Rock/Metal

Rock/Metal

Satanizm. Co i jak??

Satanizm - zespół przekonań charakteryzujących się świadomym odnoszeniem się do wierzeń związanych z Szatanem lub do pewnych prądów filozoficznych akcentujących opozycyjną stronę świata bądź ludzkiej natury.

Satanizm można podzielić na dwie grupy:

* satanizm teistyczny - wierzących w istnienie osobowego Szatana i oddających mu cześć - np. wyznawcy Kościoła Azazela. Według niektórych z nich, Szatan jest w rzeczywistości najwyższym z bogów zajmujących się ludzkością, reprezentującym prawdziwą naturę człowieka [1].

* Satanizm laveyański (filozoficzny) - uznających Szatana za symbol pewnych idei, takich jak siła woli i postępowanie według swoich pragnień niezależnie od ich moralnej oceny - np. Anton Szandor LaVey.


To by było na tyle suchej praktyki... trzeba poszukać głębiej...

http://img390.imageshack.us/img390/7020/vitalremainsiconsofevilpm0.jpg




?Biblia szatana? została napisana przez Antona Szandora La Vey pod koniec lat 60? (I wyd.: USA, 1969 r.). Jak się wydaje, La Veyowi chodziło przede wszystkim o znalezienie przekonującej, racjonalnej motywacji dla praktykowania religii satanistycznej. ?Biblia? jest także próbą usystematyzowania i ujednolicenia satanizmu na potrzeby założonego przez autora Kościoła Szatana (San Francisco, 1966 r.).
Właściwą zawartość książki poprzedza dziewięć twierdzeń satanizmu, odpowiednik naszych dziesięciorga przykazań. Z twierdzeń tych wynika, że sataniści stawiają cielesność i zaspokajanie żądz fizycznych ponad rozwojem duchowym i miłosierdziem. Według nich, człowiek jest rodzajem zwierzęcia, w związku z czym powinien pozwolić dojść do głosu swojej prawdziwej naturze i nie kierować się w życiu kategoriami grzech/nie-grzech, ale wyłącznie własną przyjemnością. Ponadto szatan powinien być uważany za najlepszego przyjaciela Kościoła, gdyż ten ostatni nie potrafi istnieć i wyrażać się inaczej, jak poprzez opozycję do złych mocy.
?Biblia? La Veya składa się z czterech ksiąg, z których każda poświęcona jest innemu żywiołowi i innemu księciu piekieł:

1. KSIĘGA SZATANA (OGIEŃ)
Zbiór 53 wersetów operujących językiem stylizowanym na biblijny. Autor, nazywany wszak nie bez powodu czarnym papieżem, deklaruje w nich chęć walki z ideami chrześcijaństwa i zapowiada ?srogą inwazję zasad mocy?. Oskarża Kościół o kłamstwo i propaguje filozofię czynu, filozofię witalizmu i brutalności, w której nie ma miejsca dla słabych i niezdecydowanych.

2. KSIĘGA LUCYFERA (POWIETRZE)
Wyłożenie poglądów La Veya na to, czym powinna być nowa religia. Czarny papież dowodzi że satanizm jest humanizmem, a wszechświat to konstrukcja antropocentryczna. Zarzuca chrześcijaństwu hipokryzję oraz oderwanie teorii wiary od prawdziwej natury człowieka i jego praktycznego życia. W swoim dowodzeniu, że Bóg w takiej postaci, w jakiej czczą go katolicy nie może istnieć, powołuje się m.in. na zagadnienie teodycei. Jeszcze bardziej krytykuje tzw. biała magię, popularną wówczas wśród ruchów neopogańskich, zarzucając jej teatralność, przerost formy nad treścią i ukrywanie praktyk magicznych pod płaszczykiem chęci czynienia dobra. Autor stara się także przybliżyć czytelnikowi postać nowego boga, czyli diabła. Termin ?diabeł? wywodzi od sanskryckiego devi (?bóg?), a genezy wyobrażeń o nim upatruje m.in. w mitologii greckiej. Następnie podaje katalog imion diabłów ?najskuteczniejszych w satanistycznych rytuałach?.
W kwestii miłości i seksu La Vey jest bardzo liberalny, jednak w obecnych czasach jego poglądy raczej nie szokują. Pisze o tym, że uczucie miłości zwykle dopełnia się z uczuciem nienawiści, a masturbacja i dawanie upustu swoim popędom nie są niczym godnym potępienia. Rozprawia się przy okazji z powszechnym mniemaniem, że każdy satanista musi uprawiać seks pozamałżeński i praktykować seks grupowy. Roztrząsa także niesłuszność obiegowych poglądów o tym, że do odprawienia czarnej mszy niezbędna jest ofiara z człowieka i że msza musi być odprawiana w odniesieniu do mszy katolickiej, sytuując się zawsze na pozycji do niej przeciwnej, ośmieszającej.
Jako najważniejsze święto religii satanistycznej wskazuje autor dzień urodzin każdego człowieka ? zgodnie z poglądem, iż człowiek jest sam dla siebie Bogiem. Kolejny ważny dzień to Noc Walpurgii (30.04/1.05): kontynuacja pogańskiego obrzędu związanego ze zrównaniem dnia i nocy, który został zastąpiony przez chrześcijaństwo świętem żyjącej w XVIII wieku angielskiej zakonnicy. Trzecie ważne święto satanizmu to oczywiście Halloween, które według La Valeya było niegdyś druidzkim świętem ognia.

3. KSIĘGA BELIALA (ZIEMIA)
Wyjaśnienie istoty praktykowania magii szatana. Autor definiuje magię jako ?zmianę sytuacji lub wydarzeń zgodnie z własną wolą, której dokonanie przy zastosowaniu ogólnie przyjętych metod byłoby niemożliwe? i upatruje źródła jej atrakcyjności nie w samym władaniu określoną siłą sprawczą, ale w elemencie tajemniczości i niezwykłości, który jej towarzyszy. Przytacza tradycyjny podział magii na wyższą, rytualną (uwalnianie energii w trakcie odprawiania ceremonii) i niższą, manipulacyjną (zastosowanie różnych przedmiotów w celu dokonania zmiany w rzeczywistym świecie). Podaje także rzeczową, szczegółową instrukcję obsługi satanistycznego rytuału, towarzyszących mu obrzędów i przedmiotów (symbol Bafometa, świece, dzwon, kielich, eliksir, miecz, gong, pergamin, fallus). Według autora istnieją trzy typy satanistycznych rytuałów. Pierwszy to rytuał seksualny, którego celem jest wzbudzenie w kimś pożądania lub przywołanie pożądanej osoby w celu osiągnięcia zaspokojenia seksualnego. Drugi rodzaj obrzędu ma za zadanie zapewnienie komuś lub sobie powodzenia w określonej dziedzinie ? jest to rytuał litości. Trzeci natomiast służy zniszczeniu ofiary, rzuceniu na nią klątwy, spowodowaniu śmierci. Księga Beliala zawiera oczywiście szczegółowe wskazówki, co czynić, by takie rytuały przeprowadzić. jednak 'Biblie Szatana" jest trudno zdobyc, nie mówiac juz o konsenkwencjach wynikających z jej posiadania. mówię tu o opini publicznej.

4. KSIĘGA LEWIATANA (WODA)
Terminologia i zaklęcia potrzebne do odbycia rytuału: inwokacja do szatana, indeks imion piekielnych, inwokacje zaklinające pożądanie, litość i zniszczenie oraz dziewiętnaście kluczy henochiańskich. Te ostatnie sformułowano w większości w specjalnym, magicznym języku henochiańskim, według autora starszym od sanskrytu. Są to, jak pisze La Vey, ?satanistyczne peany wiary?. Dotyczą m.in. praw rządzących wszechświatem, oddawania władzy nad Ziemią w ręce satanistycznych kapłanów, struktury Kościoła Szatana, oddawania hołdu pożądaniu, zapowiedzi nadejścia ery szatana, wzniecania gniewu, zapewniania życia pozagrobowego zmarłym czy przywoływania Lucyfera.

http://img244.imageshack.us/img244/9181/lostpn2.png



Mając na uwadze opinie fotka.pl oświadczam, ze ten blog ma charakter edukacyjny, i został stworzony z materiałow łatwo dostepnych. <wedlug mnie cale to zamieszanie wokol roznych religi to jedno wielki go... >

agatkafuckingyou
hm... ja niejestem sataniztka
18 lipca 2008
Konto usunięte
co ma satanizm do metalu? nie ma znaczenia w co kto wierzy albo nie wierzy w nic - to ze ktos slucha metalu to nieznaczy ze musi wierzyc w szatana, ja slucham metalu bo lubie i jednoczesnie wierze w Boga i tyle na ten temat!!!!
14 lipca 2008
Konto usunięte
a mi sie nie podoba to ze xxDJEndriuxx pisze ze heavy metal gloryfikuje Szatana! albo masz pojecie na pozopmie 0.00 albo DJ w nicku wyzarl ci mozg. to black metal gloryfikuje szatana, a heavy traktuje go tylko jako symbol. poczytaj troche chlopcze
6 lipca 2008
Konto usunięte
Mi się nie podoba pogląd wyznawany przez frajerów, że Ci co słuchają Metalu to Sataniści. Co ma piernik do wiatraka?!? Może w sataniźmie są natchnienia Metalowców, ale wyznanie nie ma nic do tego
5 lipca 2008
Konto usunięte
chodz jestem ateistka przeczytalm biblie szatana i w 100% zgadzam sie z cyanide
4 lipca 2008
Konto usunięte
tak jak cyanide ja również nie widzę głębszego związku satanizmu z metalem.swoją drogą jest też coś takiego jak metal chrześcijański..ja słucham metalu bo lubię a jak ktoś słuchabo jest satanistą to słucha blackmetalu.choć wsumie też lubię ale txty o
4 lipca 2008
Konto usunięte
Ja szczerze mówiąc nie rozumiem porównań metal=satanizm i nie widzę związku powyższego artykułu z naszym klanem... osobiście jest mi bardzo obojętny zarówno katolicyzm jak i satanizm - jednak nie znoszę "jarania się" którymkolwiek z nich...
4 lipca 2008
Artefakt1990
najlesza jest księga beliala... =D czytałem Stanic Bible 2x... hehe jeśli chodzi o poglądy czerpie troche z obu.. ale zachowuję odrębność jak na metalowca przystało =D
4 lipca 2008
Konto usunięte
niech każdy wierzy w co chce to jego sprawa... ja wierze w Boga ale nie koniecznie w kościol, teraz ksieża modlą sie za kase (przynajmniej u mnie tak jest)...:/
4 lipca 2008
Konto usunięte
Wiara w Boga swoją drogą a chodzenie do kościoła swoją... kościół jako instytucja został stworzony tylko po to by wpływać na dennie pół-głupie masy które uważają wszystko co powie pewne toruńskie radio za świętość. Tyle na ten temat... :>
4 lipca 2008
aknocard
Jestem ateistką i szczerze mówiąć wisi mi i katolicyzm i satanizm, aczkolwiek poglądy i wiare innych trzeba szanować
4 lipca 2008
Konto usunięte
Swiat zostal tak poukladany, ze jest na nim dobro i zlo. Jesli na czele zla stoi szatan to na czele dobra tez ktos musi stac. Nie wazne jak Go nazwiemy, ale Bog istnieje. "Ave satan'? Tak, jesli ktos w niego wierzy i go czci. Jesli nie to po co tak p
4 lipca 2008
Konto usunięte
a ja wierzę w Boga. chodzę do Kościoła. ale to nie znaczy, że nie mogę słuchać rocka czy też heavy metalu. lubię tą muzykę.
4 lipca 2008
Anja
Buntowniczka, zgadzam się z Tobą w 100%. Taki ateizm na pokaz jest żałosny. Bo co? Ma się wtedy swoje zdanie? :zonk:
4 lipca 2008
xxXBuntowniczkaXxx
czasami mam wrazenie ze ludzie sluchajacy rocka czy metalu uwielbiaja udawac zlych mrocznych satanistow:D osobiscie smieszy mnie bunt dla samego buntu wierze w Boga co tez nie znaczy ze instytucja koscielna mi odpowiada...ale ludzie troche tolerancji
4 lipca 2008
Konto usunięte
ja do kościoła przestałem chodzic 3 lata temu, byłby wojny z dziadkami ale dali spokój :P jestem ateistą, ale zgadzam sie z filozofią Satanizmeu laveyańskiego
3 lipca 2008
Konto usunięte
Bardzo fajny blog! Religia jest formą manipulacji na głupią masę. Kociół to instytucja oparta na władzy piniądza i wpływów!
3 lipca 2008
Konto usunięte
wcale pierwsze zdjecie nie jest przesadzone. pewna symbolika. a spostrzegawczy zauwazą co jeszcze ;]
3 lipca 2008
Konto usunięte
Religia to jedna wielka pralnia mozgu. Moim zdaniem niech kazdy wierzy w to co w co woli. Podobno kazdy ma wolna wole, tak? Pozatym kazda religia w jakis sposob sprowadza sie do jednego - pokoj i raj. Cos w tym moze byc, aczkolwiek watpie ;P Pozdr m/
3 lipca 2008
Konto usunięte
Jestem katoliczką i wierzę w sens mojej religii, natomiast notka bardzo potrzebna chociażby po to aby głupie dzieci nie wypisywały "ave Satan" nie wiedząc o co chodzi
3 lipca 2008
Konto usunięte
mi mówią, że satanistką jestem :) ^^
3 lipca 2008
Konto usunięte
osobiście mam całą Biblie Szatana za sobą jestem ateistą i jest mi z tym dobrze oprócz tego, że nie ma duchów a zawsze chciałem takiego spotkać :D
3 lipca 2008
Konto usunięte
ja wierzę w Boga, a nie w kościół. poza tym powinni znieść w polsce celibat. bo i tak jest łamany i tak. niech sobie księża zobaczą jak kto jest mieć dziecim, a dopiero później głosić te swoje piękne kazania.. :|
3 lipca 2008
Konto usunięte
ja mam tak samo jak Kaasia666 tez w nic nie wierze...i coraz rzadziej chodze do koscioła, większość ludzi uważa że powinno się chodzić..ale dla mnie chodzi o to żeby wierzyć w to co sie modli, a skoro w to nie wierze to po co mam chodzic??
3 lipca 2008
Konto usunięte
satanizm nie powinien byc kojarzony z muzyką rockową. satanizm moze byc kojarzony TYLKO z heavy metalem w ktorym są słowa wspominajace o satanizmie (oczywiscie nie zawsze). satanizm jesto to swego rodzaju Filozofia, sens życia pewnych ludzi. (ja kato
3 lipca 2008
Konto usunięte
Nie jestem satanistą, ale nienawidzę religii.
3 lipca 2008
Konto usunięte
ciekawy post tylko osoba dodająca zdjęcia do tego przesadziła z tym pierwszysm zdjęciem...!!!!!!!!
3 lipca 2008
chikane
wow ciekawe to :) wierze w Boga, ale w celach edukacyjnych lubie poczytac o satanizmie :P
3 lipca 2008
Kresnik
Biblia szatana... Taaak... Pamiętam jak ją przeczytałem... Na to że A.Sz.LaVey miał do dyspozycji nadludzkie moce jest wiele dowodów... Wierze w piekło i niebo, ale wolę się narazie za bardzo nie angażować...
3 lipca 2008
Konto usunięte
Ludzie zgrywający WIELKICH SZATANISTÓW to pozerzy, trzeba być debilem żeby wierzyc w te bajki. Zresztą większość dorosłych katoli tez nie wierzy w bozię, ale do kościółka trzeba biegać, bo presja spoleczeństwa...
3 lipca 2008
Konto usunięte
w sumie . wierze w Boga . ale mam skłonności ku zostania ateistką i nie wierzenia w nic . bo po co mi to .?
3 lipca 2008
Konto usunięte
nie wierze w nic ... a już napewno nie w to, że jak wrzuce 2 zł. do koszyczka to cos tam ... xDD kasa, kasa i jeszcze raz kasa ... ;))
3 lipca 2008
system
bardzo dobry temat,ja osobiscie nie wierze w zadnego boga,biblie szatana idzie znaleść w bardzo łatwy sposób,wystarczy wpisać w googlach "biblia szatana rapidshare" i tylko wybierać;p
3 lipca 2008
PedrosNs
no i w końcu ktoś uwzględnił w wypowiedzi sam fakt istnienia satanizmu laveyańskiego. A to wcale nie jest takie straszne, bo jest zadziwiająco podobne do humanistycznego ruchu propagującego zaspokajaniu własnych potrzeb, żądz oraz zachcianek.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Kiedyś wierzyłam w Boga i to bardzo. Za bardzo... Przecież nikt Biblii nie przysłał nam faxem z nieba! To napisali ludzie! Jak można w to wierzyć? Poza tym czy za 2 tys lat ludzie będą wierzyć i wyznawać Harrego Pottera? Wątpię... A i to i to - książ
3 lipca 2008
PedrosNs
Wreszcie ktoś sensowny napisał coś sensownego, żeby ciemne i przyziemne matoły miały pojęcie na temat tego CZYM jest satanizm. Już mnie z.p. H U J strzela jak jadąc na próbe zespołu znajomi rzucają hasła typu "ile kotków dzisiaj na obiad"
3 lipca 2008
Konto usunięte
ja tam w zadnego boga nie wierze...a kosciół dla mnie to maszynka do zarabiania kasy nic więcej
3 lipca 2008
Konto usunięte
"trudno nie wierzyć w nic" ;]
3 lipca 2008
Konto usunięte
` nie wierzę w nic ` ; )
3 lipca 2008
Konto usunięte
OlkaRoss przychylam sie do Twojej opinii
3 lipca 2008
Konto usunięte
A ja już sam nie wiem, w co wierzyć, chyba lepiej to olać i żyć jak się komu podoba ;p koścół mówi co innego, nauka też o powstaniu świata, jedno drugiemu przeczy, więc kto ma rację ? ja tam nie bawię się w wiarę bo mi to niepotrzebne ;p
3 lipca 2008
Konto usunięte
mnie najbardziej wkurza to, że niektórzy ludzie uważają, że ci co słuchają rocka i metalu to sataniści... :/ kiedyśbył o tym blog, nie pamiętam czy tu czy w innym klanie.. bo przecięz nie od lubianej muzyki zależy nasza wiara
3 lipca 2008
Narron
Według mnie i Bóg i Szatan są siebie warci. Wiem, że w tym momencie wielu chce żebym został ukrzyżowany lub ewentualnie ukamieniowany :D ale tak poprostu uważam... Jah jest prawdziwym Bogiem
3 lipca 2008
Konto usunięte
beangelgandi zgadzam się w zupełności ;) Biblia wpisuje się w kanon baśńi- odwieczna walka dobra ze złem.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Niby w Boga wierzę... Niby, ale uważam, że nawet jeśli On istnieje to stworzył nas i zostawił samych sobie - róbta co chceta ja mam to głęboko w poważaniu. Poza tym mam dość kościoła. Za dużo w nim polityki i "dziwnych" xP księdzy.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Ciekawe.Fajnie sie dowiadywac takich rzeczy i czytac opinie innych
3 lipca 2008
Suffering2106
Ciekawy artykuł.. Lubie, gdy takie sprawy sa rozpatrywane np. na fotce xD. Tak poza tematem: denerwuje mnie to, ze ludzie biora metalowcow za Satanistow, mimo, ze niewszyscy nimi są.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Ja uważam że nie ma ani Jezusa ani Szatana ... to są tylko symbole , Jezus to dobro a Szatan to zło taka jest moja wersja
3 lipca 2008
Konto usunięte
kto jest prawdziwym chrześcijaninem musi wierzyć i w Szatana. Jezus wierzył, apostołowie wierzyli. wierzyć nie znaczy wyznawać. a postawy niektórych osób pozostawie bez komentarza... ;] nie będe sobie wrogów robić.
3 lipca 2008
QumpelSzatana
znam to dobrze... i mój nick do notki nawet pasi :)
3 lipca 2008
Konto usunięte
bo ludzie myla satanistow z wyznawcami szatana :/ fanimetalu.fora.pl tam sa wszystkie odpowiedzi
3 lipca 2008
Konto usunięte
Satanizm laveyański (filozoficzny) wydaje mi się ciekawy... i zgodny z moja naturą xP chociaż jestem ateistką.
3 lipca 2008
Konto usunięte
ja katoliczka jestem. Kiedyś nazywali mnie SZatanistką..xD (ladygdu jestem z Tobą..^^) tylko dlatego że słucham metalu...no i rock'a...żałosne...;p
3 lipca 2008
Konto usunięte
madziulek2509 mam tak samo ;)
3 lipca 2008
Konto usunięte
A ja jestem taka jakaś inna.. Niby wierzę w Boga.. do kościała chodzę (to co on(kościół) wyprawia zostawiam bez komentarza) ale lubię satanistyczne symbole.. tak jakoś, a notatka brdzo ciekawa.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Hmm,, Zgadzam się z MSKM.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Też wierze w Boga... na swój sposób. Zdarzyło mi się kiedyś przeczytać kawałek tej Biblii Szatana.
3 lipca 2008
Konto usunięte
wierze w Boga... a notka ciekawa chociaz juz to znam :)
3 lipca 2008
Konto usunięte
ciekawy blog :] w boga nie wierze xD wierze że szatan istnieje ale czy satanistką jestem hmmm...raczej ne :p
3 lipca 2008
Konto usunięte
No ja też przecież nie prowadze żadnych rytuałów, nie maczam pentargramu w wodzie święconej, ale te wartości przedstawione przez biblie leveyańską są mi bardzo bliskie więc...
3 lipca 2008
Konto usunięte
Wierzę w Boga,ale nie wierzę w kościół. Po co nam spowiedź skoro i tak Bóg widzi co robimy.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Przyznaje że blog o "charakterze edukacyjnym" jest dosyć ciekawy, ale mi osobiście wisi czy bóg(pisze z małej bo jestem ateistą) istnieje, bo jeśli tak to to szatan też musi, chociażby wynika to ze zwykłej równowagi wszechrzeczy.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Satanizm laveyanski jest fajny ;] Nawet myslalem, czy takim satanista nie byc xD Apropo... Czytal ktos "Biblie Szatana"?
3 lipca 2008
Konto usunięte
co wy pier*?? ja wierze w Boga i zawsze bede wierzyc...
3 lipca 2008
Konto usunięte
Dlamnie to jest dziwne wierze w boga : ))
3 lipca 2008
Konto usunięte
Bóg tak- kościół nie. bo tak naprawdę kościół stwarza paradoksy. załóżmy spowiedź. co za sens wypowiadać księdzu grzechy które się popełniło? żenada. to nie jest wyrocznia.
3 lipca 2008
Konto usunięte
A według mnie wiara w Boga wcale nie jest żałosna. Wierze i nie widzę w tym nic takiego, ale jednak do szału doprowadza mnie to co wyprawia kościół ... A co do bloga to muszę przyznać rację, że interesujący.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Hym nie wierze w Boga ani w nic tym podobnego.. Co mnie obchodzi jak powstał świat ludzie kwatki i motylki ? :zonk: Żalosne...
3 lipca 2008
Konto usunięte
Ja tam w pewnym sensie wierze w szatana :P ale jestem chrzescijanka i wierze w Boga ale nie cierpie kosciola :))
3 lipca 2008
Konto usunięte
bardzo ciekawy artykuł :) a jak się wierzy w Szatana i uważa że wcale nie jest taki zły to też się jest satanista?? jak tak to jestem bo ja Szatan to nawet lubie :D :D jestem normalna jakby co :D
3 lipca 2008
Konto usunięte
Ja też wierzę w Boga, ale nie w kościół. Artykuł bardzo dobry, chciałbym mieć biblię satana w domu-oczywiście do celów edukacyjnych^^
3 lipca 2008
Konto usunięte
A ja kiedyś wierzyłam w Jahwe xD. I wiecie co? Dopiero wtedy, gdy zaczęłam żyć wg. zasad zawartych w "Biblii Szatana" (zaspokajanie własnych potrzeb, brak podziału na grzech - niegrzech) zaczęłam czuć się naprawdę dobrze :)
3 lipca 2008
Konto usunięte
Każdy wierzy w to, w co chce. Nie można nikomu niczego narzucać. A temat wyznań, tak, do łatwych nie należy. A co do tej notatki, muszę przyznać, że b. ciekawie napisane.
3 lipca 2008
Konto usunięte
Ludzie...nie SZatanistą ale Satanistą. a jeśli to ironia to cudzysłow. nie bądźmy jak mohery.jak dla mnie nie ma sił wyższych typu Pan Dobra, Pan Zła...nie wyznaję żadnej konkretnej ideologii. wzoruję się jedynie./ Shamanking ...czytałeś Biblię?
3 lipca 2008
Konto usunięte
A co ma satanizm do tego klanu ??? Jako blog Edukayjny jest dużo streszczonych zwięźle i na temat informacji ;p osobiście jestem Katolikiem ;P
3 lipca 2008
Konto usunięte
wiecie co, przesadzacie. Można być ateistą, ale żeby od razu szatanistą? Być może nie będe oryginalna i narażę się wielu osobom, gdyż jest to w końcu społecznośc najprawdziwszych metali/robicie to na pokaz i żeby sie wyróżniac, lepiej poszukajcie Bog
3 lipca 2008
Konto usunięte
A ja WIERZE W BOGA!!! i sie tego niewstydze
3 lipca 2008
Konto usunięte
Hmm... trudny temat. Ja osobiście wierzę w Boga, ale nie w kościół . Osoba księdza jest straaaszie irytująca..
3 lipca 2008
Konto usunięte
A ja sama nie wiem... Satanizm leveyański jest mi bliski, ale oficjalnie jestem ateistką. Jednak wydaje mi się, że zostanę satanistką, bo satanizm leveyański jest prawdziwy, nie sztuczny jak historyjki o Bogu...
3 lipca 2008
xYakubx
Ja nie jestem szatanistą, tylko anarchistą, ale bardzo dobrze zostało to napisane : ) same najistotniejsze informacje, nic zbędnego nie ma : )
3 lipca 2008
Konto usunięte
A więc jestem statanistą laveyańskim :)
3 lipca 2008
więcej komentarzy (76)