Kopcu93
Posty: 385 (po ~73 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 355
Kopcu93
  27 czerwca 2010 (pierwszy post)

co daje kolektor sportowy ?
i walki rozrzadu sportowe ?

NuTiiiiii
Posty: 70111 (po ~86 znaków)
Reputacja: -1080 | BluzgometrTM: 51
NuTiiiiii
  27 czerwca 2010
Kopcu93
Kopcu93: co daje kolektor sportowy ?

Świetnie się przydaje przy modyfikacjach typu nitro, gdzie przy takiej ilości spalin seryjny po prostu może nie wytrzymać.

Kopcu93
Kopcu93: walki rozrzadu sportowe ?

Są to wałki przeznaczone do podwyższania mocy samochodów poruszających się w normalnym ruchu drogowym, użytkowanych „na co dzień”, dają orientacyjny wzrost mocy do 20 %.

Ballantines rzeźbi to wspaniałe ciało :ziober2:
Oglądanie meczów to nie tylko rozrywka, ale wręcz terapia. Futbol pozwala oswoić i uwolnić emocje - agresję, frustrację i smutek :pilka:

lutek
lutek
  27 czerwca 2010
Kopcu93
Kopcu93: co daje kolektor sportowy ?

A o jakim kolektorze mowa?

NuTiiiiii
NuTiiiiii: gdzie przy takiej ilości spalin seryjny po prostu może nie wytrzymać.

Skąd wiedziałeś że mowa o wylocie?

Kopcu93
Kopcu93: i walki rozrzadu sportowe ?

Poprawiają sprawność silnika ale wszystko zależy od innych przeróbek i samego wałka(wałków) oraz tego co chcesz uzyskać
Dawidoffski11
Dawidoffski11
  27 czerwca 2010

Ogólnie tuning rozrządu jest dość skomplikowany i drogi. W skrócie chodzi o to by dobrać odpowiednią krzywkę wałka by modyfikować czas i szybkość pracy zaworów co znacznie poprawi wydajność silnika. Ale sama wymiana wałkow jest niezbyt sensowna. Przy zmianie wałkow trzeba by polerować gniazda zaworów, wymienić sprężyny i same zawory na wykonane z lżejszych i twardszych stopów, pogrzebać trochę w elektronice i ustawić zapłon, czas reakcji wtryskiwaczy i skład mieszanki paliwowo powietrznej... I jeszcze parę innych pierdółek:) Więc to już jest nieco poważniejsza ingerencja w silnik i wiąże się ze sporymi kosztami. Ale efekty są konkretne:)

NuTiiiiii
Posty: 70111 (po ~86 znaków)
Reputacja: -1080 | BluzgometrTM: 51
NuTiiiiii
  27 czerwca 2010
lutek
lutek: Skąd wiedziałeś że mowa o wylocie?

Strzelałem :ziober2:

Ballantines rzeźbi to wspaniałe ciało :ziober2:
Oglądanie meczów to nie tylko rozrywka, ale wręcz terapia. Futbol pozwala oswoić i uwolnić emocje - agresję, frustrację i smutek :pilka:

KORARM
KORARM
  28 czerwca 2010
Kopcu93
Kopcu93: co daje

nic nie daje krowa daje mleko
kolektor czy wałek po prostu jest jedynie co to może się czymś różnić
jest stosowany ponieważ
-kolektor ssący sportowy może być szerszy króttszy co pozwala na swobodniejszy przepływ powietrza.
-wałek rozżądu nazywany sportowym może być bardziej wytrzymały i przede wszystkim
zmieniać kont otwarcia zaworów.
majki32
majki32
  28 czerwca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: wałek rozżądu nazywany sportowym może być bardziej wytrzymały i przede wszystkim zmieniać kont otwarcia zaworów.

Jak już wchodzimy w szczegóły to zawór nie otwiera się "pod kątem". Inny wałek nie zmienia kąta otwarcia zaworu tylko moment i szybkość otwarcia/zamknięcia.
CyckiSeUsmaz
CyckiSeUsmaz
  28 czerwca 2010

a poza tym i tak to wszystko bez regulacji elektroniki to wój!

KORARM
KORARM
  28 czerwca 2010
majki32
majki32: tylko moment i szybkość otwarcia/zamknięcia.

Mowa ku o kącie wyprzedzenia zaczęcia otwierania zaworu i kącie w którym juz zaór jest zamkniąty.
Czyli jak napisałeś moment otwarcia i zamknięcia.
jednym słowem nie zrozumiałeś o co chodzi
Dawidoffski11
Dawidoffski11
  29 czerwca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: majki32:tylko moment i szybkość otwarcia/zamknięcia. Mowa ku o kącie wyprzedzenia zaczęcia otwierania zaworu i kącie w którym juz zaór jest zamkniąty. Czyli jak napisałeś moment otwarcia i zamknięcia. jednym słowem nie zrozumiałeś o co chodzi

- Ty raczej też nie zrozumiałeś:) krzywkę wałka rozrządu dobiera się pod kątem przeznaczenia silnika, czy to do jazdy ekonomicznej czy sportowej czy pośrednio. I nie tylko liczy się czas otwarcia i zamknięcia ale również, a nawet głównie to w jakiej pozycji znajduje się zawór w poszczególnych momentach pracy silnika. Jeżeli masz zbyt późny zapłon ustawiony, podkręcony stopień sprężania oraz zbyt bogatą mieszkankę paliwowo-powietrzną to w komorze cylindra paliwo spala się detonacyjnie i przy standardowym ustawieniu rozrządu może dojść do spadku wydajności silnika a nawet przy długotrwałej eksploatacji znacznie nadwyrężyć blok, głowicę, zawory. Przy odpowiednim ustawieniu zaworów można to po wykorzystać na plus. Np jeśli czas między początkiem otwarcia zaworu a jego maksymalnym wychyleniu będzie szybszy powoli to szybiej odprowadzić spaliny, potem zawór powróci do pozycji zamkniętej nieco wolniej. Warunkiem jest tu jeszcze paliwo 114okt ale to już w ogóle inna bajka. Więc sam moment otwarcia i zamknięcia jest niestety praktycznie niezmienny gdyż zależny jest od faz pracy silnika. Chyba że ktoś jest na tyle odważny by popróbować np wydłużyć czas pracy zaworu i jeśli uda mu się zachować odpowiednią kompresję w fazie spalania to i tak ryzykuje kolizję tłoka z zaworem:) Zatem jeśli chce ktoś przykozaczyć w towarzystwie "sportowym rozrządem" to może wymienić wałki i finał. Ale jeśli ktoś poważnie myśli o tuningu to wałki będą w sumie jedną z wielu wymienianych rzeczy... a swoją drogą niech zacznie przede wszystkim od wymiany zawieszenia i układu jezdnego:) bo np 300-350KM w jakimś wiekowym niemcu lub japończyku posadzonym na fabrycznej lub pseudotunerskiej zawieszce to potencjalna jeżdżąca trumna. Pozdrawiam fanów tuningu;)
majki32
majki32
  29 czerwca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Czyli jak napisałeś moment otwarcia i zamknięcia. jednym słowem nie zrozumiałeś o co chodzi

Ja doskonale zrozumiałem o co chodzi bo się na tym znam. Ty Też się na tym znasz, ale osoby to czytające już niekoniecznie. Sprecyzowałem Twoją wypowiedź, bo dla laików była nieprecyzyjna.
KORARM
KORARM
  29 czerwca 2010
majki32
majki32: Sprecyzowałem Twoją wypowiedź, bo dla laików była nieprecyzyjna.

Byćmoże ale zawsze jak ktoś czegoś nie rozumie to może zapytać. Może nie jestem najlepszy w wytłumaczeniu o co chodzi, ale to wiem i staram się przedstawić wsoimi słowami.
Pozdrawiam wszystkich
Kopcu93
Posty: 385 (po ~73 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 355
Kopcu93
  30 czerwca 2010

wejda mi lampy z opel corsa b do seja ? 1.2 v8 ?

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.