byłby ktoś w stanie udostępnić tutaj linka do rzeczowego artykułu nt. różnic między paliwami standardowymi, a uszlachetnionymi (diesel)?
Ostatnio okazało się że wielu z moich znajomych jeżdżących nowszymi samochodami tankują tylko takie paliwa, argumentując to delikatnymi wtryskami.
W moim aucie (Superb 1.9 tdi) są pompowtryski, tankuję standardowe paliwo i wszystko działa jak należy. Zatankowałem ostatnio do pełna Shell V Power diesel, spaliłem już 3/4 i będąc szczerym nie widze różnicy. Silnik pracuje dokładnie tak samo jak wcześniej, komputer pokazuje mniej więcej to samo spalanie.
Jeżeli chodzi o delikatne wtrystki w bmw mojego ojca są common raile (pewnie inaczej sie pisze ale niewazne), czyli najbardziej wrażliwe na jakość paliwa, a tankuje on zawsze na Neste, Auchan itp., przebiegi roczne na poziomie 35-50 tys km, od kilku lat jego auto nie widziało żadnych V Powerów i dzisiaj z przebiegiem 250 kkm silnik pracuje jak nowy.
Ja jestem w trakcie przeprowadzania doświadczenia, przejeżdżam teraz ok 2000 km na paliwach uszlachetnionych, potem zaleje to co zawsze i może poczuję różnicę na minus, choć jak narazie pozostaję sceptyczny.
Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami
lista tematów
Paliwa uszlachetnione V-Power, Super Gold itp.
jedyna roznice wyczujesz zimą
paliwa uszlachetnione bedą pomagały przy starcie
normalną rope jak w te zime zalałem przymarzła
vpower nie
taka róznica
pozatym tam no czystosc spalin
liczba cetanowa wieksza pewnie (ON) i tyle
na benzynie ten vpower moze być delikatna róznica ale tez zbyt niema czego oczekiwać
na hamownie mozna takie coś lać co by Ci 3 kuce wiecej wyskoczyły :D