Witam. W Oplu Omedze BFL 2.6 V6 są dwa termoczujniki odpowiadające za włączanie wentylatorów chłodzenia silnika. Pierwszy włącza mi się mnie więcej przy temp 90-95 stopni. Silniki w Omkach szczególnie Vki mają tendencję do osiągania dość wysokiej temperatury i drugi termoczujnik włącza wiatrak dopiero przy 110 stopniach :/ moje pytanie brzmi: czy mogę zamienić na inny czujnik, który troszeczkę szybciej będzie zaskakiwał????? Niby jak jest wyższa temperatura to jest lepsza kompresja itd, ale bez przesady : nie chcę żeby mi uszczelke spod głowicy wywaliło:/ bo później robocizna droga:/
lista tematów
Termoczujnik w Oplu Omedze
No chyba, że ten drugi czujnik jest jakiś trefny, bo czasami wskazówka podskakuje mi do czerwonego pola, po czym z powrotem dość szybko wraca do 95-98 stopni (właśnie ten drugi czujnik dopiero zaskoczył) mam wymienioną chłodnicę na nową, poziom chlodziwa w zbiorniku jest prawidłowy. Myślę, że jednak coś jest nie tak ??/ :/
Z mojej wiedzy wynika ze zakres 90-110 stopni jest normą dla silnika.... Jednak tego silnika w tym aucie nie znam, więc ciezko mi się wypowiedzieć.
Masz rację, taka temperatura to norma. Chyba, że może sam czujnik po prostu szwankuje i za późno się włącza. Najgorsze jest, że praktycznie nie mam jak tego sprawdzić :/ bo raz działa prawidłowo, innym razem za późno. Może więc warto zainwestować i po prostu kupić nowy oryginalny
Jeśli nie jesteś pewny co do tego czujnika to kup nowy bo koszt jego nie jest zbyt duży a będziesz wtedy pewny w 100% co do niego
VW Golf II 1.3
Opel Vectra 1.8i
Seat Ibiza 1.3i
Seat Toledo 1.6i
VW Golf III 1.4i
Opel Calibra...
Skoro dawniej inżynierzy którzy projektowali to auto zaprojektowali to w ten sposób to nie sądze żebyś coś ulepszył.
Poza tym dobrze wiedzieć, ze temperatura cieczy chłodzącej jest niższa od temperatur które działają na uszczelke i inne podzespoły silnika.
Jeszcze jak byś wiedział to silniki spalinowe najlepiej pracują jak są rozgrzane.