siemaszdylara
Posty: 232 (po ~125 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
siemaszdylara
  4 lipca 2012 (pierwszy post)

podejmuję się chałtury , ile lakieru (baza + bezbarwny) może pójść na dwa błotniki tylne do rantu (jak na fotce zaznaczone na czerwono) + na dół drzwi i listwy, i jak zrobić przejście tej zaprawki na tylnym błotniku, na rancie wiem że się robi na zawijke tylko mi coś pomóżcie łopatoligicznie niech ktoś wytłumaczy :D

siemaszdylara
Posty: 232 (po ~125 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
siemaszdylara
  5 lipca 2012

znów zbyt ambitny temat :zabawa:

WujekBeton
WujekBeton
  6 lipca 2012
siemaszdylara
siemaszdylara: znów zbyt ambitny temat

:lol: Chyba zbyt:lol:
vinroc
vinroc
  6 lipca 2012

a ze 3 setki Ci starczą
no i cos klaru zeby to przypylic

hm aa co do reszty
to co chcesz malowac matujesz reszte oklejasz potem na mokro matowanie i polerka i wsio

Lexuss
Posty: 74 (po ~320 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 2
Lexuss
  7 lipca 2012

te pytania każą mi sądzić że najlepszym wyjściem byłoby gdybyś poprosił o pomoc kogoś kto już lakieruje bo auto to nie ławka w parku i nie maluje się go wałkiem. Trzeba zachować proporcje przy dodawaniu rozcieńczalnika i utwardzacza, umiejętnie rozkurzyć lakier żeby nie było cieniów (zwłaszcza metalic). Wkurzyka to już wyższa szkoła jazdy. Co do ilości lakieru to zależy na jakie auto i jakiej marki/jakości lakier (różnie kryją). Jednym słowem - nie rób tego sam bo to nie Adam Słodowy :)

Delux26
Posty: 47 (po ~248 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 2
Delux26
  7 lipca 2012

Tak wiec jak chcesz polakierować na przejście to będzie trochę trudno , ale da się zrobić ,tak wiec najpierw od tłuszcz powierzchnie do lakierowania (najlepiej nitrem) później weź papier w zależności od grubości rys myślę ze 320 będzie dobrze może być nawet 240 jak by słabo schodziło , i wyrównaj powierzchnie żeby nie było żadnych dołków (równa blacha) jak to będzie zrobione oklej samochód w miejscach które będą podładowane (oklej dookoła rys jakieś 20cm) i zapodkładuj miejsca w których były rysy , odczekaj około 6 godzin aż wyschnie.
Po wyschnięciu należy powierzchnie która była podkładowana , zmatować papierem wodnym 800 , (i oczywiście rozkleić wcześniejszą okleine) aż nie będzie idealnie równe (trzeba pamiętać żeby podkład nie został zdardy) po zrobieniu takiego zabiegu odtłuszczamy powierzchnie i sprawdzamy czy jest wszystko w porządku , jeżeli nie poprawiamy , jesli tak to oklejamy samochód na wywijkę (czyli bierzemy taśmę papierową i robimy z niej jak by rurkę , tyle że klej ma być na zewnętrznej stronie taśmy) i oklejamy w ten sposób żeby nie porobić kantów , czyli przyklejamy taśmę na wywijkę i na taśmę ma zachodzić około 10cm papieru żeby pod papierem się tylko pyliła baza , na takie elementy powinno starczyć około 400ml bazy i 400ml klaru (bezbarwnego). Po oklejeniu odtłuszczymy powierzchnie (dokładnie) i można lakierować. Podczas lakierowania trzeba odczekać , jakieś 10 min. pomiędzy pierwszą i drugą warstwą , tak samo z klarem. po skończonym zabiegu lakierowania , pora za przejście (tyle że dopiero po 12 godzinach od momentu lakierowania ) bierzemy papier 1500 lub 2000 i delikatnie matujemy miejsca w których ma być ono wykonane tak żeby te miejsca były matowe , i przy okazji usuwamy wszelkie zanieczyszczenia , które powstały podczas lakierowania (jakieś bąbelki , grudki itp.) po skończonym matowaniu , polerujemy powierzchnie dobrą pastą polerską , najlepiej o średnim granulacie, i na koniec przecieramy ścierką i się cieszymy nowym lakierem. Mam nadzieje że poradnik się może przyda.

siemaszdylara
Posty: 232 (po ~125 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
siemaszdylara
  7 lipca 2012
Delux26
Delux26:
Delux26
Delux26:
pytałem tylko o przejście nie o lakierowanie od a do z :mrgreen:
pytałem o przejście nie jak sie lakieruje :D

pytanie dla zrozumienia - po co ta rurka z taśmy i jak ją umiejscowić prawidłowo ?

- błotniki tylne będą malowane do rantu , jak te czerwone linie u góry , jak tam tą taśme umiejscowić, btw kupie jakiś blender, może z auto fit widziałem na yt jak to działa , do połączenia starego i nowego lakieru
Delux26
Posty: 47 (po ~248 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 2
Delux26
  7 lipca 2012
siemaszdylara
siemaszdylara: Delux26: Delux26: pytałem tylko o przejście nie o lakierowanie od a do z pytałem o przejście nie jak sie lakieruje :D pytanie dla zrozumienia - po co ta rurka z taśmy i jak ją umiejscowić prawidłowo ? - błotniki tylne będą malowane do rantu , jak te czerwone linie u góry , jak tam tą taśme umiejscowić, btw kupie jakiś blender, może z auto fit widziałem na yt jak to działa , do połączenia starego i nowego lakieru


okej , okej rurka z taśmy po to żeby nie było ściany z lakieru żeby ładnie przejście było (jak będzie idealny kolor to nawet śladu nie będzie) a napisałem od razu poradnik żeby inni nie musieli szukać i , tak jak w temacie , i taśmę przyklej około 10cm nad czerwoną linią może być nawet 15cm , później nałóż na to papier na równi z linią tak żeby była mała szpara pod papierem żeby się baza pyliła pod papier i żeby ci kanty nie wyszły , spolerujesz klar i po problemie , przejście będzie idealne.
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.