Witam mam Vectre A z lpg,instalacja 2 generacji, lecz jeszcze ten stary przełącznik który przełącza na gaz po przekroczeniu odp obrotow,lecz nie ma tego czujnika ktory pozwala sie przelaczyc na gaz po osiagnieciu okolo 15* ,wiec w takie mrozy przełączam ręcznie.
I teraz moje pytanie,jak najbardziej zaoszczędze benzynke? odpalajac go na benzynie i nagrzewajac lekko stojac pod garazem? czy odpalac i zaraz zaczynac jazde na benzynie zanim się nagrzeje odp? kiedy mniej benzynki spali?stojac czy jadac wiadomo jak to zima max do 3 begu bo sie rozpedzic nie mozna
Jak zaoszczędzić? strona 1 z 3
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
mam 2 aytka w gazie i wydaje mi sie ze lepiej rozgrzac staojac ale tez dobra metoda to zasłoniecie chlodnicy czymsi auto odrazu szybciej sie grzeje a mozna wtedy pomalu jechac i grzac auto wazne tez jest wymiana membran w reduktorze i filterka gazu a obroty przelaczania mozna regulowac trzeba tylko wyciagnac ten przełacznik i tam jest srubka do regulacji mozna tez zalozyc elektryczna pompe przed reduktorem by sie szybciej nagrzewal
chłodnice mam juz zasłonietą,nie planuje regulowac obrotow przelączania.
tylko zastanawiam sie czy lepiej rozgrzac auto przed garazem,czy jadac?
bo teraz takie warunki ze jadac to z 10 min trzeba sie najechac zeby sie nagrzal odpowiednio(termostat ok temp trzyma)i sie zastanawiam ile wtedy samochodzik pali? jest to silnik 1,6 na jednopunkcie
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
ja w moto zawsze grzeje w aucie hmm czasami jak mam zamiar pokarać to lepiej na ciepłym silniku niż na zimnym :)
a co do tematu to by spalił mniej to na postoju niech się grzeje ale jesli gdzieś jedziesz to hmm lepiej jechać nadrobisz czas w który byś potem gonił
jak wyjedziesz z garazu to wejdz tam się porozglądaj czy półki są zamknij a silnik się nagrzeje :D
Na postoju lepiej jak sie nagrzeje, i mnie spali i silnik mniej cierpi jak juz ruszysz bo jest rozgrzany.
Od kiedy silnik grzeje się na postoju? Optymalną temperaturę silnik osiąga najszybciej w czasie jazdy. Na biegu jałowym pod domem nie jest w stanie szybko nagrzać się do odpowiedniej temperatury pracy, i silnik dostaje po dupie bo zbyt gęsty olej nie zapewnia właściwego smarowania... Ludzie...
Minimalna temperatura przy jakiej silnik może pracować na gazie to chyba 35 stopni... Widziałem już takich agentów co dla oszczędności 10 zł tygodniowo (bo nie wmówisz mi że o więcej skoczyły wydatki na benzynę ze względu na mróz) polewali parowniki gorącą wodą żeby oszukać czujnik temperatury... a potem płacz i zgrzytanie zębów.
Ja mogę napisać, że np w 325i u mnie patrząc na ekonomizer auto na postoju pali ponad 30l, na 1 biegu od około 20 do 30, na 2 biegu 15-25l, a na 3,4 i 5 w granicach 9-14l i auto w czasie jazdy szybciej ci się zagrzeje. Na postoju więcej Ci spali nagrzewając się nie licząc tego że cały czas jesteś w miejscu. Mi aby auto mało paliło rozpędzam motor w średnim tempie i jak osiągnę prędkość jaką chce puszczam trochę około (1/2cm) gaz i spalanie 3l mniejsze patrząc na ekonomizer.