Posiadam VW Polo II i mam pytanie czy silnik jest chlodzony przez wiatrak jak i przez ciecz ?? i wydaje mi sie ze przez to i przez to i czemu wiatrak mi sie nigdy nie zalaczyl ?? czyzby termostat padl bo wskazowka nigdy nie rusza zarowno od temperatury silnika jak i poziomu paliwa
lista tematów
układ chłodzenia
kacper66666: Posiadam VW Polo II i mam pytanie czy silnik jest chlodzony przez wiatrak jak i przez ciecz ?? i wydaje mi sie ze przez to i przez to i czemu wiatrak mi sie nigdy nie zalaczyl ?? czyzby termostat padl bo wskazowka nigdy nie rusza zarowno od temperatury silnika jak i poziomu paliwa
Silnik jest chłodzony cieczą, jeśli temperatura jest zbyt wysoka wówczas zalancza sie wentlator. A jesli Ci wskazowki nie chodzą to pewnie są zyebane i tyle...
a termostat otwiera lub zamyka obieg w silniku i do wskazówek nic nie ma...
kacper66666: Posiadam VW Polo II i mam pytanie czy silnik jest chlodzony przez wiatrak jak i przez ciecz ??
Jest chłodzony przez ciecz a wiatrak chłodzi ciecz kiedy się nagrzeje za bardzo
powinien się załączyć jak ciesz się nagrzeje powyżej jakiejś temperatury (silnik rozgrzany) jak jedziesz długo w korku i się nie załączy to coś jest nie tak
kacper66666: czyzby termostat padl bo wskazowka nigdy nie rusza zarowno od temperatury silnika jak i poziomu paliwa
termostat nic nie ma do paliwa jak wskazówka od temperatury się nie rusza to pewnie czujnik temperatury jest zepsuty a od paliwa jest też czujnik poziomu paliwa w baku i pewnie zepsuty.
po prostu masz jakiegoś złoma w którym dużo rzeczy nie działa.
Jeśli dwa wskaźniki nie działąją na raz to najpierw trzeba sprawdzić (podmienić) stabilizator napięcia w zegarach, który służy do stabilizowania napięcia na wskaźnikach na 10V.
Wiatrak chłodzi chłodnice jeśli czujnik który jest również na chłodnicy załączy się pod wpływem temp. około 95*C
Termostat otwiera tylko duży obieg czyli chłodnice. Swoja droga to bałbym się jezdzić z niedziałąjącym wskaźnikiem temperatury.
Czujnik temp. który odpowiada za działanie wskaźnika znajduje się przy bloku silnika na króćcu do którego przychodzi gruby wąż idący do chłodznicy.