co sadzicie o tym samochodzie?? choruje na niego juz od dawna i planuje zakup ale słyszałem ze ma strasznie awaryjne silniki
lista tematów
BMW E34 525TDS strona 2 z 2
raczej mi kombi się podoba dlatego że mało ich jest,a przeważnie e30 widziane na drodze to coupe, więc oryginalne auto całkiem , a przestrzeń fakt, wyjmujesz tylną kanape, jakiś materacyk tam można ulokować i powstaje samochód do zadań specjalnych
Konto usunięte: Zdarza się, że w TDS'ach pękają głowice przy ostrej jeździe i spalanie jest spore...
z tym sie zgodze bo kuzynowi pękła w e39 i z francji przyjechał na 5 garach i dolał 80litrów wody... a co do spalania to rope idzie na lewo zalatwić:) zwłaszcza jak sie pracuje w firmie transportowej...
pozdro
Konto usunięte: Zdarza się, że w TDS'ach pękają głowice przy ostrej jeździe i spalanie jest spore...
Jak koniecznie chcesz diesla to zwykłe 525TD jest mniej awaryjne ale trochę wolniejsze i mniej spali.
Pomijam fakt że 525TDS i 525TD to ten sam silnik tylko TDS ma dołożony intercooler.
Ja osobiście jeżdżę e34 524TD ma tyle samo KM co 525TD nie wiem jak z NM.Mało kto pewnie wie że taki silnik był w e34.
2.4TD to jest ten sam silnik co był wkładany do e28 tylko w e28 pompa wtryskowa była pociągana na linke a w e34 jest troche elektroniki .Używam auta już prawie 2 lata , robię miesięcznie 2000-3000 kilometrów. Nigdy Mnie nie zawiodło nawet w zimę i w lato też nigdy sie nie zagotowała. Spalanie w mieście 8-10 w moim przypadku raczej pod 10 ponieważ wykorzystuje 3/4 skali obrotomierza często jeżdżę tym autem do Niemiec , Szwajcarii wtedy na trasie spalanie 6-12 litrów , wszystko zależy czy się jeździ 120 czy raczej pod koniec licznika .Auto ma bez mała 300kkm przebiegu , zakupiłem je od starszego Helmuta w Niemczech dokładnie w mieście Sankt Englmar .
Silnik zalany mineralnym Mobilem od wymiany do wymiany bez dolewek , wymiany co 10kkm. Zanim zakupiłem swoją balbinę zjeździłem pół polski w poszukiwaniu idealnego egzemplarza z silnikiem 2.4TD . Moge śmiało stwierdzić że w PL jest bardzo mało 2.4TD a jak są to wraczyska . W Niemczech trzeba dać za takie auto naprawde w dobrym stanie około 1000 - 1200Euro.Zaznacze jeszcze że e34 z tym silnikiem były produkowane tylko do 1991roku później poszło 525 TD i TDS .Jak nie robi Ci to różnicy e34 czy e30 to poszukaj sobie e30 z tym silnikiem jest dużo lżejsza będzie sie lepiej zbierać.
Powodzenia w poszukiwaniach.
Konto usunięte: Zdarza się, że w TDS'ach pękają głowice przy ostrej jeździe i spalanie jest spore...
Jak koniecznie chcesz diesla to zwykłe 525TD jest mniej awaryjne ale trochę wolniejsze i mniej spali. Ewentualnie możesz zrobić czip tuning w renomowanym zakładzie jak znajdziesz dobrą jednostkę 525 TD to będziesz miał prawie to samo co TDS, tylko dodatkowo mniejsze spalanie i mniej awaryjną jednostkę.
Opcji jest wiele wszystko zależy od gotówki.
Pozdro
Jeszcze padają pompy paliwa w TDS. Mówi się, że lepiej poszukać benzyny, Diesle są już "wyjeżdżone" - niestety lata swoje robią, a auta mają średnio po 400-500 tys. - tak się jeździ na zachodzie.