co daje kolektor sportowy ?
i walki rozrzadu sportowe ?
co daje ?
Świetnie się przydaje przy modyfikacjach typu nitro, gdzie przy takiej ilości spalin seryjny po prostu może nie wytrzymać.
Są to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”, dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %.
Ballantines rzeźbi to wspaniałe ciało
Oglądanie meczów to nie tylko rozrywka, ale wręcz terapia. Futbol pozwala oswoić i uwolnić emocje - agresję, frustrację i smutek
A o jakim kolektorze mowa?
Skąd wiedziałeś że mowa o wylocie?
Poprawiają sprawność silnika ale wszystko zależy od innych przeróbek i samego wałka(wałków) oraz tego co chcesz uzyskać
Ogólnie tuning rozrządu jest dość skomplikowany i drogi. W skrócie chodzi o to by dobrać odpowiednią krzywkę wałka by modyfikować czas i szybkość pracy zaworów co znacznie poprawi wydajność silnika. Ale sama wymiana wałkow jest niezbyt sensowna. Przy zmianie wałkow trzeba by polerować gniazda zaworów, wymienić sprężyny i same zawory na wykonane z lżejszych i twardszych stopów, pogrzebać trochę w elektronice i ustawić zapłon, czas reakcji wtryskiwaczy i skład mieszanki paliwowo powietrznej... I jeszcze parę innych pierdółek:) Więc to już jest nieco poważniejsza ingerencja w silnik i wiąże się ze sporymi kosztami. Ale efekty są konkretne:)
nic nie daje krowa daje mleko
kolektor czy wałek po prostu jest jedynie co to może się czymś różnić
jest stosowany ponieważ
-kolektor ssący sportowy może być szerszy króttszy co pozwala na swobodniejszy przepływ powietrza.
-wałek rozżądu nazywany sportowym może być bardziej wytrzymały i przede wszystkim
zmieniać kont otwarcia zaworów.
- Ty raczej też nie zrozumiałeś:) krzywkę wałka rozrządu dobiera się pod kątem przeznaczenia silnika, czy to do jazdy ekonomicznej czy sportowej czy pośrednio. I nie tylko liczy się czas otwarcia i zamknięcia ale również, a nawet głównie to w jakiej pozycji znajduje się zawór w poszczególnych momentach pracy silnika. Jeżeli masz zbyt późny zapłon ustawiony, podkręcony stopień sprężania oraz zbyt bogatą mieszkankę paliwowo-powietrzną to w komorze cylindra paliwo spala się detonacyjnie i przy standardowym ustawieniu rozrządu może dojść do spadku wydajności silnika a nawet przy długotrwałej eksploatacji znacznie nadwyrężyć blok, głowicę, zawory. Przy odpowiednim ustawieniu zaworów można to po wykorzystać na plus. Np jeśli czas między początkiem otwarcia zaworu a jego maksymalnym wychyleniu będzie szybszy powoli to szybiej odprowadzić spaliny, potem zawór powróci do pozycji zamkniętej nieco wolniej. Warunkiem jest tu jeszcze paliwo 114okt ale to już w ogóle inna bajka. Więc sam moment otwarcia i zamknięcia jest niestety praktycznie niezmienny gdyż zależny jest od faz pracy silnika. Chyba że ktoś jest na tyle odważny by popróbować np wydłużyć czas pracy zaworu i jeśli uda mu się zachować odpowiednią kompresję w fazie spalania to i tak ryzykuje kolizję tłoka z zaworem:) Zatem jeśli chce ktoś przykozaczyć w towarzystwie "sportowym rozrządem" to może wymienić wałki i finał. Ale jeśli ktoś poważnie myśli o tuningu to wałki będą w sumie jedną z wielu wymienianych rzeczy... a swoją drogą niech zacznie przede wszystkim od wymiany zawieszenia i układu jezdnego:) bo np 300-350KM w jakimś wiekowym niemcu lub japończyku posadzonym na fabrycznej lub pseudotunerskiej zawieszce to potencjalna jeżdżąca trumna. Pozdrawiam fanów tuningu;)