medoc
medoc
  2 grudnia 2009 (pierwszy post)

mam nowe przewody wysokiego napiecia, nowe swiece, nowa cewke, nowy paluch, nowa kopulke... i auto mi gasnie przy temperaturze 90stopni.... co to moze byc?

medoc
medoc
  2 grudnia 2009

no i oczywiscie przy tych 90 stopniach gasnie i na 100% nie ma iskry

MC89
Posty: 26 (po ~208 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
MC89
  2 grudnia 2009

Sprawdź jeszcze moduł zapłonowy.

Ridick170
Ridick170
  2 grudnia 2009

tez myślę ze może być to wina modułu zapłonowego....

ZeroStrachu
ZeroStrachu
  2 grudnia 2009

haaa a ja wiem co jest nie tak... :D daje głowe ze to jest termostat :D jest elekktroniczne zabezpieczenie odciecia iskry zeby nie przegrzać silnika termostat nie puszcza obiegu i nie ma chłodzenia :D

czzarnyy
czzarnyy
  2 grudnia 2009

tak zgodzę się z kolegą może to być termostat a dokładniej czujnik temperatury!

MC89
Posty: 26 (po ~208 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
MC89
  2 grudnia 2009

To napisz jeszcze kolego jaki masz silnik zebysmy wiedzieli ;)

medoc
medoc
  2 grudnia 2009

1.6 benzyna plus gaz toledo 1996.
no wlasnie auto jak spadnie temperatura z tych 90 to odrazu pali... modol zaplonowy z cewka jest nowy.

slyszalem opinie ze moze aparat halla poszedl... ale ten czujnik temperatury tez ciekawa opinia... on moze odciac zaplon jak jest auto za cieple??

OscarS
OscarS
  2 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: 1.6 benzyna plus gaz toledo 1996. no wlasnie auto jak spadnie temperatura z tych 90 to odrazu pali... modol zaplonowy z cewka jest nowy. slyszalem opinie ze moze aparat halla poszedl... ale ten czujnik temperatury tez ciekawa opinia... on moze odciac zaplon jak jest auto za cieple??


moze, ja tak mialem. Walniety byl czujnik temp - pokazywalo mi ponad 90C, na wyswietlaczu odrazu pojawial sie komunikat zeby natychmiast sie zatrzymac i kiedy bylo 0km/h na liczniku wylaczal sie silnik
KORARM
KORARM
  2 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: haaa a ja wiem co jest nie tak... :D daje głowe ze to jest termostat :D jest elekktroniczne zabezpieczenie odciecia iskry zeby nie przegrzać silnika termostat nie puszcza obiegu i nie ma chłodzenia :D

termostat nic nie odcina jak już to modół może odcinać jak czujnik teperatury podaje zbyt wysoką wartość.
Bardzo trafna teoria.
Do autora tematu. jak nagrzeje się silnik od zimnego do ciepłego to sprwdz węże chłodnicy czy są ciepłe czy zimne.

czzarnyy
czzarnyy: tak zgodzę się z kolegą może to być termostat a dokładniej czujnik temperatury!

to są dwie różne rzeczy

Konto usunięte
Konto usunięte: mam nowe przewody wysokiego napiecia, nowe swiece, nowa cewke, nowy paluch, nowa kopulke

to teraz sprawdz co jest naprawde przyczyną.
jak wcześniej pisałem czujnik położenia wału korbowego może być.

Konto usunięte
Konto usunięte: aparat halla

to właśnie o tym czujniku słyszałeś.
Powinien mieć 3 przewody
zasilający
mase
sygnał
jeśli posiadasz kontrolke diodową możesz sprawdzić czy posiada te sygnały i jak się nagrzeje to który sygnał być może traci.
Proponuje zacząć od tego prostego testu zamiast wymieniać kolejną żecz
medoc
medoc
  2 grudnia 2009

ale on mi nawet w trakcie jazdy gasnie... ten czujnik odcina iskre bo nie znam sie na nim.,..

medoc
medoc
  2 grudnia 2009

a gdzie ten czujnik polozenia walu jest?? dojde do niego sam??

a czujnik temperatury moze odciac iskre?

KORARM
KORARM
  2 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: a gdzie ten czujnik polozenia walu jest?? dojde do niego sam?? a czujnik temperatury moze odciac iskre?

czulnik musi być gdzieś na silniku może tam gdzie koło zamachowe albo wałki rozżądu, czasami nawed są w aparacie zapłonowym w każdym razie musi być umieszczony gdzieś gdzie może mieżyć jaką prędkość obrotową ma silnik. w twoim aucie nie wiem gdzie jest ale zazwyczaj jest łatwo dostępny przykręcony jedną śrubką " klucz 10 "
Iskra jak najbardziej zniknie jeśli ten czujnik się zepsuje ponieważ jest on niezbędny do tego żeby iskra była.
Kiedyś miałeś w maluchu " przerywacz " czyli platynki a teraz nie ma tego w modułowych układach zapłonowych.
Co więcej w aytach gdzie komputer steruje silnikiem przeważnie jest więcej tych czujników, to znaczy na każdym wałku rozrządu i głównym wale korbowym. w takiej sytułacji jak padnie jeden czujnik to komputer przeważnie jest w stanie obliczyć z innych czujników położenie wału a auto nadal jedzie tylko zaświeca się kontrolka silnika. Ale u ciebie jeszcze nie ma pewnie tego rozwiązania.
medoc
medoc
  2 grudnia 2009

no moj silnik to idento jak golf 2/3 w okolicach rocznika 96

czyli czujnik polozenia walu...

czy temperatury tez warto wymienic??

KORARM
KORARM
  2 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: czy temperatury tez warto wymienic??

nie sądze żeby twój silnik miał takie rozwiązanie, że odcina iskre przy wysokiej tęperaturze. takie rozwiązania stosowane śą raczej w silnikach sportowych. ale w tym biznesie jest wszystko możliwe. a ja bym nie wymieniał czujnika tęperatury ponieważ:
jeśli ma przez takie coż odciąć iskre to nie jest to (nigdy nie widziałem) winy złego wskazania czujnika tylko żeczywiście silniz zbyt bardzo się nagrzał. bo tu chodzi o zabezpieczenie rozumiesz? silnik się nagrzewa zbyt bardzo i go gasimy żeby go nie zniszczyć.
np. woda uciekła z chłodnicy czy zbyt uboga mieszanka, ........
najprawdopodobniej czyjnik położenia wału korbowego jest walnięty a nie pamiętam w golfie gdzie on jest ale jak gdzieś znajde przypadkiem to ci napisze
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.