Tak jak w temacie. Słyszałem, że liczbę Ah się dobiera indywidualnie do pojemności samochodu. Gdyż alternator musi mieć siłę go doładowywać. Oraz, że diesel potrzebuje mocniejszych do rozruchu. Ja mam jakiś bezobsługowy. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba 55 Ah do pojemności 1.6 benz. Lecz prawdopodobnie robię zbyt mało km by go dostatecznie doładowywać. Używam auta powiedzmy sporadycznie. Czy takie mierniki mają sens:
https://www.olx.pl/oferta/tester-akumulatora-ladowania-12v-led-elektroniczny-CID99-IDrnIrD.html#96785eacf5
https://www.olx.pl/oferta/tester-wskaznikowy-do-akumulatora-CID5-IDgoO8R.html#96785eacf5
(tu chyba trzeba zaczerpnąć kwas - elektrolit)
Jest jakiś tuningowy dodatek, który mi będzie na bieżąco pokazywał naładowanie akumulatora? Np. do Car Audio ...
lista tematów
Jak skutecznie monitorować naładowanie akumulatora? Jaki wybrać?
A co tym testerem co podąłeś chcesz co chwile aku rozbierać aby zobaczyć zakwaszenie ??
Ja kiedyś miałem podobne do tego
http://allegro.pl/wskaznik-naladowania-akumulatora-cyfrowy-hit-i7135796282.html
Podpinasz kablem do aku i masz cały czas pokazane ile ci ładuje.
Jeśli dużo jeździsz, to może być o wiele większy aku niż podaje fabryka, bo alternator da radę go doładować, sprawdza sie podczas gdy posiadasz jakieś dobre audio które pobiera dużo V, lub inne elektroniki.
Tak, diesle mają większy aku, potrzeba dużo mocy na start podczas grzania świec.
No i wiadomo, że nowe auta mają mnóstwo elektroniki to też mają większe aku niż starsze modele, najnowsze Audi A8 ma np. 48 V ;)