PowracamxD
PowracamxD
  11 sierpnia 2011 (pierwszy post)

byłby ktoś w stanie udostępnić tutaj linka do rzeczowego artykułu nt. różnic między paliwami standardowymi, a uszlachetnionymi (diesel)?

Ostatnio okazało się że wielu z moich znajomych jeżdżących nowszymi samochodami tankują tylko takie paliwa, argumentując to delikatnymi wtryskami.
W moim aucie (Superb 1.9 tdi) są pompowtryski, tankuję standardowe paliwo i wszystko działa jak należy. Zatankowałem ostatnio do pełna Shell V Power diesel, spaliłem już 3/4 i będąc szczerym nie widze różnicy. Silnik pracuje dokładnie tak samo jak wcześniej, komputer pokazuje mniej więcej to samo spalanie.
Jeżeli chodzi o delikatne wtrystki w bmw mojego ojca są common raile (pewnie inaczej sie pisze ale niewazne), czyli najbardziej wrażliwe na jakość paliwa, a tankuje on zawsze na Neste, Auchan itp., przebiegi roczne na poziomie 35-50 tys km, od kilku lat jego auto nie widziało żadnych V Powerów i dzisiaj z przebiegiem 250 kkm silnik pracuje jak nowy.

Ja jestem w trakcie przeprowadzania doświadczenia, przejeżdżam teraz ok 2000 km na paliwach uszlachetnionych, potem zaleje to co zawsze i może poczuję różnicę na minus, choć jak narazie pozostaję sceptyczny.

Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami

Vinroc
Vinroc
  11 sierpnia 2011

jedyna roznice wyczujesz zimą
paliwa uszlachetnione bedą pomagały przy starcie
normalną rope jak w te zime zalałem przymarzła
vpower nie

taka róznica
pozatym tam no czystosc spalin
liczba cetanowa wieksza pewnie (ON) i tyle

na benzynie ten vpower moze być delikatna róznica ale tez zbyt niema czego oczekiwać
na hamownie mozna takie coś lać co by Ci 3 kuce wiecej wyskoczyły :D

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.