Cześć.
Chciałbym zadać Wam kilka pytań dotyczących kupna samochodu.
Wypatrzyłem sobie golfa III 1.9D 1993 rok.
* Na co mam szczególnie zwrócić uwagę przy kupnie tego auta ?
* Jakie usterki najczęściej spotykają to auto ?
* Czy jest tani w eksploatacji w porównaniu do innych samochodów w podobnych cenach ?
Dzięki z góry za sensowne odpowiedzi.
Pozdrawiam
lista tematów
Kilka pytań. strona 1 z 2
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
Na wszystko w tym roczniku to już pięść w nadkola wchodzi
Takie jak każde stare auto
Na Allegroszu będzie dużo a jak nie to chłopaki z osiedla pójdą do muzemu motoryzacji i przyniosą :)
Chyba zacznę popierać podatek ekologiczny
Konto usunięte: no tak przecież każdego stać na samochód z salony, zapewne Ciebie też nie więc zamknij dupe
Nie wiem co Ty tam masz ale ja mam usta .
Golfy z tego jakże zacnego rocznika są we widełkach 4-10 tysięcy
Przebiegi rzędu 200-300 tysięcy .
Z tego przedziału cenowego chociażby 5-7 tysięcy można zakupić auto bezwypadkowe z rocznika powyżej 2000 roku z przebiegiem mniejszym niż 200 tysięcy
NIe wiem co ludzie widza w Szmelcwozach z włożoną sztachetą w próg żeby się nie złamał . Głupi mit w Polsce Panuje ... Tak samo jak ten że nie kupuje sie samochodów na F
Jak kto dba tak ma ...
Konto usunięte: uotr:
* Na co mam szczególnie zwrócić uwagę przy kupnie tego auta ?
Na wszystko w tym roczniku to już pięść w nadkola wchodzi
uotr:
* Jakie usterki najczęściej spotykają to auto ?
Takie jak każde stare auto
uotr:
* Czy jest tani w eksploatacji w porównaniu do innych samochodów w podobnych cenach ?
Na Allegroszu będzie dużo a jak nie to chłopaki z osiedla pójdą do muzemu motoryzacji i przyniosą :)Chyba zacznę popierać podatek ekologiczny
Jednak niektórzy nie potrafią odpowiedzieć na zadane pytanie.
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
człowieku pytasz o leciwy samochód to czego się spodziewasz stanu igiełka ?
Jak kto dba tak ma albo się już sypie całkowicie albo lada moment zacznie ...
Samochód to skarbonka a taki wózek nie ma dna Ucieszysz się że kupisz za 5 tysia ?
No fajnie super ale lada moment dołożysz do niego następne 2-3
Konto usunięte: Silnik
Główne zarzuty dotyczą wycieków oleju. Mogą się one pojawić zarówno przy pokrywie zaworów, jak i przy uszczelniaczach wału korbowego czy w okolicach miski olejowej. Podczas oględzin koniecznie trzeba spojrzeć pod samochód. W osprzęcie silników złą reputacją cieszą się pompa paliwa i pompa cieczy chłodzącej. W silnikach wysokoprężnych trzeba zwrócić uwagę na kondycję świec żarowych (gdy przestają działać, winę może ponosić jedynie bezpiecznik) i turbosprężarki. W dynamicznie eksploatowanych turbodieslach, gdy użytkownik nie przestrzega pewnych zasad (rozgrzewanie silnika po rozruchu, kilka minut pracy na wolnych obrotach przed wyłączeniem), kosztowna w naprawie turbosprężarka może wymagać ingerencji serwisu już po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Z kolei w silnikach VR6, które zazwyczaj są eksploatowane bardzo ostro, często wypalają się uszczelki pod głowicą.
Instalacja elektryczna
Drobne awarie osprzętu elektrycznego zdarzają się dość często. Zawodzić mogą elektryczne sterowniki bocznych szyb, wentylator chłodnicy, wentylator systemu przewietrzania wnętrza czy centralny zamek.
Układ hamulcowy
Korozja atakuje chętnie układ hamulca pomocniczego. Mechanizm zaciera się i przestaje działać, a to może prowadzić do zerwania linki. Typowym niedomaganiem jest również nierównomierna siła hamowania na kołach tylnej osi. Podczas jazdy próbnej trzeba sprawdzić, czy hamowanie nie wyprowadza auta z założonego toru jazdy.
Przeniesienie napędu
Trwałość przegubów napędowych to z pewnością słaba strona Golfa. Zwłaszcza w mocnych wersjach silnikowych trzeba mieć na uwadze kondycję tych elementów. Mogą wymagać wymiany nawet po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów. Zwiastunem kłopotów z przegubami są wyraźne stuki lub trzaski w kołach podczas przyśpieszania w zakręcie. Dodatkowy problem stanowią wycieki oleju ze skrzyni biegów.
Zawieszenie
Najszybciej zużywają się tuleje metalowo-gumowe oraz sworznie przednich wahaczy, ale koniecznie trzeba zbadać również kondycję łożysk przednich kolumn resorująco-tłumiących. W tylnym zawieszeniu warto przyjrzeć się sworzniom w punktach mocowania belki skrętnej do nadwozia.
Dodaj do tego właścicieli bo pewnie pierwszego to nie masz
Dołóż rocznik, stan zawieszenia , szczelność sinika oraz układów, dodaj rdzę wiek i eksploatację o przebiegu nie wspomnę. No i masz nieszczęście na 4 kołach
Ale co tam Panie ! Szwagier do roboty jeździł, ja od niego kupiłem a on od takiego gościa co go sobie sprowadził ...
Nic się nie psuje nie puka nie stuka czyściutki zadbany dogadujemy się i jedź Pan !
( najlepiej w pis*** i bądź z drugiego końca Polski żebyś już nim nie wrócił )
Konto usunięte: człowieku pytasz o leciwy samochód to czego się spodziewasz stanu igiełka ?
Jak kto dba tak ma albo się już sypie całkowicie albo lada moment zacznie ...
Człowieku a Ty sie trzymasz tylko jednego.
Jak dbasz tak masz.
A u Ciebie od razu ma się wszystko sypać?
Taaaa Masz 30 tysięcy na auto to takie kup.
Mnie stać tylko na samochód za 5. więc taki kupuję.
Od razu ma być rozwalony zajeżdżony itp ?
Prosiłem o sensowne odpowiedzi zasięgnięte z osobistych doświadczeń, a nie - mądrości które tutaj wypisujesz wyczytane z internetu.
Stać Cię na lepszy, nie musisz tutaj tego tak wypisywać.
Inni harują na auto za 5 tysięcy inni za 40 czy 100tyś.
Trochę wyrozumiałości i spokoju a nie rzucasz się tutaj jak końska dupa do bata
Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
niestety prawda jest taka ze to juz stare auto, mozesz miec szczescie i trafic jeszcze sprzet ktorym pojezdzisz a mozesz tez trafic szmelc ktorym pojezdzisz max pol roku bo juz nie bedziesz mial cierpliwosci co do wymiany czesci. Moze warto sie zastanowic nad innym samochodem? za 5 tys wyrwie sie lepsze fury i mniej awaryjne ;)