Witam.
Pisałem już kiedyś podobny temat lecz mi umknął i nie pamiętam rezultatów mojego zapytania ;)
Potrzebuje jakiegoś autka do kwoty około 13 tys. PLN. (góra 14tys.)
Koniecznie musi być 5-cio drzwiowe, i przód napęd.
Silniki (moc) : Pb - od 75 do 90 KM , ON - od 75 do 110 KM.
W przypadku Pb żadnego LPG :)
I teraz rzecz najśmieszniejsza chyba...
Auto jak najmniej awaryjne... Ostatnio wertowałem wszystkie fora marek, które mnie interesują.. Auta, które niby są bezawaryjne okazały równie awaryjne jak pozostałe.
Wiadomo, że auto używane w świetnym stanie nie jest.. Jakieś drobne usterki mogą być ale przygody z rozrządem, sprzęgłem czy różnymi przepływomierzami i pompami to czasami wydatek duży w szczególności gdy wszystko się zrobi razem nagle.
W przypadku gdy ktoś już poleci jakieś auto to dobrze by było wymienić jego wady oraz zalety.
Auto do około 13 tys. strona 1 z 2
dlaczego patrzysz na moc a nie na pojemność? i dlaczego moc benzyniaka ograniczasz do 90KM a dla diesla dałeś wyższą granicę?
No bo nie kiedy silniki o takiej samej pojemności ( różnych producentów ) mają zróżnicowane moce.. Przynajmniej tak widziałem.. Np fiatowski 1.2 z brava ma moc 82 KM natomiast VW Polo 1.2 ma moc 68 KM. Dlatego nie wiem jaką pojemność mam określić.. Interesuje mnie powiedzmy pojemność do 1.6. No a w dieslach też są różne silniki, pojemności i różne moce.. 1.9 SDI, TDI, TD, itd.. i ciężko jest określić jaką pojemność wybrać :) A tak to określiłem moc i powiedzmy, że górną granicą pojemności jest 2.2 ( Nissan) .
Myślałem, że uprościłem w ten sposób sprawę :)
Co to tej primerki to oczywiście biorę pod uwagę jak najbardziej :)
Ale chyba części do najtańszych nie należą prawda ?
no ja bym polecał Ci golfa 4 jak ci coś nawali części dużo, to nie jest tak że najmniej awaryjne bo nawet te najmniej awaryjne Ci nawali, to kwestia jak jeździsz, jak jeździł poprzedni właściciel, a rozrząd jeśli kupisz samochód a nie ma o nim informacji kiedy był wymieniany to musisz i tak i tak zawieźć do mechanika żeby określił czy wymieniać czy nie, mój kolega kupił golfa II sprzedający powiedział że cały rozrząd wymienił. no i po pół roku zerwał mu się pasek i po silniku teraz naprawa 950zł kosztuje, a po prostu sprzedający założył używany (z wyglądu jak nowy pasek) zęby miał nie powycierane lecz jak się można było przyjrzeć pod lupą to był popękany i strzelił....tak sprzedający robią więc lepiej jest zawsze rozrząd wymienić, no chyba że kupujesz mercedesa lub BMW to tam masz łańcuch to on się nie zrywa, no i to by było na tyle, a najlepiej to upatrz sobie jakieś autko na allegro i takie kup, opinie innych się nie liczą liczy się Twoja, bo jednemu się spodoba i nie nawali a drugiemu się nie spodoba i nawali, to jest "złośliwość rzeczy martwych"
najprostsze wyjście : kupić niemca, z koncernu vag, skode, vw, seata, części znajdziesz tanio, łatwo dostępne, mase zamienników masz, do diesli lejesz ruską rope (3zł litr) i śmigasz ile chcesz.
i nie wiem co masz do lpg. ale gdyby taki 90konny benzyniak palił ok 7(trasa) wychodzi lekko ponad 33zł za 100km i 10-11(miasto) ok45zł-50zł za 100km
gdzie gazu w trasie jak by spalił 7-8, wychodzi 15zł, natomiast miasto 20zł-22zł
;)
No niemiec również jak najbardziej..
Tyle że dobrego mechanika muszę zabrać ze sobą :)
Co mam do gazu? Jako strażak już kilkadziesiąt aut nowszych czy starszych widziałem jak ładnie płonęły i każde miało LPG ;) co prawda najbardziej na palenie podatne są poczciwe polonezy ale inne szybko ich gonią. Na pewno dużo zależy od staranności montażu itd no ale jakoś nie mam zaufania do gazu.
Nie jestem zwolennikiem tego paliwa :)