witam, w moim samochodzie starł się prawy klocek wewnetrzny.
i teraz moje pytanie, trzeba wymieniać klocki w tylnych kołach i przednich czy można tylko w przednich ? samochód posiada ABS, czy po wymianie klocków gdy będą nowe ABS sam się ustawi ? bo chciałbym je wymienić sam lecz nie wiem czy bedzie samochód potem hamować
witam mam pytanie odnośnie klocków strona 1 z 3
masz Ty baranie jeden google?
Jestes na tyle glupi, ze wolisz czekac na forum, az ktos Ci wszystko wyjasni krok po kroku, niz wpisac jedno krotnie zdanie w google?
Prosze bardzo- wyszukalem za Ciebie: http://tinyurl.com/37najs5
czytałem to wszystko, ale nigdzie nie piszą czy ja musze mieć klocki hamulcowe z czujnikami ? czy nie ma bez czujników ?
Zabiłeś mnie tym, jak wyżej nic tam nie ma do ustawiania, niby co ma się ustawić?
Jeśli nie zobaczysz to się nie dowiesz.
Poza tym całym bałaganem jeśli masz klocki z czujnikami a założysz bez to tragedia się nie stanie, tylko nie zaświeci się kontrolka która informuje o zużytych klockach.
no jak dziś zaglądałem po zdjęciu kola żadny kabelek tam nie odstaje, w niektórych poradnikach widziałem jak klocki smarowali jakimś smarem czy coś takiego, jak ten smar się nazywa? bo musiałbym kupić takie coś prawda?
i czy przy zakupie klocków musze znać wymiary tarcz ?
Smar miedziany, nie musisz kupować kiedyś tego nie było i wszystko było dobrze.
Nie koniecznie, normalnie idziesz do sklepu i mówisz: " poproszę klocki hamulcowe na przód do hondy civic 1999 r. silnik 1.5 16 v 115 KM "
Pan lub pani sprzedawca sprawdza jakie są potrzebne, ewentualnie pyta o coś jeszcze bo być może w tym aucie wychodziły 2 różne typy.
Jeśli już ustalicie co dokładnie jest potrzebne to pytasz ile i dlaczego tak drogo i może jakiś rabacik?
Pamiętaj tylko że będziesz musiał ścisnąć szczęki. Najlepiej bierz ATE, FORD. albo Lucas. EBC, ferodo, RH, valeo odradzam.
Jeśli nie wymieniałes nigdy to najlepiej było by gdyby praktycznie ktoś tobie pokazal jak to zrobić. Ale zawsze mozesz wrzucić jakieś doty jak koniecznie chcesz samemu zrobić to nie widzę problemu żebym nie pomógł. Pamietaj, ze ważnym elementem jest to, zeby wszystko oczyścić z brudu, rdzy i piasku, szczególnie te elementy w ktorych klocek jest ruchomy. Jak bedziesz chciał zamontować nowe klocki to oczywiście beda grubsze od starych juz startych dlatego bedziesz musiał wcisnąć cylinder tak jak kolega wyżej pisal.
Krótka instrukcja:
1 podnieś auto lewarkiem
2 zdemontuj kolo
3 zdemontuj zacisk. Czasami wystarczy tylko jedna śrube odkręcić i przesunąć go. Jeśli nie to bedziesz musiał odkręcić 2 śruby i wyjmiesz go. Oczywiście nie musisz węża hydraulicznego odkręcac tylko odchylisz go i sznurkiem czy kablem go przywiązesz do sprężyny. Uważaj, zeby nie urwać tego hydraulicznego przewodu i zeby zacisk nie wisiał na nim.
4 wyjmiesz klocki
5 oczyśc miejsca w ktorych klocek jest ruchomy
6 wsadz nowe klocki
7 zamontuj zacisk: oczywiście nie bedzie pasował z powodu tego, ze klocek nowy jest grubszy dlatego niezbędne jest wcisniecie tłoczka, ta czynność wymaga użycia odrobiny sily i przyzadu do wciskania tłoczłów lub domowym sposobem dwóch kluczy oczkowych wygietych i po prostu zrobienia dźwigni ktora wcisnie tłoczek.
Czasami tłoczek trzeba wkrecic ale tym sie narazie nie przejmuj, rzadko spotyka sie takie auto.
8 zamontuj kolo
9 to samo zrob z drogiej strony
10 skontroluj poziom płynu hamulcowego bedzie większy
11 napompuj pedał hamulca i rozchamuj hamulce.
Pamietaj, ze pn wymianie klocków hamulce nie hamują Wogóle! Zaczną jak napompujesz pedał i poprawia sie jak je rozchamujesz!
Zwróc uwage przy wymianie na rozmaite sprężynki czy błaszki zeby zacisk po wymianie wszystko było na swoim miejscu.
Mam nadzieje, ze wszystko jasno wyjaśniłem.
oczywiście że jasno, tylko nie wiem jak zrobić z kluczy tą dźwignię żeby wcisnąć tłoczek :D