WrednyMichal
WrednyMichal
  13 czerwca 2011 (pierwszy post)

Dwa słowa wyjaśnienia na początek:
Miałem na początku koncepcje stworzenia osobnego tematy na każdy przepis, ale rozsądnie będzie jak wszystko będzie umieszczone w jednym wątku tak aby można było szybciej znaleźć

Nie mam aspiracji by uważać się za guru gotowania... nie trawie fastfood'ów , lubię eksperymentować i jestem samoukiem. Miałem po prostu okazję podpatrzeć jak się gotuje przez duże G i otrzymać szereg wskazówek od szefów kuchni rożnych restauracji i hoteli.

Pierś z kaczki wędzona w herbacie

1.) Umyć i wysuszyć mięso ręcznikiem papierowym
2.) Naciąć lekko nożem skore/ tłuszcz
3.) Dwie łyżki pieprzu syczuańskiego, 1/4 łyżki anyżu gwiazdkowego i dwa goździki, prażyć na patelni do momentu gdy pie...prz się nie otworzy.
4.) Zmielić to na drobny pyl ( po usunięciu twardszych rzeczy), dodać 1 jedna łyżkę soli morskiej i natrzeć mięso i zostawić na parę godzin
5.) Usunąć (nie myjąc mięsa ) większość marynaty
6.) Na dno woka wrzucić i wymieszać 1/2 kubka liści herbaty, 1/2 kubka ryżu i 1/4 kubka cukru, ryz i cukier maja za zadanie uchronić przed zbyt szybkim przypaleniem herbaty. ( jaki gatunek użyć ? Lapsang Soushong, Gun Powder of Heaven mogą być zbyt intensywne. Oolong czy Assam wydaja się być odpowiednie, nie chcemy by kaczka wręcz śmierdziała dymem. Tak czy inaczej trzeba by poeksperymentować z gatunkami herbaty. )
7.) Krawędź woka obłożyć dwoma warstwami foli aluminiowej ( ma to za zadanie uszczelnić woka) i przykryć przykrywka.
8.) Mięso położyć na specjalnej kratownicy lub na (umiejętnie rozłożonych) pałeczkach do jedzenia
9.) Nastawić palnik na średnie grzanie, gdy pojawi się lekki dym wyłączyć grzanie. Najpierw układamy pierś, skora do dołu i wędzimy 10 min, obracamy mięso i wędzimy kolejne 5 minut. Po wędzeniu, mięso powinno mieć lekko złocisty kolor
10. Wyczyścić wok i na jednej łyżce oleju (rzepakowego) na średnim ogniu usmażyć pierś (6 min od strony skóry i dwie minuty z drugiej strony)