Tuning - moje życie

Tuning - moje życie

Cytuj

Dodawanie Km

Posty: 10,
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
Pierwszy post w tym wątku. 13 czerwca 2010
Witam wszystkich... Pisze w imieniu kumpla... Pytał mnie ale ja sam nie wiem wiec odrazu pomyślałem o tym forum... Jak można dodać koni do Fiata Bravo 1.4 12V nie dodając żadnych chipów...
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
13 czerwca 2010
Ogólnie chodzi mi o takie najłatwiejsze sposoby....
Zobacz profil z13L4K na Fotce
14 czerwca 2010
stozek dolot oborbka glowicy to jest tak na lekko potem juz kucie badz soft turbo a najtaniej sprzedac i kupic cos mocniejszego
6220
2
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
14 czerwca 2010
tak jak kolega wyżej napisał dodał bym jeszcze toczenie koła zamachowego jak moment jest dla kogoś istotny i jeszcze przelotowy wydech jeżeli sondy za katalizatorem nie ma bo to już zabawa z komputerem będzie. ale zakup mocniejszego silnika na swap wyjdzie lepiej i taniej. ale jeżeli mówimy o najtańszej metodzie to osobiście polecam planowanie głowicy. tylko musiał by wiedzieć o ile maks może zebrać materiału żeby nie przerabiać tłoków i żeby nie spotkały się z zaworem.
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
14 czerwca 2010
Woocash87 Możesz mi to jakoś wszystko dokładnie opisać??:PP
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
14 czerwca 2010
Co macie na myśli pisząc obróbka głowicy? głównie chodzi mi jak można to zrobić małym kosztem i nie wymagającym dużych zmian...
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
14 czerwca 2010
Obróbka głowicy czyli np planowanie głowicy, polerowanie kanałów itd im dalej się w to wchodzi tym drożej :P Na początek to co wymieniłem wystarczy :D i to jest akurat niewielki koszt rzędu kilkuset zł, to jeszcze zależy od auta.
Zobacz profil  na Fotce
konto usunięte
14 czerwca 2010
część prac można wykonać samemu przy głowicy ;) np. właśnie polerowanie kanałów trochę bluzgów pójdzie ale da się zrobić ;) ogólnie zazwyczaj głowice mają parę milimetrów zapasu żeby tłok nie spotkał się z zaworami. planując o powiedzmy 3 mm (co w większości wypadków jest w miarę bezpieczną granicą) tym samym podnosisz kompresje...najprościej mówiąc im większa kompresja tym większe pier***nięcie które ma wpływ na korbowody itp. pamiętaj o tym. nie polecam też planowania więcej niż 3 mm chyba że planujesz jeździć w kjs'ach i co wyścig dłubać w silniku. no ale ogólnie tłok podnosi się do GMP (Górne Martwe Położenie) czyli do szczytowej pozycji wtedy spotyka się z zaworem który zostaje wbity przez wałek rozrządu...i tutaj losy tego spotkania mogą być różne ale finałem zawsze jest śmierć silnika. przy ekstremalnych obróbkach głowicy nacina się tłoki na główkach lub/także osadza się głębiej zawory (przez odpowiednie obrobienie kanałów) po to żeby zawór miał miejsce. samo splanowanie paru milimetrów w fiacie to może ze 200 zł. potem bawisz się w polerkę dolotów paliwa i wydechowym, ma być niemal idealny połysk i zawsze szlifujesz w jednej linii od i zawsze "góra-dół" nigdy na boki. potem jeszcze polerka zaworów i ich dotarcie w gniazdach też można to zrobić samemu ale kur*ić będziesz zapewniam chyba że zastosujesz zgrabnego kombosa. bierzesz wiertarkę kijek z gumką na końcu, zawór i pastę.wtykasz kija na wiertarkę gumę (tylko mocną i elastyczną) naciągasz na kij, drugi koniec naciągasz na zawór, pasta w gniazdo wkładasz patent majstra mietka i dociskając włączasz obroty, kontolując co jakiś czas stan gniazda i zaworu.
Zobacz profil Grzesiu19Olsztyn na Fotce
23 lutego 2011
koledzy po co te drogie przeróbki kolego wstawiasz opornik zamiast odpowiedniego czujnika on poda ze silnik jest nie dogrzany co zaczym idzie da wiecej paliwa i otrzymasz spory dodatek mocy
opel vectra club
6146
14
Zobacz profil Grzesiu19Olsztyn na Fotce
23 lutego 2011
a z tym docieraniem gniazd to dobre na kiju i gumie to dobre niezły brecht po takim zabiegu nawet nie zapali a głowica do smietnika
opel vectra club
6146
14
Pisanie na tym forum dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zaloguj lub zarejestruj się za darmo jeśli nie masz jeszcze konta.
Posty: 10,