Rock/Metal

Rock/Metal

Satanizm: Najczęściej zadawane pytania.

Kim jest Szatan dla satanisty?

Z kwestią Szatana wiąże się wiele nieporozumień. Ludzie, którzy nieznają satanizmu łatwo ulegają złudzeniu, że satanizm polega na czymś poprostu przeciwnym do chrześcijaństwa, a skoro chrześcijanie wierzą wBoga, to sataniści w Szatana. Nic bardziej błędnego. Szatan istnieje wnaszych umysłach jedynie jako symbol, co oznacza, że sataniści niewierzą w Szatana jako byt osobowy! Szatan jest symbolem reprezentującymsamego satanistę - jego umysł, zwierzęcą naturę, przebiegłość, egoizmitd. Szatan nie pochodzi nie wiadomo skąd, pochodzi od człowieka, jest'złem' chrześcijaństwa. Nie należy jednak rozumować na zasadzie prostejodwrotności! Sataniści nie są negatywem chrześcijan. Satanizmkwestionuje wiele z chrześcijańskich zachowań, wytyka rozbieżnośćnatury i chrześcijańskiej moralności, ale Szatan nie oznacza 'panawszelkiego zła na ziemi'. Nie oznacza, że dokonywane są 'dla niego'jakieś mordy, czy gwałty - tego w satanizmie w ogóle nie ma, co jestczęstym nieporozumieniem. Satanista dąży do zaspokojenia, przyjemnościi Szatan jest tym symbolem, który na drodze sprzeciwu napędzaemocjonalnie - tworzy specyficzny teatr, w którym emocje napędzajądziałanie.


Czy sataniści składają krwawe ofiary?

To jedna z kolejnych najbardziej kontrowersyjnych kwestii. Ktośidentyfikując się, kto świadomie nazywa siebie satanistą jest osobąszanującą życie jako najwyższą wartość tu i teraz. Szanować coś toznaczy czuć do tego respekt, dbać, czasem nawet wiąże się z miłością. Ztego też powodu satanista nie ma nic wspólnego z uśmiercaniemczegokolwiek na 'boskich' ołtarzach ofiary. Jest to już trwonienie ipogwałcenie wspomnianego do życia szacunku. Czym innym jest zabicie napożywienie lub dla samoobrony, o czym również wspomina LaVey. Takieformy bierze pod uwagę nawet najbardziej konserwatywne prawodawstwo.Odruch samoobrony jest najsilniejszym, naturalnym odruchem każdejistoty. To prawo. Inaczej satanista nie podniesie ręki na życie,szczególnie życie doprawdy niewinnych istot.
Znane legendarne już opowieści o brutalnych rytuałach sataniści zwykli już traktować z ironicznym przymrużeniem oka.


Czy istnieją granice satanistycznej wolności?

Istnieją granice, jakie napotyka na swojej drodze osoba starająca siępobłażać sobie, oraz ograniczenia samej pobłażliwości, ponieważ mamycoś w rodzaju umowy społecznej. Ludzie są gatunkiem społecznym, który wcelu tworzenia związków międzyludzkich w ciągu całej swojej historiitworzył społeczne umowy. W tym sensie istnieją ograniczenia dotyczącetego, jak oddziaływujemy na siebie nawzajem. Wierzymy, iż mamy coś, conazywamy 'srebrną zasadą'. Postępuj z innymi tak, jak chciałbyś, abyinni postępowali z tobą. Jeśli jednak ktoś nie odwzajemni ci przysługipotraktuj go tak jak on potraktował ciebie. Chrześcijanie z zasady sądla siebie mili, bez względu na to jak w stosunku do nich postępujedruga strona. Wierzymy, że jeżeli ktoś źle cię traktuje to masz prawooddać mu to z nawiązką. Co nie oznacza, że nie możemy zachowywać się wsposób cywilizowany. (...) Uważamy, że aktualnie nie żyjemy w kulturzesprawiedliwości. Uważamy, że żyjemy w kulturze, w którejniesprawiedliwość jest wręcz rozpasana, w której przeciętność jestmistrzostwem, w której nieudacznicy mogą zaskarżyć lepszych od siebie oto, że sami nie są tak dobrzy jak oni. Właśnie to staramy się zmienić.To największa zmiana, jaką chcielibyśmy wprowadzić.
[jest to fragment wywiadu z Peterem Gilmore, CoS]


Kim jest i jaki powinien być satanista?

Nie ma jednolitego wizerunku jaki "powinien" być satanista. Unikatowośći twórczość są tu popierane - nie bezmyślne podporządkowywanie się. Niema znaczenia jakiego rodzaju muzyki lubicie słuchać. Nie ważne czywolicie gotyk, black metal, klasykę, pop, czy inną muzykę. Nie istotnejaki styl ubierania się preferujecie. Naprawdę liczy sięto, że jesteście dojrzałymi, wrażliwymi, świadomymi swych możliwościindywidualistami, którzy rozkoszują się Ciemnością i którzy pragnązetknąć się z innymi, podzielającymi wasze poglądy. W świecieprefabrykowanych, nasączonych mediami, nieoryginalnych jazgotów dosatanisty należy wielbienie, podtrzymywanie i chronienie prawdziwejindywidualności i kreatywności. Szatan reprezentuje wolność odhipokryzji, wygodnych kłamstw i przeciwstawiania się temu, coniesłusznie uważane jest za prawdę. Jest silny i buntowniczy, inspirujenasze własne siły.
[jest to fragment listu CoS do satanistycznej młodzieży]


Czy satanizm jest groźny?

Tak. Jest groźny dla ludzi niedojrzałych i nieodpowiedzialnych.Tym odradzam sciezke satanizmu bardzo szczerze i bardzo mocno. Satanizmbowiem stawia przed tobą nieograniczoność moralnego wyboru, czyliWolność. Ukazuje ci siłe Ego. Satanizm bowiem uskrzydla cię i wynosiponad dobro i zło. Zabiera cię w poczet bogów. Teraz odpowiedź napytanie stanowi to czy umiesz z tego mądrze korzystać.
Tutkwi bezpieczeństwo i niebezpieczeństwo tejże ścieżki. Twój umysł, twójwybór, postawa, odpowiedzialność stanowi to, czy ten potencjał, jakisatanizm przed tobą odkrywa, wykorzystasz do płodzenia dobra dla siebieczy do plenienia głupoty.


Aborcja

Satanizm ceni ludzkie życie, lecz życie dorosłego, ukształtowanegoczłowieka jest cenniejsze niż życie płodu. Jesteśmy za dopuszczalnościąaborcji w przypadku, gdy ciąża zagraża życiu i zdrowiu matki, jestwynikiem gwałtu lub gdy z innych powodów nie można było jej zapobiec, abyła niechciana. Ustawodawstwo nie powinno zabraniać aborcji.

Jesteśmy natomiast przeciwko traktowaniu aborcji jako "środkaantykoncepcyjnego". Jesteśmy za dostępnością antykoncepcji i informacjio niej, co pozwala w większości przypadków uniknąć niechcianej ciąży.Lekceważenie antykoncepcji i rozwiązywanie problemu niechcianej ciążypoprzez aborcję jest wyrazem lekceważącego podejścia do ludzkiego życiai zdrowia kobiety, jako że aborcja wiąże się z ryzykiem komplikacjizdrowotnych. Legalności aborcji powinna towarzyszyć dostępność środkówantykoncepcyjnych i informacji o nich.


Polityka

Satanizm popiera te partie i nurty polityczne, które opowiadają się za:
- wolnością - oddaniem jak największego zakresu decyzji o sobie w ręce człowieka
- systemem nagradzającym zdolności i pracowitość
- tolerancją religijną i obyczajową

Satanizm nie zgadza sie z partiami i nurtami politycznymi, które postulują:
- narzucanie praw jednej religii wszystkim obywatelom państwa niezależnie od tego, czy wyznają tę religię
- ograniczanie wolności decydowania o swoim życiu w takim zakresie, w jakim te decyzje nie naruszają cudzej wolności
- nadmierne wspieranie tych, którzy z własnej winy nie radzą sobie w życiu.


Homoseksualizm i inne orientacje i upodobania seksualne różne od monogamicznego heteroseksualizmu

Jakakolwiek aktywność seksualna między dorosłymi i dobrowolnie wniej uczestniczącymi osobami jest prywatną sprawą tych osób i niepowinny one być w żaden sposób z tego powodu dyskryminowane, tak długo,jak nie zmuszają nikogo, kto sobie tego nie życzy, do uczestnictwa wtym lub obserwowania tego.


Eksperymenty genetyczne

Wszystko, co służy podniesieniu jakości życia ludzkości, jest godnepoparcia. Popieramy prace badawcze mające na celu odkrycie nowych metodi możliwości leczenia.


Stosunek religii do polityki/państwa

Państwo powinno zapewniać swobodę życia religijnego i chronić wiernychwszystkich religii przed dyskryminacją i agresją wierzących inaczej.Niedopuszczalne jest ustawodawcze narzucanie praktyk i zakazów czystoreligijnych ogółowi obywateli.


Wolność obywatelska i prawo do posiadania broni

Jesteśmy za dostępem do posiadania broni dla wszystkich, którzy sązdrowi psychicznie i nie weszli w konflikt z prawem. Jesteśmy za prawemdo niekaralnego użycia broni w obronie siebie, innej osoby lub swojejwłasności.


Rasizm

Ocenie powinna podlegać jednostka na podstawie swoich realnych cech.Ocenianie całego narodu lub rasy jest nieuzasadnione ze względu naolbrzymie zróżnicowanie w ich obrębie. Nawet częste występowaniejakichś cech w określonej grupie tak dużej jak naród lub rasa nie jestpodstawą do objęcia negatywną lub pozytywną oceną wszystkich członkówtej grupy. Jesteśmy przeciwni wszystkim przejawom dyskryminacji iniechęci wynikających wyłącznie z powodów rasowych i narodowościowych -jako niezgodnym z rozsądkiem, którym kieruje się satanista.


Samobójstwo

Satanizm potępia samobójstwo - jest to wyjście ostateczne, nieodwracalne ioznaczające utratę możliwości poprawy swojej sytuacji, jakakolwiek by onanie była. Oznacza też poddanie się i pogodzenie ze stratą życia, najwyższejwartości, jaką człowiek posiada.

Satanizm potępia nakłanianie do samobójstwa - wszelkie działania mającezachęcić drugą osobę do odebrania sobie życia są sprzeczne z naturą satanizmujako religii i filozofii gloryfikującej życie doczesne. Wykorzystywanie w tymcelu autorytetu i pozycji grupowej jest traktowane jako jedno znajpoważniejszych przestępstw przeciwko życiu i wolności człowieka i jakotakie powinno podlegać surowej karze.


Eutanazja

Człowiek, będąc istotą wolną i najwyższym dla siebie autorytetem ma prawozadecydować o zakończeniu swojego życia w obliczu nieuchronnych cierpieńspowodowanych chorobą, wobec której współczesna medycyna jest bezradna.Decyzja taka powinna być podjęta w pełnej świadomości - tak, aby nie możnabyło jej kwestionować.


Stanowisko Europejskiego Frontu Satanistycznego w sprawie narkotyków

In nomine Dei nostri Satanae

Sataniści mogą dzielić substancje na groźne lub niegroźne dla ichzdrowia, uspokajające i oszałamiające, tworzące pustkę i inspirujące,zabójcze czy życiodajne,ale nie na dozwolone i zakazane.

Heroina, alkohol, kokaina, metamfetaminy, LSD25, tytoń, grzyby ipochodne marihuany - substancje ułożone od silnych do słabych - powinnymieć swobodny dostęp do ostrzeżonych konsumentów. E.F.S. będzie działałna rzecz upowszechnienia tego prawa we wszystkich krajachstowarzyszonych.

Paryż - Londyn - Rzym - Berlin - Warszawa - Moskwa
XXXV A.S.

Konto usunięte
kazdy ma prawo byc tym kim chce...! Mnie drazni jedno-jesli ktos slucha muzyki metalowej ,postrzegany jest przez innych jako szatanista...i wez tu z takim gadaj...wiele razy spotkalam sie z czyms takim...
3 września 2008
Konto usunięte
JA jestem Ateistką... JA to na nic nie przejdze...-nie ma szans!
13 sierpnia 2008
pytoslaw2999
jest spoko dla mnie to zajebiście
12 sierpnia 2008
Konto usunięte
hmm... to troche takie prerazające ... ja wierze w Boga chociaz nie podoba mi sie zdeka to co mowi kosciól o antykoncepcji i takie tam ale a Satanizm nidgy nie przejde... ale szanuje jezeli ktos jest szatanistą
12 sierpnia 2008
Konto usunięte
Rock/Metal Rock/Metal
12 sierpnia 2008
PoskramiaczEmo
Maciejasjmj - satanizm to fizolofia, nie religia. Sataniści odrzucają istnienie Boga i szatana, wiec mogli by za symbol użycz czegoś innego.
12 sierpnia 2008
Konto usunięte
Dobre d poczytania... Można się troche dowiedzieć, bynajmniej ja się dowiedziałam ;)
12 sierpnia 2008
Konto usunięte
Łojeju satanizm to filozofia do ktorej kilku gotów dodao jakieś obrzedy i tak powstała religia.
12 sierpnia 2008
Izunia1215
mroczniutkie ... he he he
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
mnostwo "tr00 mhr00cznych" dzieci widze. vivat neostrada!
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Hmm jeżeli znajdą się osoby, które czczą szatana jako bóstwo to chyba będzie religia ja? Tylko, że to nie będzie miało za dużo wspólnego z satanizmem filozoficznym.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Satanizm to religia? ROTFL :) Jak można religią coś, co neguje istnienie boga i szatana. Satanizm to nurt FILOZOFICZNY miłujący hedonizm, a nie RELIGIA :)
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
zapomnieliscie kilku rzeczy np. samobojstwo w sataniźmie nie jest uznawane-chyba, że stanowi ono zaspokojenie. zreszta kto przeczyta będzie wiedział.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
I tak głupio, że Szatan jest symbolem satanizmu ;] To oznacza, że sataniście są zagubieni i tak naprawdę szukają jakiejś religijnej przynależności. Mogliby wkonću obrać za symbol coś niekatolickiego, niereligijnego.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Jedni uznają, że satanizm to religia, inni, że ideologia, a jeszcze ktos powie, ze to jedno wielkie hujstwo, więc co do tego zdania sa podzielone. Z tego co pamiętam w biblii szatan pisze, że satanizm jest religią, ale nad tym można debatować...
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Satanizm to ideologia, gdyby ktoś nie doczytał... Szatan jest symbolem, jako sprzeciw wobec ustalonego porządku. Tak samo jak baranek boży i inne gusła.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
mnie satanizm juz w ogole nie obchodzi... wole realizm a nie jakis pierdoly wyssane z palca...
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Od satan.pl, polecam bardziej http://satanorium.pl :)
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
PoskramiaczEmo - czy dla ciebie "katolicyzm" i "religia" to to samo? Sataniści nie odrzucają religii, bo satanizm to jest religia - ale nie polegająca na składaniu hołdu bytowi osobowemu, a uznawaniu Szatana za symbol wolności.
11 sierpnia 2008
PoskramiaczEmo
Dla mnie totalnym brakiem sensu jest to, że sataniści wyznaczają sobie za symbol szatana, skoro odrzucają religie. To tak jakby chcieli byc "mroczni i źli" ? :P
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Dobrze napisane, można się dowiedzieć wielu ważnych rzeczy na ten temat. Tylko przydałoby się to ludziom, którzy twierdzą, że satanizm to zło, gwałty, składanie ofiar, rytuały etc.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
mi sie podoba, pewnie dlatego, ze nie czytalam biblii szatana;p
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Ej no sory to, że słucham metalu nie oznacza, że jestem satanistką, więc po co ten blog? jakbym sie chciala dowiedziec to mam google
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
a na huj komu religia ?? bez niej sie lepiej zyje... a to ze nie wierze w boga i slucham metalu nie czyni mnie satanista...
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Po co komu w ogóle szatan? Cała ta wiara? Tak samo jak inne religie. Nie rozumiem...
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Hmm... wiecie jestem katolikeim i muzyka nie wplywa na moją religie. Co prawda wprowadza mnie w strefy satanizmu i magii ale to ze wiem na czym to polega to nie znaczy ze musze temu podlegać :-| Lubie szatana ale dla mnie jest hujem :D
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Wolny umysł ponad wszystko! m/
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
yaji696 no dokładnie :) zgadzam się w 100 % :)
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Zlepek tekstów z sieci, ale ważny. Cóż, idea satanizmu LaVeyowskiego to ofiara tylu wypaczeń...
11 sierpnia 2008
agatkafuckingyou
Rock/MetalRock/Metal
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
i przy okazji zerżnięte z felietonów satan.pl, czyli nic odkrywczego... nie ma po co tłumaczyć ludziom pojęcia satanizmu, tylko raczej skupić się na doskonaleniu nauk dla siebie samego
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Bardzo dobrze wszystko opisane ,przejżyście :)
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
i co tu mowic;] po co byc szatanistą?:>
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Nie trzeba być satanistą, żeby dochodzić do takich wniosków jak w tym tekście. Wystarczy pomyśleć.. No ale czasem z tym ciężko, co nie? ^^
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
zamiast czytac takie rzeczy nie lepiej od razu podac linka do bibli satanistycznej?? kazdy kto twierdzi ze jest satanista powinien najpierw przeczytac ja potem sie wypowiadac. osobiscie przeczytalam cala xD
11 sierpnia 2008
Artefakt1990
oj dawno nmie czytałem tak dobrego bloga... =D no i same konkrety w nim są =D
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Hmm ktoś tu czyta s.pl ;) bardzo rozsądny i potrzebny artykuł - tylko żeby nie czytały go "mroczne" dzieciaki bo będą chciały być "prawdziwymi satanistami" ...
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
cremaster wpisz sobie "biblia szatana", znajdź ją. zanim to zrobisz to Ci zejdzie. przeczytaj i uwierz mi, że nie ma tu nic z tej księgi. a artykuł ciekawy. i zgadzam się z temapkiem ; D
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
tempak, Twoj nick mowi za Ciebie, zalosny jestes chlopaku
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
prawie zasnąłem ;)
11 sierpnia 2008
tempak
warto tu dodac, ze w Polsce niewielu jest satanistow, za to cale mnostwo pseudosatanistow, ktorzy sadza ze satanizm polega na niszczeniu cmentarzy itp.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Właśnie, to klan Rock/Metal - po co taki blog? To raz. A dwa tekst jest nie spójny-mówi, że sataniści nie wierza w Szatana po czym cytuje ,rozkoszują się Ciemnością'. Pytanie:po co sataniści obrali sobie za symbol Szatana skoro odrzucają religie?
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
yeah ;D mam co ciekawego poczytac ^^ ehhe dzieki ;*
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Pierwsze wypowiedzi są trafne. Jakby ktoś chciał poczytać o satanizmie to by coś znalazł szybko. Notka banalnie krótka -.-'
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
ciekawo bylo poczytac, dzieki :*
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Grzywa dobrze gada ^^ Tekst naprawdę ciekawy i wciąga. "Miło" sie go czytało ;)
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
i na co to komu? na co uswiadamiac idiotow?
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
fajne info troche wciaga
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
no nieee, litości, starczyy. A koleś się nie natrudził, tylko wpisał sobie "Biblia Szatana" w google i wkleił zawartość pierwszej z brzegu strony.
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Ludzie, dajcie spokój. Chłopak sie natrudził by to info znaleść.. A artykuł ciekawy:P
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
XD XD XD...albo gada "satanista" jak koło mnie siada i patrzy na Mój Łańcuch XD
11 sierpnia 2008
Konto usunięte
Dokładnie... Ta notka idealnie nadaje się dla babci na ulicy, która krzyczy "satanista", bo mam długie włosy i założyłem czarny płaszcz...
11 sierpnia 2008
Anja
To jest klan "Rock/Metal" chyba, no nie? :and:
11 sierpnia 2008
więcej komentarzy (48)