Jak obliczyć i narysować wektory prędkości punktów A, B, C, D, O w sytuacji przedstawionej na rysunku ?
Uploaded with ImageShack.us
lista tematów
Fizyka
Jezeli kolo porusza sie w prawo to w punkcie B wektor v bedzie skierowany w prawo rownolegle do lini podloza ten wektor bedzie najwiekszy. W punkcie D wektor v bedzie skierowany w prawo rownolegle do lini podloza ale mniejszy niz B. w punkcie 0 nie rysujemy nic bo ten punkt obraca sie wokol wlasniej osi. W punkcie C
wektor v bedzie skierowany w lewo rownolegle do lini podloza o wartosci takiej samej jak w punkcie D, natomiast w punkcie A wektor v bedzie skierowany w lewo rownolegle do lini podloza o wartosci takiej samej jak w punkcie B.
jezeli chcesz obliczyc watrosci pretkosci liniowych to musisz znac okres, czyli czas jednego pelnego obrotu kolem
v=2πR/T
vB=vA=2πR/T
vD=VC=2πR/2T
Konto usunięte: Jezeli kolo porusza sie w prawo to w punkcie B wektor v bedzie skierowany w prawo rownolegle do lini podloza ten wektor bedzie najwiekszy. W punkcie D wektor v bedzie skierowany w prawo rownolegle do lini podloza ale mniejszy niz B. w punkcie 0 nie rysujemy nic bo ten punkt obraca sie wokol wlasniej osi. W punkcie C
wektor v bedzie skierowany w lewo rownolegle do lini podloza o wartosci takiej samej jak w punkcie D, natomiast w punkcie A wektor v bedzie skierowany w lewo rownolegle do lini podloza o wartosci takiej samej jak w punkcie B.jezeli chcesz obliczyc watrosci pretkosci liniowych to musisz znac okres, czyli czas jednego pelnego obrotu kolem
v=2πR/T
vB=vA=2πR/T
vD=VC=2πR/2T
Prawie dobrze. Domyślam się, że koło porusza się bez poślizgu po tej powierzchni. Do tych wektorów musisz jeszcze dodać wektorowo wektor prędkości samego koła, którego moduł będzie równy V= w*R. Wektory prędkości w punkcie B i A będą miały przeciwny zwrot, a ich moduł będzie rożny o 2w*R