Ostatnio w niedziele w jednym z genialnych programów rozrywkowych testowali samochody typu pikap. Po prostu to co widziałem w tym programie wołało o pomstę do nieba. Nie wiem jak to nawet ująć. Ale takiego steku bzdur dawno nie widziałem.
Po pierwsze ujęto, że te drogi są wymagająca itp., co jest chyba wręcz dziwne. Jadąc na Skrzyczne ze szczyrku są dwa miejsca gdzie jest potrzebny napęd na 4 koła ale jest na tyle miejsca że można śmiało się rozpędzić i przejechać (strome podjazdy). Droga na Skrzyczne jest szutrowa ba ma mniej dziur niż niektóre osiedlowe drogi ;) Jedyne miejsce gdzie trzeba zwalniać to są progi no i na nawrocie (można go ominąć ale tymi samochodzikami wadzili by podwoziem). Jazda na tą górkę zaczyna się gdy jest błoto (po opadach deszczu) lub po ulewnych deszczach. W zimę droga jest nieprzejezdna i praktycznie nie istnieje.
Ps. Ciężarówki na Skrzyczne wyjeżdżały z ładunkiem do wymiany kolejki. Z tym że były ciągnięte spychaczem no ale nie dziwie się zawsze bezpieczniej ciągnąć asekuracyjnie ładunek (w szczególności na zabłoconej drodze).
A dla bardziej ciekawskich pokazano test w dość chaotyczny sposób. Najpierw najwyższe miejsce (A), później niżej, początek drogi (wyścig) i następnie całkowicie inną drogę na Skrzyczne, później ujęcie 50 m nad miejscem A (jak ktoś chce mogę mu zaznaczyć na mapie) . Szkoda, że nie zwiedzili trudniejszych dróg ;) Uaz poradził sobie wyjazd na Skrzyczne trasą narciarską na tylko tylnym napędzie XD
lista tematów
Test samochodów w TV, czy aby napewno obiektywne?
Telewizja ogólnie nie jest obiektywna, ale to co opisałeś to nie brak obiektywizmu, a zwyczajne dopasowanie lokalizacji do potrzeb produkcji. Mi osobiście, w życiu by do głowy nie przyszło, że można na tą górkę wjechać Uazem
. seio serio.
Za to Ty... w sumie to nie staram się domyślić co Twój post ma wspólnego z tematem, który przecież sam założyłeś.
. seio serio.Za to Ty... w sumie to nie staram się domyślić co Twój post ma wspólnego z tematem, który przecież sam założyłeś.
Mi chodziło bardziej o hiperbolizacje, w tym wypadku. W jak trudnych warunkach sobie te auta poradzą. Fakt faktem potrafią dużo więcej niż pokazano to na filmie, ale dlaczego niby wybiera się miejsca które nie są trudne. Kolejna sprawa nie pokazano wad tych samochodów oraz zalet. Każdy kto jeździł tego typu samochodem dobrze wie że lekka dziura, próg większy, i trzeba załączać reduktor (auto mimo że ma tak mocny silnik praktycznie nie ma mocy bez reduktora i palenia sprzęgła nie wyjedziesz). Tak czepiam się bo jak włączysz reduktor to na asfalcie przy nawrotach czuć jak auto przeskakuje (ps. w terenówkach można zapiąć reduktor bez załączenia przodu Land Rower Discover), a rozwalenie mostów do tanich nie należy. Dlaczego auto jechało prawie puste? Przecież nikt kupując auto do roboty nie będzie woził powietrza tylko sprzęt plus ludzi (4 chłopów i maks ładowności) możliwe że jeszcze przyczepa.
4motion jest lepszy przy nawrotach ale nie jeździłem z opcją reduktora (jest możliwy poślizg względem przednia tylna oś) także tu nie powinno być problemu. . Porównując przednie opony względem tyłu, praktycznie przednie na drodze szutrowej mają dziury w bieżniku :P Szkoda, że nie pokazuje się jak 4 napęd jest niebezpieczny (zerwiesz przyczepność na 4 kołach i lecisz jak szmata do tyłu).
4motion jest lepszy przy nawrotach ale nie jeździłem z opcją reduktora (jest możliwy poślizg względem przednia tylna oś) także tu nie powinno być problemu. . Porównując przednie opony względem tyłu, praktycznie przednie na drodze szutrowej mają dziury w bieżniku :P Szkoda, że nie pokazuje się jak 4 napęd jest niebezpieczny (zerwiesz przyczepność na 4 kołach i lecisz jak szmata do tyłu).
Aż tak dużo nie palą :P, Max 12 l na oponie na wysokim profilu. Ale zdaje się ze temat trzeba będzie usunąć
Usunąć nie usuniesz, co najwyżej może zostać zamknięty, ale nie wiem czemu.
Nie wiem czemu czepiasz się Automaniaka, też oglądałem ten odcinek, ale już po Twoim poście i mi wcale brak wiedzy, którą przekazałeś nie przeszkadzał.
Nie będę odpowiadał na Twoje pytania, zarzuty, ale
bo większością tych samochodów nie wozi się ludzi i sprzętu, tylko Pan prezes/inżynier/szef/kierownik przyjeżdża na budowę zerknąć co się dzieje.
Dodaj, że zerwać przyczepność na 4 kołach jest znacznie trudniej niż normalnie, czyt. z napędem na przód, o tyle nie wspominam.
Nie wiem czemu czepiasz się Automaniaka, też oglądałem ten odcinek, ale już po Twoim poście i mi wcale brak wiedzy, którą przekazałeś nie przeszkadzał.
Nie będę odpowiadał na Twoje pytania, zarzuty, ale
bo większością tych samochodów nie wozi się ludzi i sprzętu, tylko Pan prezes/inżynier/szef/kierownik przyjeżdża na budowę zerknąć co się dzieje.
Dodaj, że zerwać przyczepność na 4 kołach jest znacznie trudniej niż normalnie, czyt. z napędem na przód, o tyle nie wspominam.
E, no to honker to całkowicie inny styl jazdy (największy muł jakim jeździłem) :P, ale jest i tak bardziej cywilizowanym i wygodniejszym w prowadzeniu samochodem porównując do land rover defender
A uciekał Ci kiedyś honker na podjeździe przodem do tyłu (włączony napęd na 4 koła), postawiło bokiem?
A uciekał Ci kiedyś honker na podjeździe przodem do tyłu (włączony napęd na 4 koła), postawiło bokiem?


.