Jak w temacie, dzis szukajac samochodu dowiedzialam sie, ze nikt nie chce manualnycj skrzyni... co sadzicie? Osobiscie wole manual bo daje mi poczucie wladzy nad samochodem zwlaszcza w terenie...
Ale jak wszyscy wiemy kobieta i auto to slabe polaczenie, ciekawa jestem waszych opini.
lista tematów
manual - automat strona 2 z 3
Do samochodu na co dzień… poniżej 200KM, od biedy może być manual. Więcej - automat, szczególnie w dieslu.
W dieslu z wielkim momentem i małym zakresem obrotów pierwsze biegi są strasznie krótkie. Przynajmniej u mnie w Audi jak i pozostałych dwóch niemcach jakimi jeździłem.
manual or automatic gear box??? hmmm oto jest pytanie, ty musisz wybrać, nikt za ciebie, i tyle w temacie
Polacy wolą manualną skrzynie ze względu na różnicę ceny. Dzieci swoją drogą też, argumentując to tym, ze na automacie dobrze nie polatasz bokami etc. Ja w życiu już nie kupie prywatnego samochodu w manualnej skrzyni biegów, od 3 lat jeżdżę automatem i świętością jest picie kawy stojąc w korku, jadąc w mieście.
Konto usunięte: Ja w życiu już nie kupie prywatnego samochodu w manualnej skrzyni biegów, od 3 lat jeżdżę automatem i świętością jest picie kawy stojąc w korku, jadąc w mieście.
co za problem pić kawę jadąc autem z manualną skrzynią biegów? w korku nawet nie musisz dotykać kierownicy, ani lewarka tylko puszczasz sprzęgło i ewentualnie dodajesz trochę gazu jeśli trzeba szybciej. Chyba, że picie kawy i obsługa sprzęgła to za dużo na raz

To zyczę powodzenia gdy staniesz na swiatlach przed skrzyzowaniem :D chyba ze po ruszeniu w manualu bedziesz jechal ciagle na "1" :D
Konto usunięte: co za problem pić kawę jadąc autem z manualną skrzynią biegów? w korku nawet nie musisz dotykać kierownicy, ani lewarka tylko puszczasz sprzęgło i ewentualnie dodajesz trochę gazu jeśli trzeba szybciej. Chyba, że picie kawy i obsługa sprzęgła to za dużo na raz
Zależy od skrzyni, samochodu oraz korku. Jak masz krótką jedynkę to zarżniesz samochód
była mowa o jeździe w korku, jeśli nie jedzie się szybko to spokojnie można obsługiwać samochód jedną ręka
miałem w samochodzie krótką skrzynie i na jedynce spokojnie do 60 można było dobić, a skrzynia, sprzęgło, silnik i cały układ napędowy był w idealnym stanie.
wolę manual, bo lepiej czuję auto i jazda sprawia mi przyjemność, której żaden automat mi nie dał. Nie chodzi tu o wolniejszą reakcje na gaz czy cokolwiek innego bo obecnie DSG pod tym względem bije na głowę manual.
miałem w samochodzie krótką skrzynie i na jedynce spokojnie do 60 można było dobić, a skrzynia, sprzęgło, silnik i cały układ napędowy był w idealnym stanie.
wolę manual, bo lepiej czuję auto i jazda sprawia mi przyjemność, której żaden automat mi nie dał. Nie chodzi tu o wolniejszą reakcje na gaz czy cokolwiek innego bo obecnie DSG pod tym względem bije na głowę manual.
Konto usunięte: była mowa o jeździe w korku, jeśli nie jedzie się szybko to spokojnie można obsługiwać samochód jedną rękajolbiczes: Jak masz krótką jedynkę to zarżniesz samochód
miałem w samochodzie krótką skrzynie i na jedynce spokojnie do 60 można było dobić, a skrzynia, sprzęgło, silnik i cały układ napędowy był w idealnym stanie.
wolę manual, bo lepiej czuję auto i jazda sprawia mi przyjemność, której żaden automat mi nie dał. Nie chodzi tu o wolniejszą reakcje na gaz czy cokolwiek innego bo obecnie DSG pod tym względem bije na głowę manual.
Można, ale nie zaleca się tak robić.
Dsg sa idealne, przejezdzilem przez ostatni rok nie oklamując się może tysiącem samochodów z tą skrzynią, rozglądam się teraz za samochodem i będzie miał Dsg bez wątpienia.
Konto usunięte: jolbiczes: nie zaleca się tak robić.nie widzę najmniejszych przeciwwskazań, żeby korzystać w samochodzie z całego zakresu obrotów. Zdrowsze to niż zmienianie biegu przy 1500 obr czy przyśpieszenie na piątce z 2tys
Masz jakiś zakres obrotów w którym powinno się zmieniać biegi. Jeśli będą za niskie, zarżniesz, jeśli za wysokie również. Sama ta dyskusja utwierdza mnie w tym, że automat jest dużo lepszym rozwiązaniem. Niekoniecznie tańszym, ale na pewno lepszym.
Tak i ten zakres jest ograniczony odcięciem paliwa, albo zapłonu. I używając samochodu z głową, olej części i pilnowanie temperatury i ciśnienia niczego się nie zarżnie. Pomijając redukcje na dwójkę przy 140km/h 
Automat jest wygodny i moim zdaniem to jedyna jego zaleta. Eksploatacja automatu nie zawsze jest droższa, nie wiem kto to wymyślił.

Automat jest wygodny i moim zdaniem to jedyna jego zaleta. Eksploatacja automatu nie zawsze jest droższa, nie wiem kto to wymyślił.
Serio uważasz, że da sie osiągnać 140 na dwójce i rżnięcie samochodu do odcięcia nie da o sobie znać?
Konto usunięte: Tak i ten zakres jest ograniczony odcięciem paliwa, albo zapłonu. I używając samochodu z głową, olej części i pilnowanie temperatury i ciśnienia niczego się nie zarżnie. Pomijając redukcje na dwójkę przy 140km/h
Automat jest wygodny i moim zdaniem to jedyna jego zaleta. Eksploatacja automatu nie zawsze jest droższa, nie wiem kto to wymyślił.
Automat jest dla ludzi którzy mają pieniądze przeznaczone na samochód, który ma służyć do poruszania się, a nie robienia z siebie pajaca odcinającego swojego civica na światłach, wmawiając sobie, że ma 200 koni, mając jedynie 70.
