Uotr
Posty: 12193 (po ~64 znaków)
Reputacja: -5 | BluzgometrTM: 2
Uotr
  24 września 2009 (pierwszy post)

Cześć.

Temat skierowany do starej elity szczególnie.
Kiedyś z Harrym pisaliśmy o ciekawostkach.
Znalazłem coś ciekawego, może przywiąże kogoś uwagę.

A mianowicie auto produkowane tylko w Południowej Afryce..

BMW E30 333i



Czyli połączenie Alpiny i BMW Motorsport
Produkowana w 85 i w 87 roku.



Pojemność 3.2 litra z jednym wałkiem rozrządu w głowicy.
Osiągała moc 197KM przy 5500rpm.
Wersje Turbocharged 319 przy 4363rpm
A najmocniejsze wersje New AVA Turbo 450 przy 5000rpm

Moim zdaniem genialne auto.

Co Wy na to ?

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
ZX7RxNINJA
ZX7RxNINJA
  24 września 2009

Masakra ::mrgreen:: Pierwszy raz słysze o takiej e30stce.

Najmocniejsza wersja musiała być masakrycznie szybka, aż dziw czemu produkowali je tylko w Pld afryce...

Uotr
Posty: 12193 (po ~64 znaków)
Reputacja: -5 | BluzgometrTM: 2
Uotr
  24 września 2009

No nie ? Też mnie zdziwiło ;)
I znaleźli się ci, którzy nie wiedzieli o tym jak ja ;)

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
Grzesiek2290
Grzesiek2290
  24 września 2009

Wiadomo rarytas, dużo części Alpiny. P
Super sprawa :D

Ale tunerzy BMW w tamtych czasach też nie próżnowali :D

Najmocniejsze co zapakowali do seryjne budy E30 to dzieło Hartge...

Z modelem H35-24
Silnik 3.5litra M88/3 z BMW M5/M6
286PS
0-100 km/h: 6s
0-160 km/h: 14s
0-200 km/h: 23s
Vmax: 260 km/h

A w ospojlerowaniu się zakochałem :zakochany:


W budę M3 E30 tez zapakowano ten motor i lekko dłubnięto w rezultacie powstało:

Hartge H35s-24
330PS
0-100 km/h: 5,9 s
Vmax: 275 km/h

XxWhite1983Xx
Posty: 242 (po ~54 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 0
XxWhite1983Xx
  24 września 2009

ładne aż mi sie spodobała:))

XxMarcinApriliaxX
XxMarcinApriliaxX
  24 września 2009

Urokiem osobistym nie powala ale wiadomo-rok :) Ale za to mocą miażdży :)

Uotr
Posty: 12193 (po ~64 znaków)
Reputacja: -5 | BluzgometrTM: 2
Uotr
  24 września 2009

Genialne auto, piękne ospojlerowanie jak mówisz. I to chyba w wąskiej lampie jeszcze ;)

To sporo więcej osiągnęli.

W 333i 7.2 sek. bodajże

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
Grzesiek2290
Grzesiek2290
  24 września 2009

W Południowej Afryce było dużo fajnych Beemek nie wiedzieć czemu :D

Np. 745i E23 w którym było 3.2 lub 3.4 turbo o mocy niby 252PS ,ale miało to już ~380Nm@2200rpm :o

Albo tez 745i z silnikiem z M5/M6 i 286KM z 3.5 n/a :mrgreen:

Uotr
Posty: 12193 (po ~64 znaków)
Reputacja: -5 | BluzgometrTM: 2
Uotr
  24 września 2009

Może lepsze drogi niż w Europie ? :lol:
Może było więcej indywidualnych zamówień na takie cacka..
Coś by się znalazło.

Ostatnio widziałem piękną 7-kę..

Sorry za rozmiar ale jeszcze nie opanowałem linuxa :lol:

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu, prawdziwi mężczyźni jedzą pszczoły !
DylaraComesBack
DylaraComesBack
  24 września 2009
uotr
uotr: Czyli połączenie Alpiny i BMW Motorsport

niezły rodzynek ;]
Grzesiek2290
Grzesiek2290
  24 września 2009

A w "biednej" Polszy ludzie pakuja sobie do kwadrata S50B32 z M3 E36 3.2 i ten silnik to dobry argument do robienia mniej niż 5x do 100km/h 20letnim autem klasy średniej które miało max 1 poduszkę powietrzną dla kierowcy pod koniec produkcji :P

A w opcji "goła buda i 1 kubeł" osiągi lepsze niż w M3 E90....

Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.