xxMonia91xx
xxMonia91xx
  15 września 2018 (pierwszy post)

Witam. Przymierzam się do samodzielnej wymiany klocków i tarcz hamulcowych w samochodzie. I tu dwa pytania. Produkty jakiej marki wybrać? I czy mogą wystąpić jakieś trudności z którymi niedoświadczona majsterkowiczka może sobie nie dać rady?

ToTylkoYo
ToTylkoYo
  16 września 2018

Blue Print, Drive Tec, Monroe - Jeśli klient jest przeciętniak i auto jakieś Januszowe ;)
Brembo, Zimmerman, TRW, ATE, Bosch- jak klient chce coś lepszego :P

EBC, Mintex- jeśli ma być wyczynowo i burżuazyjnie, Głównie autka powyżej 300KM, które szybko się rozpędzają i muszą także szybko wyhamować ;)
Sam wymieniałem ostatnio na tarcze Mintex ze względu na nacinki i nawiercenia odpowiedzialne za chłodzenie tarczy, oraz klocki brembo. całość prawie 800 zł, ale na prawdę się sprawują.
Wymiana tarcz i klocków jest bardzo prosta :D lecz wymaga troszkę siły z tłoczkami, jeśli są wkręcane to jeszcze pikuś, bo odpowiedni przyrząd i daje radę, ale gdy są wciskane to po założeniu nowych tarcz i klocków już nie jest tak wesoło ;)
Jak chcesz to robić pierwszy raz to lepiej jedź do jakiegoś znajomego co tobie pomoże i niech ma nad tobą kontrole :D

xxMonia91xx
xxMonia91xx
  16 września 2018

Samochód 200 parę koni z napędem na cztery koła - służy głównie do dojazdów do pracy, więc sportowych szybko odprowadzających ciepło hamulców chyba nie trzeba. Tłoczki prawdopodobnie wciskane. Pewnie posłucham i poszukam kogoś kto umie to zrobić do pomocy

ToTylkoYo
ToTylkoYo
  16 września 2018

Jak 200kuni i 4 koła to pewnie Audi :D więc masz wkręcane ;)

xxMonia91xx
xxMonia91xx
  25 września 2018

Nie audi ;] Japońskie ;p

DyktatorMody
Posty: 4140 (po ~166 znaków)
Reputacja: -230 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  5 października 2018
Konto usunięte
Konto usunięte: Przymierzam się do samodzielnej wymiany klocków i tarcz hamulcowych w samochodzie


I jak żyjesz? Nowe hamulce działają?

Podziwiam. Dawno temu większość wymieniałem samodzielnie. Nawet opony się przebierało na feldze. Teraz wulkanizator albo warsztat.

Raz że przepisy zabraniają napraw w miejscach nie będących warsztatami; dwa ostatnio jak zakładałem zimówki na jakimś niefachowym lewarku to zrobiłem dziurę w aucie od zewnątrz. Teraz tylko prof. podnośnik na całe auto.
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
ToTylkoYo
ToTylkoYo
  5 października 2018
Konto usunięte
Konto usunięte: przepisy zabraniają napraw w miejscach nie będących warsztatami;


Pierwsze słyszę :D
Konto usunięte
Konto usunięte: niefachowym lewarku to zrobiłem dziurę w aucie od zewnątrz

Dlatego podczas napraw u mnie wchodzi w grę tylko "piesek" lub pneumat ;)
DyktatorMody
Posty: 4140 (po ~166 znaków)
Reputacja: -230 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  5 października 2018
Konto usunięte
Konto usunięte: Pierwsze słyszę :D

Tak samo jak nie możesz myć samochodu nie w myjni tak samo nie możesz naprawiać nie w warsztacie. Chyba ze dysponujesz nieprzepuszczalnym podłożem. W praktyce oznacza to że kostka brukowa też odpada. Może plandeka wystarczyłaby.

Konto usunięte
Konto usunięte: Dlatego podczas napraw u mnie wchodzi w grę tylko "piesek" lub pneumat ;)

To był taki oszczędnościowy (połówkowy) do wymiany koła na drodze. Nikomu nie polecam :(
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
xxMonia91xx
xxMonia91xx
  5 października 2018

Dziękuję, żyje i auto hamuje ;) Wymiana wymagała dodatkowo zastosowania zestawu naprawczego, ale się udało. Mi podnośnik na szczęście nie wpadł do auta przez podłogę ;p;p

DyktatorMody
Posty: 4140 (po ~166 znaków)
Reputacja: -230 | BluzgometrTM: 0
DyktatorMody
  6 października 2018
Konto usunięte
Konto usunięte: Mi podnośnik na szczęście nie wpadł do auta przez podłogę ;p;p

U mnie podłoga cała tylko wywietrznik w błotniku powstał, taka to siła.
Wrzucam bomby na forum. Kryć się!
xxMonia91xx
xxMonia91xx
  6 października 2018

Wiadomo, masa wrogiem przyśpieszenia ;)

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.