Witam, chce zalozyc w Golfie III gaz, silnik 1.6 B - 105 KM, (nie wiem jakie tam sa kolektory) i zastanawiam sie jaki, sekwencja czy zwykly... z tego co wiem, to na sekwencji potrzeba kilka km (w zimie) zeby zmienilo sie z benzyny na gaz, auto potrzebne mi glownie do pracy (7km w jedna strone) i czasami w dluzsze trasy, jedynie co wiem o roznicy, to to ze na sekwencji spala mniej niz na zwyklym, ale nie wiem jaka roznica jest w zimie, czy na zwyklym gazie odpala autko bez problemu przy wiekszym mrozie itp... prosze o dobre rady, najlepiej z wlasnego doswiadczenia, pozdro
VW Golf III - instalacja gazowa strona 1 z 2
tzn zwykły gaz - to sobie sam regulujesz
odpalisz na benzynie i na gaz
a i mozesz bez tego
zwykła instasalacja też dobra o ile wyregulowana
i powinno jezdzić bez problemu
sekwencja fakt oszczedniejsza
ale jak już napisałeś trzeba pare km przejechać zanim sie przełączy
z doswiadczenia
jezdziłem i gazem zwykłym i sekwencją
na małych dystansach
sekwencja sie niesprawdza
bo zimą (szczególnie cięższą) przełączy sie dopiero jak sie dobrze zagrzeje
znowu zwykła ma to do siebie ze no osłabi Ci auto troche
i wiecej spalić (no i w baaardzo zimne dni to trzeba na benzynie odpalać)
aa tak szczerze powiedziawszy
to skoro jezdzisz 7km do pracy to Ci sie nieopłaca instalowac gazu bo zwróci sie no naprawde po długim czasie
acz jezeli chcesz być mistrzem oszczedzania
prosze bardzo :)
Liczmy, ze instalacja bedzie Cie kosztowala juz te 2500zl.
Filtry, drozsze przeglady, czesciejsze ewentualne naprawy.
Za sama instalacje kupisz 568 litrow benzyny (liczac po 4,40).
Ile on Ci spali na 100km przy tym silniku? 7l? 8?
Nie dosc, ze samochod sie porzymuli, to poza tym robisz tak wielkie przebiegi, ze faktycznie jest Ci to potrzebne... Jak rybie recznik.
kolego jak chcesz zakladac to tylko zwykla instalacje,mialem kiedys golfa 3 za zwyklej ins i chodzil bez problemu,odpalasz na benzynie i od razu przelaczasz na gaz i wszystko dobrze,teraz mam sekwencje,co prawda w innym aucie ale dla mnie to porazka,4 km i dopiero mi sie przelacza na gaz,a co bedzie przy minus 20. rob jak uwazasz ale ja radze zwykla inst pozdrwaiam
ale czasem pełny bak to 1/4 wypłaty więc to się niezbyt przyjemna opcja ::
ja mam taką zasadę ze autem do jeżdzenia na codzien mam robic 100km za ok 20zł obojetne czy to będzie 10l lpg 5l ON czy może 4L benzyny(chodz to raczej niewykonalne) wiem z doświadczenia,chyba że w sprawnym tico przy oszczędnej jezdzie
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
Ballantines rzeźbi to wspaniałe ciało
Oglądanie meczów to nie tylko rozrywka, ale wręcz terapia. Futbol pozwala oswoić i uwolnić emocje - agresję, frustrację i smutek
jak Ci nie szkoda silnika to zwykła instalacja
bla bla bla.
a tata Marcina powiedział że gaz jest do zapalniczek, nie do samochodów
jak ktoś dużo jeździ, to się opłaca
ale z drugiej strony, to i strach takim samochodem dużo jeździć, bo autko ma swoje lata i różne cuda i wariacje mogą się dziać
To też he he :D
Ja mam takie zdanie i nic tego nie zmieni. Miałem kiedyś lanosa w LPG póki nie oparł się o drzewo :D zmieniłem silnik przy 170 000 km Taki był zajebisty gazik.
7 km do pracy opłaca się w wuj :D
Powiedzmy tak na zwyklym gazie bedziesz musial pilnowac swiec i przewodow ewentualne przebicia powoduja wybuchy w kolektorze moze rozsadzic kolektor obudowe filtra powietrza to rozsadzi przy pierwszym strzale i moze jeszcze pare innych podzespolow uszkodzic to sa minusy. Ale sa i tez tego plusy wiadome tanszy przy zakupie i montazu szybciej sie przelacza i troche tanszy w eksploatacji.
A teraz o sekwencie troszki za w miare juz dobrego sekwentu musisz zaplacic ok 2300. Plusy takiego sekwenta to ze nie trzeba tak swiec i przewodow pilnowac mniej troche pali i nie oslabia silnika, ale sa tez minusy dlugo sie przelacza drogi w eksploatacji a na nasz polski gaz to wtryskiwacze czesto siadaja[Brudza sie] regulacje itp tez drogie.
Tak wiec to juz Twoj wybor.