Wskazówka temperatury silnika pokazywala temperaturę w normie, wentylator chodzi jednak mimo to spod maski wydobywał sie biały dym- nawet nie moge sprecyzowac skad sie wydobywał, chyba gdzieś bardziej od strony kierowcy.
Zatrzymałem się, wyłączylem silnik. Odkręciłem korek od zbiornika z płynem chłodzącym i się gotował, aż go na zewnatrz wyrzucało. gdzieś z silnika słychać było też bulgotanie, tak jak sie coś gotuje :/
samochód to Opel Omega BFL 2.6 V6
Opel sie gotuje :/
Zacznij od sprawdzenia czy termostat się otwiera, a para leciała z odpowietrznika. Dotknij gumowego węża idącego od obudowy termostatu do chłodnicy. czy jest gorący? Jak już będzie zagrzany...
sorki, może sie wydać głupie pytanie- czy termostat to to samo co termoczujnik?? tzn urządzenie odpowiedzialne za wlączanie wiatraków przy odpowiedniej temperaturze...
bo najbardziej mnie dziwi to, że wskazówka pokazywała prawidłową temperaturę.
A jesli chodzi o dym to tak, taki biały.
Skąd ten dym? Jeśli z tłumika to przgerzałeś silnik i uszczelka pod głowicą poszła sie walić... Termoczujnik, inaczej czujnik temperatury jest w Twoim aucie zdublowany, jeden w silniku a drugi w chłodnicy, jeśli termostat nie otwiera sie w pełni to lekko ogrzewa ten w chłodnicy i pokazuje dobrą temp na desce. Do wymiany termostat za 40 zł... a teraz, jeśli padły uszczelki (dwie bo v6) to koszt może skoczyć do 2000... tak to jest jak ktoś kto sie nie zna kupuje taki samochód...;/
dzieki, ale czy jeśli nie jestem informatykiem to mam kupować sobie Atari? to tak samo jakby powiedzieć kobiecie, żeby nie wsiadała za kółko, ponieważ jest kobietą :)
wiem jakie są koszta dot roboty głowicy.
na forum pytam się tylko dlatego żeby mniej wiecej mieć rozeznanie w temacie i zeby jakis mechanik nie wykorzystał mojej niewiedzy, i nie zaczął mi niestworzonych rzeczy zmyślać
termoczujnik i termostat to dwie rozne rzeczy ;-)
tak jak koledzy wyzej napisali ;-) termostat wymien i mnoze sie uda ze bedzie dobrze ;-)
W oplu nie zapowietrzysz układu chłodzącego jak w BMW... nie jest to układ podciśnieniowy a tym bardziej hermetyczny. Można odkręcić i nie wystrzeli.
Do SiemaNiuniek: Jak już będziesz pewien że to uszczelka, to nie ograniczaj sie do jednej głowicy, zrób całość łącznie ze wszystkimi uszczelkami. Tak samo postąp z rozrządem, nie polecam zakładać drugi raz tego samego paska, skrócisz jego żywotność. Wiem bo pracowałem w ASO Opla. Zrób Omege i śmigaj aż miło:) termostat najlepiej Gatesa.
Dzięki za odpowiedzi. Nie, no jeśli faktycznie już byłaby opcja z tą padniętą uszczelką to dam do roboty od razu dwie. Ale mam nadzieję, że to faktycznie tylko wina termostatu.
No właśnie po to tą Omegę kupiłem :P żeby śmigać :) przesiadłem się z golfa 1.3 po 5 latach :) więc coś się należy od życia :P