Witam
Przymierzam się do zakupu nowego auta. Obecne ST już się trochę wysłużyło i czas na zmiany.
Biorę pod uwagę 2 auta:
Audi A8 D3 3.2
BMW e65 740i
Generalnie pomału już wyrastam z szaleńczej jazdy i odczuwam potrzebę komfortu. Przyznam że ważnym czynnikiem przy zakupie jest dla mnie oszczędny silnik o ile jednostki 3-4Litrowe są oszczędne:) Bardzo dużo jeżdżę, jednak diesel odpada.
Moje pytanie brzmi:
Który z tych pojazdów ma więcej zalet niż wad? Który da mi więcej przyjemności z jazdy? Który jest tańszy w eksploatacji? Ile pali ten 3.2 a ile 4.0 ? Czy mają one napęd na 2 osie?
Pozdrawiam
BMW czy Audi ? strona 2 z 3
takie gadanie typu że BMW albo Audi to gówno pozostawiam (zazdrosnym) debilom :pozdro:
- wiecej zalet niż wad: (zależy co masz na myśli, dla Ciebie zaleta moży być dla mnie wadą), moim zdaniem Audi tutaj wygrywa. Szybkie panny lepiej polecą na BMW ;)
- przyjemność z jazdy: (kolejne nieprecyzyjne pytanie) BMW jest znane z tego, że ma bardzo precyzyjny układ jezdny, a napęd na tył może dać więcej frajdy. Oba auta b.dobrze się trzymają drogi, ale po przesiadce z ST220 chyba BMW bardziej Ci sie spodoba w tej kwestii
- koszty eksploatacji: zakładając że auta są w takim samym stanie to Audi będzie tańsze. Dużo zaoszczędzisz na robociźnie z Audi bo bzdety można zrobić u znjomego mechaniora, a z BMW przez całą skomplikowaną elektronikę to raczej pozostaje serwis.
- spalanie: każdy spali tylke ile wlejesz :) w cyklu mieszanym nie zejdziesz poniżej 14L/100km.
- napęd: A8 ma napęd Quattro, jeden z najlepszych i docenisz go szczególnie zimą! BMW to tylna ośka.
Oprósz kosztów zakupu masz ubezpieczenie, eksploatację, opony, felgi... Jak nie masz 70k PLN to lepiej wyjdziesz na A6-stce, lub BMW 5 -to i tak duży postęp w porównaniu do ST (bez urazy).
Pozdro ;)
"It takes ten thousand nuts to build a car... and only one to f_ck it up!"
AKCJA IGNORACJA
http://images21.fotosik.pl/235/1db36a88d5706559.jpg
Coś takiego właśnie chciałem zobaczyć. Budżet mam właśnie mniej więcej taki jak napisałeś. Może troche mniej ale też się na taki koszt nastawiam. Chyba jednak wezmę Audi. No nic... jak kupie to dam zdjęcia w odpowiednim dziale;)
Mądre postanowienie na początek. Sądzę że w przeciwnym razie "zabiłbyś" potencjał samochodu niezależnie który wybierzesz
Co prawda to prawda...
Bo w wielu nowoczesnych autach bez odpowiedniego komputera lub przystawki serwisowej nie da sie wymienić klocków nie wspominając o innych czynnościach bo w wielu autach są stosowane elektryczne lub elektorhydrauliczne hamulce postojowe i nawet elektrohydrauliczne hamulce zasadnicze i niestety ale D3 to tych aut sie zalicza i nawet audi c6
Tym, którzy "poniżają" Audi poprzez stwierdzenie że to droższy VW to bardzo współczuję i bardzo mi Was żal. Prawdopodobnie nie mieliście do czynienia z jakimkolwiek dobrze utrzymanym autem po 2000r i powtarzacie co kumpel i jego ojciec z klatki pier&*^% o samochodach, o których też nie mają pojęcia. A fakt jest taki, że VW to dobre auta :-)
Idąc waszą "logiką" Prosche, Bentley i Lamborghini to też gówna, jedynie droższe, bardziej sportowe lub trochę bardziej luksusowe od VW. Dlaczego? A może dlatego że są w grupie VAG... -ciekawe, czy o tym wiedzieliście
Audi, BMW i MB od 15 lat ze sobą rywalizują i z roku na rok podwyższają poprzeczkę sobie nawzajem. Każda z tych marek stara się wyróżnić jakimiś charakterystykami od konkurencji (działania marketingowe), aby utrzymać niszę swoich zwolenników.
Dla jednego "marzeniem" jest MB bo "bez gwiazdy nie ma jazdy", kierowcy BMW mają swoje powody, a kierowcy Audi jeszcze inne. Każdy wybiera co mu pasuje i ocenia wg.siebie. Fakt jest taki, że te auta z roku na rok stają się coraz bardziej zawodne ze względu na cięcia kosztów w projektowaniu i produkcji :-P
Technika i technologia układów hamulcowych nie przeszła żadnej rewolucji, żeby wymiana klocków była jakoś nadmiernie kłopotliwa.
Wiem tylko, że jakieś modele A8 mają 4 klocki na jednej tarczy z przodu, więc razem kupujesz 8 na przód.
Dostęp do programów diagnostycznych z kablem USB do zainstalowania w laptopie jest znacznie łatwiejszy w rodzinie VAG od BMW, więc zanim mechanik/serwis zacznie ściemniać wiesz co jest grane. W dodatku jest więcej producentów części OEM do VAG i więc jest łatwiejszy dostęp.
Faktycznie, hydrauliczny hamulec postojowy to jakieś nieporozumienie w kwestii praktycznej... ale wymiana klocków to nie jakaś magia, i robi się to raz na min.60k km :P
"It takes ten thousand nuts to build a car... and only one to f_ck it up!"
AKCJA IGNORACJA
http://images21.fotosik.pl/235/1db36a88d5706559.jpg
dlatego że porsze, bentleje, i lambordzini mają te same silniki co vw i audi
technicznie vw i audi, i pewnie seat, mają sporo wspólnych części, i nie powiesz mi że nie
audi jest w tym lepsze że jest wykonane z lepszych materiałów, ale do mnie to nie przemawia :)
audi to dla mnie żadna marka, to taki droższy VW
Celowo przerysowujesz aby przydać swojej głupocie pozór racji. Tu chodzi o wybór między Audi a BMW. Wybór jest jasny i nie mam nic do dodania.
Nie miałem nigdy starszej furki niż 2001 także epic fail z twojej strony gościu.
Ten argument mnie powalił.
Kamazy też