Witam. Posiadam skuter CPI FB 50 SHOW 2001r (silnik 2t, minarelli leżący, taki sam jak ze skuterów YAMAHA AXIS, TGB REX, ROMET TRAVEL, KEEWAY FOCUS i inne).
Problem polega na tym, że:
-zimny trzeba kręcić ok minuty żaby zaczął zaskakiwać
-ciepły dopiero po chwili zapala
-jak dam go na 3/4 obrotów to najpierw dobrze się kręci następnie lekko go przymula, znowu za chwilę się ok kręci i znów go przymula i tak w kółko
-kręcąc go gdy chodzi równo kiedy odejmę gazu nagle i za moment znów wrócę manetką na 3/4 to go dławi i gaśnie i tak samo w czasie jazdy
Dzieje się tak na nowej fajce zapłonowej NGK z kompletem gumek, na nowych świecach NGK BR7HS i BR8HS, iskra F75, F80, F95, na różnym stopniu wykręcenia śruby regulacji w gaźniku, na każdym rowku iglicy, na filtrze fabrycznym z blokadą i bez, na filtrze stożkowym oraz bez filtra, paliwo dochodzi, bo sprawdziłem, poza tym przed każdym odpaleniem jeżeli wyjmowałem gaźnik to napełniałem go paliwem zasysając powietrze wężykiem od kranika, filtr paliwa jest nowy. Membrana nie jest uszkodzona, kompresja jest bardzo duża. ssanie ręczne (próbowałem zawsze na włączonym i wyłączonym ssaniu).
Z czymś takim jeszcze się nigdy nie spotkałem. Pierwszy raz piszę na forum w takiej sprawie ale liczę że znajdzie się ktoś bardziej doświadczony przeze mnie i da mi jeszcze jakieś wskazówki.
lista tematów
CPI potrzebuje podpowiedź
W takim wypadku postawiłbym na porządną regulację gaźnika (może ci zalewa) i dobranie "odpowiedniej świecy"
Gaźnik był już w każdej możliwej konfiguracji, przecież pisze, tak samo świece dobrałem z katologu na internecie, w sklepie mi dobrali i i na innych próbowałem.
Konto usunięte: Problem polega na tym, że:
-zimny trzeba kręcić ok minuty żaby zaczął zaskakiwać
-ciepły dopiero po chwili zapala
-jak dam go na 3/4 obrotów to najpierw dobrze się kręci następnie lekko go przymula, znowu za chwilę się ok kręci i znów go przymula i tak w kółko
-kręcąc go gdy chodzi równo kiedy odejmę gazu nagle i za moment znów wrócę manetką na 3/4 to go dławi i gaśnie i tak samo w czasie jazdy
Ewidentny brak paliwa - nie wiem kto namówił cie na kombinacje ze świecami w tym przypadku - prawdopodobnie masz gdzieś pęknięty przewód paliwowy albo nieszczelność od baku do gaźnika - i właśnie od weryfikacji tego bym zaczął.