Piszemy o roznych sprawdzonych przez siebie i opanowanych technikach jazdy samochodem przydatnych przy wychodzeniu z poslizgu lub pokonywania szybciej zakretu .
TECHNIKA JAZDY SAMOCHODEM strona 1 z 5
Plus do tego co u góry napisane jest mogę dodać, że trzeba zostawić sobie odpowiedni zapas mocy, aby z autem cokolwiek dało się zrobić w czasie poślizgu.
hehe wiem ze to kontrowersyjny temat bo w kazdej chwili moze ktos sie trafic co za duzo sie pochwali lub ten co nic nie wie i dostanie pojazd...
i niech nikt tu nie pisze ze jest od tego ksiazka sportowa jazda samochodem.. to co w niej jest to wie moj 14 letni brat co innego praktyka... mistrzom teori dziekujemy za wypowiedzi... fajnie jest poczytac rozne ciekawe doswiadczenia zwiazanych z technika jazdy i polemizowac... ten temat jest po to zeby kazdy dal cos z siebie i np powiedzial dlaczego jego FF jest podsterowny ,nawet jak hamuje lewa noga :D po prostu chodzi o ciekawe sytuacje ktorych w ksiazkach nie ma..
co do hamowania w czasie poslizgu .. to powiem szczerze ze podczas poslizgu moim peugeotem 205 na sniegu nie raz ratowalem poglebianie sie poslizgu ,wlasnie HAMOWANIEM .. jest to dziwna sprawa ale naprawde jak dam gazu to go zaczyna majtac na boki a tak to po wcisnieciu leciutko hamulca i czasem na gaz to samochod powoli zwalnia i przestaje zucac na boki... oczywiscie samym gazem tez da rade wyjsc ,ale jak sie widzi ze ma sie obok kraweznik to nie warto walczyc z samochodem.. tylko trzeba z umiarem hamulec muskac :)
Czy to temat kandydujący na powieszenie?
Co do wychodzenia z poślizgu najlepiej jak jest system stabilizacji kontroli jazdy
"ESP" lub "ACS" to to samo tylko inaczej się nazywa.
Absy nie trzynają stabilnego toru jazdy podczas hamowania jak nie którzy sądzą.
A z praktyki to jak nie ma systemu stabilizacji kontroli jazdy to czasami dobrze jest po prostu odpuścić hamulca i zjechać na pobocze jeśli ma się miejsce.
Albo jeszcze lepiej to nie zapjejdalać jak czubek.
Gówniarzeria + brawura = wypadek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka
na parkingach, zamkniętych torach, ćwierć mili itp,itd nie na ulicy
ABS = pozwala skręcać podczas hamowania
Wychodzenie z poślizgu bez ESP jest bardzo proste, porostu zdejmujecie noge z gazu/hamulca i skręcacie kierownica w druga stronę, tylko ze trzeba potem zanim samochód się wyprostuje kierownice wyprostować/w druga strunę dać bo wam samochód odbije w druga stronę (oczywiście na śniegu tak samochód dużo nie odbija, ale jak jest przyczepność to tak)
BMW 325, dobre samochody do zabawy ale trzeba trzymać samochód zawsze na wyższych obrotach podczas zabaw no i blokada napędu jest potrzebna
wiem bo dużo już się bawiłem takim:
http://photos-c.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v2064/12/81/1609354587/n1609354587_114713_638.jpg
Dlatego ze masz większość wagi samochodu z przodu