wiam chciałbym kupic 307cc. chciałbym w dieslu ale ceny sa kosmiczne ponad 40tys. a benzyniaki kosztuja spokojnie 27tys. i czy jakbym kupił benzyne i silnik diesla od zwykłej 307 to bedzie pasowało??
pytanie odnosnie zamiany silnika strona 2 z 3
Pfff... Widze chłopcy, że jeździliście i wiecie :)
A wiecie może ile pali A8 4.2 z gazem w trasie? Tak jak tutaj przy stałej prędkości na tempomacie? :)
Gdzie ta potęga? zwłaszcza jak weźmiesz pod uwagę różnicę cen tego samego auta w benzynie a w dieslu.... ile km musisz zrobić dieslem żeby Ci się to opłacało? A różnica cen serwisowania samego silnika?
podniecasz sie 3.0d BMW ze 188 KM? Dobry silnik - przyznaje, ale gdzie tu potęga? w czym?
Jeden woli diesla drugi benzynę + lpg. Na miejscu autora wolałbym kupić wersję z mocniejszym benzyniakiem i założyć dobra instalkę lpg w renomowanym zakładzie. Swap nie wyniesie Cie w cale taniej i co seryjny diesel to nie swapowany, dodaj jeszcze fakt, że później takiego auta korzystnie i szybko nie sprzedaż.
Dieslem się tanio jeździ do póki się coś nie zyebie, bo ceny części i naprawy są trochę droższe.
Co do silnika BMW 530d przyznam racje kultura pracy na najwyższym poziomie a spalanie w porównaniu do mocny bardzo małe.
ja mam w V6stce 2.6 l zamontowaną sekwencję i jestem bardzo zadowolony zarówno z ekonomicznego punktu widzenia jak i z osiągów (prawie nieodczuwalna różnica w porównaniu do benzyny)
A cudowny dźwięk "vałki " jaki mam na benzynie taki mam na LPG
Po prostu instalacja musi być porządna i tyle.
A druga sprawa to diesel tak na prawdę robi się coraz mniej ekonomiczny. Ceny ON i tak ciągle w górę lecą :/ (LPG też co prawda, ale nie tak drastycznie)
Nie dadzą qtasy taniej pojeździć ....
Echhh zmieniajcie co chcecie... ale polecma wam ten blog.. .co jakis czas świeże NOWE ciekawe POSTY !!!
http://motoryzacyjnekpiny.blogspot.com/
kto ci takich bajek naopowiadał?
buahahahahah nie no troche przesadziłeś
a nawet sporo w uj
ech znam takich ktorzy by chcieli miec takie spalanie na gazie przy silnikach 2.0...
taaaa te 120-170 to ekonomiczne w uj było
jeżeli A8 kupił ktoś kto się musi spalaniem przejmować i gaz zakładać, to znaczy ze ten ktoś jest debilem, bo go na ten samochód zwyczajnie nie stać
to raz
a dwa ze 4,2 zeżre lekko ze 20 litrów bryny więc spalanie gazu przy dobrej jakościowo sekwencji będzie o jakieś 10% wyższe co najmniej
trochę to bardzo delikatne i kompromisowe słowo w tym przypadku
to napisz ile bo akurat mam 100% wiadomosci co do tego ile pali ten samochod :)
Potęga w tym ze np BMW 330d robi w dupe np VR6 , po prostu bardzo duze moce i DUŻO WIEKSZE momenty obrotowe co najbardziej przekłada sie na normalną jazde, pozatym diesel przy bucie w podłodze nie spali Ci masakrycznie, a pogoń tego swojego V8 w benzynie to wyebie 2x tyle.
Widze ze nie masz pojecia jak sie jeździ nowym dieslem, dobrym dieslem.
Oczywiście, że tak czy ja kiedykolwiek mówiłem że przy ganianiu tym autem pali mi 13 litrów?:P Nie, piszę o sytuacji kiedy przez 200 km auto jedzie na tempomacie ze stała prędkościa ok 140 km/h po niemieckiej autostradzie i nawet nie dotykam gazu. "Polska trasa" to ok 17 l średniego spalania.
Jeśli przejadę się do miasta to przy spokojnej jeździe spalanie zaczyna sie od 19 litrów gazu.
Nie udowodnię wam tego więc nie będę was przekonywał na siłe.
Widzicie Panowie, wiem ze te same auta z roznymi instalacjami LPG potrafia miec bardzo rozne spalania. Wiem też, że w wiekszości aut gdzie spalanie gazu jest przesadnie duże, po prostu założono tanią instalację, lub zakładali ją partacze - takie to już Polskie oszczędzanie jest.
20 litrów w trasie?
Owszem, jak już pisałem wyżej, 3,0d od BMW to bardzo dobry silnik, weź jednak pod uwagę to o czym już wspomniałem w innymn poście - ile km musisz zrobić dieslem żeby Ci się to opłacało, biorąc pod uwagę różnice cen tego samego modelu auta z silnikiem diesla i benzyny? jak duża jest różnica cen serwisowania samego silnika?
Panowie ja osobiście do silnika diesla nic nie mam - ale uważam, że ludzie nie kalkulują czy to się opłaca - bo jak widzę, że sąsiad płaci 20 tyś więcej za auto po to żeby miec diesla a potem jeździ nim 5 km do pracy i z powrotem to jaki to ma sens?
Ja wybrałem benzynę z LPG z prostego powodu - była w świetnym stanie i sporo tańsza niż słabe egzemplarze z Dieslem.
panowie, panoooowie!!!!
Po 1 primo: Prawda jest taka że na gazie się gotuje a nie jeździ.
Po 2 primo: Owszem, jest taniej ale co do spadku mocy nikt mi nie wmówi że nie jest odczówalny,
A po 3 primo (do pana od A8 4.2): Jak nie stać na benzynkę to niestety kozaka się nie przygra co z kolei oznacza że: TRZA PIESZO CHODZIĆ :D
popierwsze kumpel miał renualt 19 w gazie to zero mocy smierdziało na maxa bagaznika wcale nie miał a podczasz jazdy to słychac głosny swisst jakby miał sie zara rozleciec. drugi miał gaz w escorcie i straszne wiec mam pojecie o gazie i diesel lepszy a silniki peugeota hdi nie klekocza tylko tdi vw chodza jak stare transity :/ a pali 6 literkow ogulnie na 150km spali mi 10literkow jak jezdze po miescie i w trasie.