Panthera
Panthera
  29 marca 2017 (pierwszy post)

Kierowcy? :) na co zwracax uwage?
tak do 10 tys.

CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 34
CichyBob18
  30 marca 2017

Audi 80 b4 silnik 2.0 spalanie w miare normalne, moc nie duża na poczatek wystarczy, fakt auto ma ponad 20 lat ale jesli nie bylo zawiniete na drzewie nie ma problemów z korozją, prosta konstrukcja i tanie czesci

Panthera
Panthera
  30 marca 2017
CichyBob18
CichyBob18: prosta konstrukcja i tanie czesci


wlasnie najwazniejsze zeby sie nie psulo i mialo w razie czego tanie czesci :)
veni00
veni00
  3 kwietnia 2017

Skoda Favorit. Spalanie niskie, moc nie pozwala na szarżowanie, OC tanie, części jak za darmo, prosta konstrukcja - ogarnia każdy wioskowy kowal. :)

CichyBob18
Posty: 134 (po ~131 znaków)
Reputacja: 4 | BluzgometrTM: 34
CichyBob18
  3 kwietnia 2017

Tylko ruda żre

veni00
veni00
  4 kwietnia 2017

Na początek wystarczy, a potem niech żre ;) Te poliftowe robione we współpracy z vw już są lepiej zakonserwowane. VW Polo 6N tez jest dobre na początek albo jakaś Corsa.

silentiumuniversi
silentiumuniversi
  6 kwietnia 2017

Jak masz na kogo zarejestrować, żeby nie płacić jakiejś magicznej stawki OC to na początek najlepszy będzie dowolny, byle się podobał i sprawiał radochę z użytkowania. Jak tata się boi, że przydupisz na parkingu i mu zniżki zabiorą, to weź cokolwiek byle benzyna z małą pojemnością silnika. No i najlepiej coś mało skomplikowanego, co się nie będzie co chwilę sypać z powodu braku umiejętności. Względnie bezawaryjne, proste w obsłudze i mało skomplikowane w naprawach będą w tym przedziale cenowym Mitsubishi Colt, Toyota Yaris, Nissan Micra/Almera, Opel Corsa, Peugeot 206 itd, itp....

veni00
veni00
  6 kwietnia 2017

Micra ma problem z silnikami 1.0, Almera z korozją i skrzyniami biegów, Peugeot 206 z tylną belką. Pierwsze dwa bym odradzał, trzeci zależy od egzemplarza i przewidywanego sposobu użytkowania (jak najmniej po dziurach). Alfa 147 jtd to fajny wózek dla kobiety :)

silentiumuniversi
silentiumuniversi
  6 kwietnia 2017

A to ciekawostki żeś napisał. Odradzał byś Colta i Yarisa (2 mega bezawaryjne i bezproblemowe samochody) a polecasz Alfę rumuno 147, które u nas trafiają się niemal wyłącznie powypadkowe lub skatowane przez ichnich sebixów? Nawet nie będę wspominał o tym, iż Alfa jest typowym zwierzęciem lawetowym nie bez powodu (:

veni00
veni00
  7 kwietnia 2017

Ja? Widzisz, żebym coś o colcie i yarisie pisał? A alfa to gówniany stereotyp. jtd to jedne z lepszych silników diesla, ekonomiczne, o dobrych osiągach i trwałej konstrukcji. Co do klepanych przystanków to wszystko w PL tsk ma, nie tylko alfa.

cyckisom
cyckisom
  8 kwietnia 2017

Małe auto z małą benzyną pod maską. Za rok i tak zmienisz.

LockOn
Posty: 719 (po ~76 znaków)
Reputacja: 19 | BluzgometrTM: 1
LockOn
  8 kwietnia 2017

Honda civic

silentiumuniversi
silentiumuniversi
  13 kwietnia 2017

Trochę kiedyś handlowałem samochodami i z tą trwałą konstrukcją i ekonomią ropniaka chyba delikatnie przesadzasz ;)
A co do ulepów i przeszczepów z 3-4 w jeden. Sporo sprowadzanych tak ma, owszem całkiem sporo. Tylko, że łatwiej o zlepa w popularnym targecie odbiorczym świeżo upieczonych rajdowców spod bloku. Tak więc civic, golf, 147, 156, 159, paseratti, polo, leon, ibiza, fiesta kiedyś kadet są w ciągłym obiegu wtórnym w całości lub ćwiartkach. Dzieciarnia nie lubi takich "pokracznych" konstrukcji jak nowa micra czy yaris więc i mało kto to sprowadza w kontenerach i lepi na siłę. Jak mało kupują to i mało się sprowadza więc łatwiej o zadbane egzemplarze. Nikt ich nie wykupuje na potęgę z zachodnich złomowców, żeby lepić z nich potworki i opychać rozentuzjazmowanej "szlachcie niepracującej".

veni00
veni00
  13 kwietnia 2017

Ja się zgadzam. Ale założenie było "do 10kPLN", a za tyle to się nie da nowej micry kupic, co najwyżej 12-letnią K12. A problemy z łancuchem w silniku 1.0 miała K11 - i o tę mi chodziło. Świeży kierowca kupi K11 (bo zostaną pieniądze na rejestrację, OC i pieresze naprawy) i potem będzie miał pretensje, ze mu źle doradzono.

silentiumuniversi
silentiumuniversi
  13 kwietnia 2017

Ja tam źle rozumuję, dla mnie do 10K to z wymianą rozrządu, klocków, płynów, świec, filtrów itd... itp...
No ale ja raczej niezbyt ufny jestem :)

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.