Jacek80
Jacek80
  25 marca 2010 (pierwszy post)

Witam
Od pewnego czasu fela dławi mi się na beznynie (często po przejechaniu 1-3 km im więcej dodaje gazu tym bardziej się dławi, za chwilę "zaskoczy" i idzie jak przecinak)- na gazie jest ok. Świece wymieniane, styki, złączki itp sprawdzone.
Na dniach będę czyścić przepustnicę ale i tak podłączyłem się z kompem i pokazało mi takie błędy

Cytat
Cytat: 4 Faults Found: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39) 07-10 - Signal to Low - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39)


To że coś z lambdą to wiem, ale co dokładnie?
Dodam że jakiś rok temu wymieniałem lambdę, bo tak mi gazownik zalecił (też były błędy) ale widzę, że z nową jest to samo.

Pozdrawiam i dzięki za wskazówki
PiesekLeszek1
PiesekLeszek1
  25 marca 2010

Nie jestem pewien ale może coś z wtryskami albo pompą masz nie tak

KORARM
KORARM
  25 marca 2010

Zaraz zaraz na błędy nie zwracaj uwagi jeśli wcześniej coś rozłączałeś na włączonym zapłonie? i błedy gotowe
Jaka to fela? jaki motor?
Katalizator jest?
Mam nadzieje, ze wymieniłeś przednią sonde a nie tylną ( za katalizatorem )
jeśli go masz.

Jacek80
Jacek80: na gazie jest ok

Lpg?
Zacznijmy tutaj od wymiany filtra paliwa.
Pozdraiam
lutek
lutek
  25 marca 2010
Jacek80
Jacek80:

A komp był podminany przy aktywnym lpg czy wyłączonym?

Jacek80
Jacek80: Na dniach będę czyścić przepustnicę

Tylko po co? Jasno i wyraźnie uszkodzenie bierze się z przetwornika tlenowego
KORARM
KORARM
  25 marca 2010
lutek
lutek: Jasno i wyraźnie uszkodzenie bierze się z przetwornika tlenowego

No właśnie to są błedy przeszłe na lpg by można powiedzieć normalne zjawisko.
Poza tym Każdą diagnozowalną żecz w samochodzie wystarczy rozłączyć a komputer Tobie pokaże błąd.
Prawidłowo to może wykasuj i sprawdz czy błędy powrócą i to na benzynie a nie Lpg.
lutek
lutek
  25 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: No właśnie to są błedy przeszłe na lpg by można powiedzieć normalne zjawisko.

Przeszłe na lpg?

Konto usunięte
Konto usunięte: Poza tym Każdą diagnozowalną żecz w samochodzie wystarczy rozłączyć a komputer Tobie pokaże błąd.

To też mógłbyś napisać jakoś bardziej zrozumiale...?
folkemon
folkemon
  25 marca 2010

Też kiedyś jeździłem felą z gazem : >

Jest jeszcze taki czujnik (może nawet to ten Oxygen Sensor), który mierzy temperaturę i dostosowuje do niej mieszankę. Mi kiedyś się zawiesił na 60 stopniach i miałem problemy z zapalaniem i jazdą na zimnym silniku. Więc trochę podobne.

też mi chcieli czyścić przepustnicę, a nawet całą wymieniać. Myślę , że zostawienie samochodu na noc w dobrym warsztacie auto elektro (by sobie rano, na zimnym silniku mechanik mógł posprawdzać wszystko) załatwi sprawę.

wymiana tego czegoś kosztowała ok 30 zeta.

folkemon
folkemon
  25 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: na 60 stopniach

albo 30, już nie pamiętam :P
lutek
lutek
  25 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Jest jeszcze taki czujnik (może nawet to ten Oxygen Sensor), który mierzy temperaturę i dostosowuje do niej mieszankę. Mi kiedyś się zawiesił na 60 stopniach i miałem problemy z zapalaniem i jazdą na zimnym silniku. Więc trochę podobne.

Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Oxygen sensor to lambda a to o czym piszesz to czujka temperatury silnika bądź powietrza zasysanego. Poza tym nie ten objaw-koledze samochód dławi się jak nabiera temperatury czyli jak lambda łapie temperature pracy
KORARM
KORARM
  25 marca 2010
lutek
lutek: Przeszłe na lpg?

No właśnie to są błedy przeszłe, na lpg by można powiedzieć normalne zjawisko.
Z przecinkiem bardziej zrozumiałe zdanie?

lutek
lutek: To też mógłbyś napisać jakoś bardziej zrozumiale...?

Do komputera sterującego silnikiem są podłączone róźne czujniki, regulatory....
Komputer diagnozuje czy są one sprawne.
Tzn diagnozuje niektóre linie przewodów czy jest z nimi wszystko ok.
Jeśli nie jest ok to zapisze błąd
Diagnozowalne urządzenie To takie które posiada co najmniej jedną linie diagnozowalną którą widzi Komputer
Sonda jest diagnozowalna. czyli komputer widzi co się z nią dzieje
Jeśli przestanie poprawnie pracować komputer to zauważy ( co nie znaczy, ze ten czujnik jest zepsuty )
lutek
lutek
  25 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Z przecinkiem bardziej zrozumiałe zdanie?

Tak tylko dużo zależy jeszcze od tego czy to błędy stałe czy chwilowe ale dalej nie rozumiem jakie znaczenie ma w tym przypadku dla ciebie lpg. W przypadku feli z tego tematu lpg tworzy 3 ostatnie błędy,

Konto usunięte
Konto usunięte: Sonda jest diagnozowalna. czyli komputer widzi co się z nią dzieje

Lambda sama w sobie nie jest diagnozowana-diagnozowany jest sterownik
KORARM
KORARM
  25 marca 2010
lutek
lutek: W przypadku feli z tego tematu lpg tworzy 3 ostatnie błędy,

być może

lutek
lutek: Lambda sama w sobie nie jest diagnozowana-diagnozowany jest sterownik

oczywiście, ze tak
Tylko linie od sondy są diagnozowalne przez komputer o to mi chodziło rozumiesz?
Tak samo jak np od czujnika temperatury.
Jeszcze np czujnik położenia przepustnicy ma linie diagnozowalne przez komputer silnika.
i o urządzenia diagnozowalne mi chodziło a autor tematu napisał

Jacek80
Jacek80: styki, złączki itp sprawdzone.

czyli je rozpinał a jeśli w tym samym czasie był włączony zapłon to oczywiście komputer zapamiętał błąd.
czego nie należy brac pod uwage
i jeśli się nie mylę to te cyferki

Jacek80
Jacek80: 4 Faults Found: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39) 07-10 - Signal to Low - Intermittent Pokazują ile razy błąd jest nie potwierdzony ( czyli go nie ma ) 00525 - Oxygen Sensor (G39)
lutek
lutek
  25 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Tylko linie od sondy są diagnozowalne przez komputer o to mi chodziło rozumiesz?

Rozumiem ale i tak to nie działa do końca tak jak piszesz. Sonda musi mieć temperature żeby generować odpowiednie napięcie a sprawdzając na postoju-bo tak wygląda 99% przypadków diagnostyki-możesz sprawdzić tylko czy nie jest zwarta do masy(czyli akurat w przypadku tego tematu bład 525)
KORARM
KORARM
  25 marca 2010

@lutek:
ok tylko na postoju też jest temperatura i można patrzeć na parametry sondy a błady to coś innego anormalnego.

Jacek80
Jacek80
  25 marca 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: jeśli wcześniej coś rozłączałeś na włączonym zapłonie?

grzebane zawsze było przy wyłączonej stacyjce
Konto usunięte
Konto usunięte: Jaka to fela? jaki motor?

Felicia 1.3 MPI, komputer Simos 2p czy jakoś tak ;)
Konto usunięte
Konto usunięte: Mam nadzieje, ze wymieniłeś przednią sonde a nie tylną ( za katalizatorem

tą zaraz po siliniku... innej nie ma
Konto usunięte
Konto usunięte: Zacznijmy tutaj od wymiany filtra paliwa

też się za to chce zabrać, tylko dostęp jest tak do d**y, że z rękoma dziecka bym się tam nie dostał ;)
lutek
lutek: A komp był podminany przy aktywnym lpg czy wyłączonym?

przy wyłączonym
Konto usunięte
Konto usunięte: Jest jeszcze taki czujnik (może nawet to ten Oxygen Sensor)

tego to nie wiem czy coś takiego jest i ew. gdzie
lutek
lutek: Tylko po co? Jasno i wyraźnie uszkodzenie bierze się z przetwornika tlenowego

a to przy okazji, przez 11 lat nie było ruszane, obroty czasami falują ... na pewno nie zaszkodzi ;)

Co do samej lambdy... pierwszą gazownik stwierdził na wykresie jako "martwą" na gazie, a na benzynie też coś nie tak pokazywała. Kupiłem drugą ale ta już nie była sprawdzana. Słyszałem (nie wiem ile w tym prawdy) że nie wszystkie lambdy działają dobrze na gazie i ludzie polecali jakąś uniwersalną np boże'a, ale nie będę kupować następnej bo wyjdzie że i ta jest do bani.
Akurat w tej dziedzinie nie jestem za mocny ;P
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.