niewczi
niewczi
  19 października 2011 (pierwszy post)
Witam wszystkich. Jutro zamierzam kupić sobie jakąś lustrzankę. Jestem zupelną amatorką jednaak z ambicjami na coś więcej. Jak na razie mam totalny mentlik w głowie i szczerze mówiąc mała wiedzę ( kiedyś trzeba przecież zacząć) Więc jeśli można, prosiłabym byści doradzili, wytlumaczyli a nie co jak co wymądrzali się i krytykowali. Tak więc: mój aparat chciałabym przeznaczyć głownie do fotografowania Makro i portrety, a także te "zwykle" zdjęcia. Jakie parametry taki aparat musiałby mieć? Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie? I jaki aparat polecacie ? ( cena ok 2000 zł ) Myślę tez o późniejszym zakupie obiektywów tych bardziej profesjonalnych, dobrze by wiec było by te byly w miare tanie a takze dostepne.

Dzisiaj wpadły mi w oko: Canon1100d , Canon EOS 100k , SONY DSLRA200w : co o nich myślicie?
paattiee
paattiee
  19 października 2011

według mnie bierz canona 1100d, za 2 tys. kupisz z dwoma obiektywami ( kitem 18-55 i 70-300 o ile się nie mylę ) :)

kndz
kndz
  19 października 2011

Równie dobrze możesz wziąć Nikona D3100 ;) Canon 1100d też fajna propozycja ;P
w życiu nie widziałem Canona 100k :P a a200 to dość stara konstrukcja ;P

oscaro
oscaro
  20 października 2011

niewczi co nie wybierzesz i tak różnicy nie zobaczysz. Cenowo szkła do canona i nikona są w podobnej cenie. Ja przekonania do alfy nie mam, ale znam ludzi którzy cenią sobie ten system. Do makro i portretów, no widzisz na standardowym szkle dużo w tej materii nie poszalejesz. Dobrym rozwiązaniem portretowym za śmieszne pieniądze jest 50/1.8 (koszt z 400-500zł) ewentualnie 85/1.8 gdzieś za około 1.5k Do makro 90/2.8 tamrona, bardzo dobre szkło też za nie duże pieniaądze 1.8-2k no i przydałby się jakiś zoom 70-200 tamrona to koszt około 2.8k, no i jeszcze zmiana kita na jakieś fajne szkło 17-50 tamrona jakieś 1.5tyś.