zadanie 12. (0-1)
Nastrój, w jakim jest podmiot liryczny, najtrafniej wyrażają określenia:
A. ukojenie i nadzieja.
B. obojętność i niechęć do działania.
C. zwątpienie i rozpacz.
D. radość i pewność siebie.
Zadanie 13. (0-1)
Jakie środki poetyckie występują w wersie: rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych?
A. Przenośnia i epitet.
B. Porównanie i antyteza.
C. Porównanie i apostrofa.
D. Przenośnia i kontrast.
Zadanie 14. (0-1) O tym, że wiersz ma charakter prośby, świadczy wielokrotne użycie
A. bezokoliczników.
B. imiesłowów.
C. trybu przypuszczającego czasowników.
D. trybu rozkazującego czasowników.
Zadanie 15. (0-1) Z wiersza wynika, że
A. bliskość ukochanej osoby może być źródłem szczęścia.
B. tylko bezludna wyspa jest miejscem szczęśliwości.
C. prawdziwe szczęście nigdy nie jest osiągalne.
D. ważne jest samo marzenie o szczęściu, a nie jego osiągnięcie.
Zadanie 16. (0-1)
Powstanie listopadowe wybuchło w roku
A. 1815
B. 1830
C. 1848
D. 1863