Znacie tą markę samochodu? Interesuje mnie jego koszt utrzymania i części które najczęściej się wysypują w tym aucie. Na co konkretnie zwracać uwagę przy kupnie używanego?
Fiat Punto - dobre to? strona 1 z 2
pierwszy raz widze.
Muka z tymi autkami jest taka, ze bardzo duzo egzemplarzy przelecialo przez rece szkolek jazdy i wordow. Psuc to psuje, ze to co w kazdym innym aucie, czesci dosc tanie. przeguby, sprzegielko, silnik. to na pierwszy rzut do sprawdzenia.
Rocznik 1995 to chyba jedynka pojemność 1.1 (1800zł - 2700zł). Na allegro obcykałem części i faktycznie nie są to ceny z kosmosu. Tak więc pozostawmy ceny i podzielcie się proszę informacjami na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego właśnie auta.
Początkujący jestem więc sorki Pany ale bawary na przemiał nie kupię
ponoć najlepszy silnik w punto to 1.2 a co do sprawdzenia to popatrz pod korek oleju czy nie ma białej mazi popatrz na węże chłodzenia w jakim są stanie i jak sie zachowują podczas pracy. A jak chcesz miec pewnosc co do stanu auta to wez ze soba kogos kto sie zna i wie jak sprawdzic kompresje silnika. Jesli silnik ma dobre sprezanie i najlepiej odpowiednie cisnienie oleju to na 70% bedzie dobrze a jak wartosci odbiegaja od wlasciwych to bedziesz mial z czego zbijac cene ;) sprawdz tylne zawieszenie czy za bardzo nie siedzi bo tuleje w belce na pewno lepsze lata mają za soba sprawdz czy zawieszenie sie nie tlucze ale to od razu zauwazysz no i ewentualnie mozesz szukac jakichs napraw blacharskich ale ja uwazam ze w samochodzie w tym wieku to juz nie trzeba na to zwracac uwagi bo wiadomo ze mniejsze lub wieksze stluczki ma za soba ;)
Pierwsza rzecz do sprawdzenia blacharka , podłoga , progi czy cale i czy ktoś pianką nie zatykał dziur , silnik najlepiej sie przejechać i zobaczyć czy się nie grzeje , zobaczyć zbiorniczek płynu chłodniczego ( czy niema w nim oleju lub jakiś tłustych plam ) , zobaczyć jakiego koloru jest olej czy po prostu nie zmieszany z wodą- płynem (kawa z mlekiem ) na włonczonym silniku wyciągnąć bagnet i zobaczyć czy nie ma przedmuchów i co jeszcze można przegazować go do odcinki i zobaczysz czy na niebiesko nie kopcji a co do korka oleju to się nie zgodze o niczym to nie znaczy że jest biała maz czesto to powstaje jak ktoś krótkie odcinki robi , zawieszenie tanie jest jak sie kolo nie urwie to jest ok :DDD .
[spell nazi mode=on] Włączonym [/sn]
jak juz przy odcince jestesmy, warto tez wyhamowac awaryjnie auto na lekko skreconych kolach zobaczyc czy nie klepie i nie drga nic. do tego skrecic kierownica max w lewo, w deche na krotkim odcinku, kierownica max w prawo i to samo.
W ogóle kto szuka super dynamiki w fiacie punto 1 , to ma byc tanie auto , można sprawdzać hamować i puscic kierownice i zobaczyć czy nie sciąga , reczny czy działa ale w tak tanim aucie no ... jak nić głośno nie wali w zawieszeniu to brać zresztą Punto kupisz za 1000zł tylko musisz być szybki żeby Ci handlarze nie kupili
a bajury ile to zeżre?
Takie zabiegi chyba mogą urwać zawieszenie. Nie osiągnę tego samego efektu szarpiąc za górną część każdego z kół? (ja sprzedając auto nie pozwoliłbym na taki numer)
...urwa, Pany! To nie ma zap...rdalać, to ma jeździć