lista tematów
Termoczujnik w Oplu Omedze
Witam. W Oplu Omedze BFL 2.6 V6 są dwa termoczujniki odpowiadające za włączanie wentylatorów chłodzenia silnika. Pierwszy włącza mi się mnie więcej przy temp 90-95 stopni. Silniki w Omkach szczególnie Vki mają tendencję do osiągania dość wysokiej temperatury i drugi termoczujnik włącza wiatrak dopiero przy 110 stopniach :/ moje pytanie brzmi: czy mogę zamienić na inny czujnik, który troszeczkę szybciej będzie zaskakiwał????? Niby jak jest wyższa temperatura to jest lepsza kompresja itd, ale bez przesady : nie chcę żeby mi uszczelke spod głowicy wywaliło:/ bo później robocizna droga:/
No chyba, że ten drugi czujnik jest jakiś trefny, bo czasami wskazówka podskakuje mi do czerwonego pola, po czym z powrotem dość szybko wraca do 95-98 stopni (właśnie ten drugi czujnik dopiero zaskoczył) mam wymienioną chłodnicę na nową, poziom chlodziwa w zbiorniku jest prawidłowy. Myślę, że jednak coś jest nie tak ??/ :/
Z mojej wiedzy wynika ze zakres 90-110 stopni jest normą dla silnika.... Jednak tego silnika w tym aucie nie znam, więc ciezko mi się wypowiedzieć.
Masz rację, taka temperatura to norma. Chyba, że może sam czujnik po prostu szwankuje i za późno się włącza. Najgorsze jest, że praktycznie nie mam jak tego sprawdzić :/ bo raz działa prawidłowo, innym razem za późno. Może więc warto zainwestować i po prostu kupić nowy oryginalny
Jeśli nie jesteś pewny co do tego czujnika to kup nowy bo koszt jego nie jest zbyt duży a będziesz wtedy pewny w 100% co do niego 

VW Golf II 1.3
Opel Vectra 1.8i
Seat Ibiza 1.3i
Seat Toledo 1.6i
VW Golf III 1.4i
Opel Calibra...
Opel Vectra 1.8i
Seat Ibiza 1.3i
Seat Toledo 1.6i
VW Golf III 1.4i
Opel Calibra...
Skoro dawniej inżynierzy którzy projektowali to auto zaprojektowali to w ten sposób to nie sądze żebyś coś ulepszył.
Poza tym dobrze wiedzieć, ze temperatura cieczy chłodzącej jest niższa od temperatur które działają na uszczelke i inne podzespoły silnika.
Jeszcze jak byś wiedział to silniki spalinowe najlepiej pracują jak są rozgrzane.

