Cześć
Wczoraj wieczorem kupiłem ropę do mojej cytrynki, ropa była spuszczona ze zbiornika z chłodni w naczepie.
Dzisiaj zrobiłem jakieś 5 kilometrów i auto zaczęło tracić moc na 5 biegu, i tak do dołu aż zgasł, po ponownym odpaleniu auta silnik tracił na obrotach i dymił na niebiesko, potem po dodaniu gazu samochód znów chwilę zyskał obroty i wszystko było dobrze i tak w kółko.
Problem z samochodem Citroen Xantia 1.9D.
Temperatura powietrza na zewnątrz: -7 stopni Celsjusza.
Dziękuję z góry za sensowne odpowiedzi bądź przypuszczenia.
Wesołych świąt i szczęśliwego Nowego Roku!
I aby wasze pupile nigdy nie zawiodły :)
Zimowy problem (?) strona 1 z 2
Najpierw pomyslalem o zamarznięciu paliwa i zapowietrzeniu sie układu ale to -7 a poza tym podczas jazdy wiec temperatura odpada.
Polecam odpalic samochód i powąchać spaliny , najlepszy sposób .
Jak olej bierze to jakies uszczelniacze puściły , to tez zalezy jaki niebieski dym , moze byc wszystko , w TD czesto jest to objawa padania trubo , ale Tobie to nie grozi.
Ja bym sprawdził tez przedmuchy.
Masz pewność ze paliwo ze zbiornika bylo dobre jakościowo żadnych syfów ?
Jak szaro niebieski dym to może siedzieć przyczyna w wtryskiwaczach lub swiecach i innych duperelach oprcz brania oleju ;]
Ja bym podjechal na komputerek sprawdzic czy wszystko jest dobrze , i jak wiesz gdzie odłączyć czujnik temperatury paliwa to odłączyć go na chwile i zobaczyć jak pracuje silnik.
Nie wiem czemu ale mysle ze to jakies zpowietrzenie ;/ :D
nie wiem co cie sklonilo do zakupienia citroena...ale mniejsza w to. sprawdz wtryski paliwa,jak masz garaz to postaw go tam,odpal samochod na 5 minut potem zgas. oposc pomieszczenie i wroc po 2 godzinach zobacz,czy nie ma wycieku. moze byc tez zapowietrzenie jak przedmowca mowil. sprawdzales plyn chlodniczy i olej silnikowy? jezeli nie to wymien lub dolej. jezeli chodzi o olej chlodniczy,to lepiej kupic odrazu przystosowany do jazdy a nie koncentrat,by potem nie laczyc. jezeli chodzi o paliwo-tankuj te z polski,tego nielegalnego na zime nie polecam.
a dlaczego tak? z citroenami to jest tak,że po zakupie zawsze coś musisz naprawiać,najczęściej silniki,często też hamulce. więc wydatek dodatkowy no ale jak jesteś bogaty to nie mam nic przeciwko :D
gadasz glupoty, z kazdym autem jest tak jak dbasz tak masz a jesli chodzi o marke to juz wszystko zalezy od producenta jakich materialow i czesci uzyje, jedne psuja sie czesciej inne zadziej ze wzgledu na wytrzymalosc pewnych elementow czesci badz zaniechania wlasciciela czyt. uzytkownika.
To na Kuripach było w granicach -10 - -15, a dziś na plusie . Dobra pogoda na święta.
A co za różnica czy to Mercedes, BMW, Toyota, Renault, Volvo, Dodge czy jakikolwiek inny, jeżeli większość (o ile nie wszystkie) części są produkowane na dalekim wschodzie, za miseczkę ryżu dniówki!
zrób tak wymień sam filtr paliwa spuść tą ropę wlej z 5 litrów ropy z stacji benzynowej i zobacz efekty jak to nic nie zmieni to jedz na warsztacik pod komputerek
jest roznica. sa producenci ktorzy potrafia wyprodukowac kultowe niezawodne i niezniszczalne samochody a sa producenci co robia samochody na papierowych czesciach. co nie zmienia faktu ze trzeba miec uprzedzenia do penych marek ( bo ja bym nie kupil citroena, bo ja bym nie kupil fiata itp itd *** ) takie pieprzenie ludzi ktorzy nie znaja sie na niczym tylko widza swoje gwiazdki. bo on to ma to musi byc najlepsze