mam toledo 1.6 z 1996 roku
gdy maksymalnie skrece kola uklad wspomagania ewidentnie piszczy. jest szczelny ale zauwazylem ze plyn jest metny. co to moze oznaczac?
a drugie pytaie czy za duzo plynu w ukladzie wspomagania moze zaszkodzic?
lista tematów
wspomaganie problem
ewidentnie pompa piszczy. tylko ze plyn jest metny a wymieniony byl z rok temu. pozatym moze to szkodzic pompie lub ukladowi ogolnie? l to maksimum jak moze szkodzic
gdy skręcasz koła do oporu, przymykasz obwód w którym płynie płyn od wspomagania, przez co przyhamowujesz pompę (ma problem z przetłoczeniem płynu) co powoduje ślizganie się paska napędowego na którymś z kół, to nie pompa piszczy tylko właśnie ten pasek, w efekcie zużyje się trochę szybciej niż powinien
podobnie jak przy płynie hamulcowym i oleju silnikowym, jeśli jest mętny, znaczy że jest w nim woda.
zapas pomiędzy poziomem maksimum a całkowitą pojemnością zbiornika jest po to, żeby płyn miał zapas miejsca i mógł pracować, jeśli nalejesz go pod korek, coś może nie wytrzymać.
z tym maksymalnym skręcaniem kuł kolego to nie za bardzo jest dla pompy wspomagania zdrowe w ten sposób mój kolega zmielił sobie pompę w mercedesie może to być również dźwięk działania zaworu przelewowego w pompie