CzescTereska
CzescTereska
  20 grudnia 2009 (pierwszy post)

Witam. W Oplu Omedze BFL 2.6 V6 są dwa termoczujniki odpowiadające za włączanie wentylatorów chłodzenia silnika. Pierwszy włącza mi się mnie więcej przy temp 90-95 stopni. Silniki w Omkach szczególnie Vki mają tendencję do osiągania dość wysokiej temperatury i drugi termoczujnik włącza wiatrak dopiero przy 110 stopniach :/ moje pytanie brzmi: czy mogę zamienić na inny czujnik, który troszeczkę szybciej będzie zaskakiwał????? Niby jak jest wyższa temperatura to jest lepsza kompresja itd, ale bez przesady : nie chcę żeby mi uszczelke spod głowicy wywaliło:/ bo później robocizna droga:/

J4cus
J4cus
  21 grudnia 2009

Jeśli tak przewidzał producent to po co grzebać? Uszczelki przy tej temperaturze szlag nie trafi.

CzescTereska
CzescTereska
  21 grudnia 2009

No chyba, że ten drugi czujnik jest jakiś trefny, bo czasami wskazówka podskakuje mi do czerwonego pola, po czym z powrotem dość szybko wraca do 95-98 stopni (właśnie ten drugi czujnik dopiero zaskoczył) mam wymienioną chłodnicę na nową, poziom chlodziwa w zbiorniku jest prawidłowy. Myślę, że jednak coś jest nie tak ??/ :/

J4cus
J4cus
  21 grudnia 2009

Z mojej wiedzy wynika ze zakres 90-110 stopni jest normą dla silnika.... Jednak tego silnika w tym aucie nie znam, więc ciezko mi się wypowiedzieć.

CzescTereska
CzescTereska
  21 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Z mojej wiedzy wynika ze zakres 90-110 stopni jest normą dla silnika


Masz rację, taka temperatura to norma. Chyba, że może sam czujnik po prostu szwankuje i za późno się włącza. Najgorsze jest, że praktycznie nie mam jak tego sprawdzić :/ bo raz działa prawidłowo, innym razem za późno. Może więc warto zainwestować i po prostu kupić nowy oryginalny
J4cus
J4cus
  21 grudnia 2009

Zaszkodzić nie zaszkodzi, a może pomoże :P

kurzy2
Posty: 272 (po ~210 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
kurzy2
  21 grudnia 2009

Jeśli nie jesteś pewny co do tego czujnika to kup nowy bo koszt jego nie jest zbyt duży a będziesz wtedy pewny w 100% co do niego :tak:

VW Golf II 1.3
Opel Vectra 1.8i
Seat Ibiza 1.3i
Seat Toledo 1.6i
VW Golf III 1.4i
Opel Calibra...

KORARM
KORARM
  21 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: czy mogę zamienić na inny czujnik, który troszeczkę szybciej będzie zaskakiwał?????

Skoro dawniej inżynierzy którzy projektowali to auto zaprojektowali to w ten sposób to nie sądze żebyś coś ulepszył.
Poza tym dobrze wiedzieć, ze temperatura cieczy chłodzącej jest niższa od temperatur które działają na uszczelke i inne podzespoły silnika.
Jeszcze jak byś wiedział to silniki spalinowe najlepiej pracują jak są rozgrzane.
NieWiemCoWymyslic
NieWiemCoWymyslic
  21 grudnia 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Skoro dawniej inżynierzy którzy projektowali to auto zaprojektowali to w ten sposób to nie sądze żebyś coś ulepszył.


Zgadzam sie z kolegą , kup oryginalny taki jak powinien być i po prostu wymień. Skoro tak klepali to musi być dobrze
ZX7RxNINJA
ZX7RxNINJA
  21 grudnia 2009

Mysle, ze szukasz dziury w całym.
Duzo samochodow zalacza wantylator przy 100-110 stopniach.
Moj motocykl zalacza przy 110-115 i nic sie nie dzieje. po prostu plyn chlodzacy nie gotuje tak szybko jak woda.

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.