DJpamir
Posty: 801 (po ~239 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 1
DJpamir
  23 września 2009 (pierwszy post)

Witam mam golfa 1,8 na wtrysku jednopunktowym.
Jest w nim alternator firmy waleo ale pada regulator napiecia oraz łożysko,tak więc postanowiłem wymienić cały alternator.
I tearaz moje pytanie:czy bedzie pasował alternator z golfa 1,6 diesla? ma trochę inne mocowania(tzn moj ma o jeden otwor do mocowania regulacji naciągu więcej i jest nieużywany. wszystkie alternatory z silnikow 1,8 i 1,6 benzyniak takie maja.
Oprócz tego czy będzie tak samo ładował ten od diesla? czy nie jest przystosowany np na niższe obroty ?
Mam także alternator z VW santany nie wiem jaki tam był silnik ale kabelki nie sa przykręcane jak u mnie tylko na takiej kostce wpinane na 3 piny,a u mnie do aternatora tylko plus i minus leci,dało by sie ten z santany podpiąć? (mam nadzieje ze sa tu jacys znawcy VW) ::mrgreen::

GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZ
I O KUPIE JEŻA SNISZ

KORARM
KORARM
  23 września 2009

jak pasuje fizycznie to instalacje przerobisz to pryczcz

DJpamir
DJpamir: czy będzie tak samo ładował ten od diesla?

tak albo nawed lepiej przeważnie od diesla są mocniejsze więc nie ma problemu a obrotami się nie przejmuj każdy regulator napięcia dostosuje napięcie do obrotów itp
tylko czy to pasuje to nie wiem musisz sprawdzić po prostu
damian0889
Posty: 996 (po ~153 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 12
damian0889
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: tak albo nawed lepiej przeważnie od diesla są mocniejsze więc nie ma problemu a obrotami się nie przejmuj każdy regulator napięcia dostosuje napięcie do obrotów itp tylko czy to pasuje to nie wiem musisz sprawdzić po prostu

dokladnie podzielam zdanie kolegi,od dieselka bedzie lepiej ladowal nawet:P
damian0889
Posty: 996 (po ~153 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 12
damian0889
  24 września 2009

a po 2 to zamontowac nie problem duzy no i podlaczyc miernik tez w sumie ...

ziomekthx
ziomekthx
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: jak pasuje fizycznie to instalacje przerobisz to pryczczDJpamir:czy będzie tak samo ładował ten od diesla? tak albo nawed lepiej przeważnie od diesla są mocniejsze więc nie ma problemu a obrotami się nie przejmuj każdy regulator napięcia dostosuje napięcie do obrotów itp tylko czy to pasuje to nie wiem musisz sprawdzić po prostu


damian0889
damian0889: KORARM:tak albo nawed lepiej przeważnie od diesla są mocniejsze więc nie ma problemu a obrotami się nie przejmuj każdy regulator napięcia dostosuje napięcie do obrotów itp tylko czy to pasuje to nie wiem musisz sprawdzić po prostu dokladnie podzielam zdanie kolegi,od dieselka bedzie lepiej ladowal nawet:P


Nie wiem kto wam takich głupot nagadał. Alternator z diesla nie bedzie doładowywał Ci akumulatora w silniku benzynowym.A to dlatego ze Diesel ma mniejsze obroty od benzyny. Diesla nie wkrecasz na obroty tak jak benzynę dlatego aku bedzie cały czas niedoładowany. Musisz mies alternator specjalnie pod Twój silnik. Zmien firme i to wszystko. Najlepiej na boscha. Alternatory z Valeo maja to do siebie ze sa własnie felerne a drogie
KORARM
KORARM
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Alternator z diesla nie bedzie doładowywał Ci akumulatora w silniku benzynowym

Nie zgodze się z tobą
ziomekthx
ziomekthx
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: ziomekthx:Alternator z diesla nie bedzie doładowywał Ci akumulatora w silniku benzynowym Nie zgodze się z tobą

A to dlaczego
KORARM
KORARM
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: A to dlaczego

Ponieważ silniki diesla potrzebują silniejszego rozrusznika do odpalenia z racji sprężania co za tym idzie mają większy akumulator i potrzebują mocniejszy alternator

dlatego taki alternator jak najbardziej jest wskazany do silnika benzynowego będzie dużo mniej obciążony co za tym idzie długą żywotność będzie miał

Jeśli chcesz brać pod uwage obroty to zauważ, ze dolna granica jest taka sama lub podobna w dieslu i benzynie a Górna w benzynie większa więc jeszcze lepsze warunki dla alternatora
Pozatym jak już pisałem regulator napięcia dostosowuje napięcie nie zależnie od obrotów utrzymuje takie same cały czas

i w dieslu masz akumulator 12v i w benzynie masz 12v
od diesla alternator jest mocniejszy więc w razie zamontowania np mocnego car audio da rade i można zamontować wtedy większy akumulator z którym nie poradził by sobie alternator od benzyniaka
ziomekthx
ziomekthx
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Ponieważ silniki diesla potrzebują silniejszego rozrusznika do odpalenia z racji sprężania co za tym idzie mają większy akumulator i potrzebują mocniejszy alternator

Nastepna Ciekawa wiadomość. Jak dla mnie to mocniejszego akumulatora.

Konto usunięte
Konto usunięte: Jeśli chcesz brać pod uwage obroty to zauważ, ze dolna granica jest taka sama lub podobna w dieslu i benzynie a Górna w benzynie większa więc jeszcze lepsze warunki dla alternatora Pozatym jak już pisałem regulator napięcia dostosowuje napięcie nie zależnie od obrotów utrzymuje takie same cały czas

piszesz o dolnej granicy tak na jałowym biegu. To co chcesz tylko alternator po to zeby zapalic auto i stac w miejscu? Gdy ruszasz juz sa inne obroty silnika na poszczególnych predkosciach. Jesli Było by tak jak pisze ze lepiej wsadzic do benzyniaka alternator z diesla to powiedz mi po co produkowali by alternatory do benzyniaków.

Konto usunięte
Konto usunięte: i w dieslu masz akumulator 12v i w benzynie masz 12v

W ciezarowych jest na 24V i co mozesz wsadzic do niej alternator z benzyny?

dla mnie proste ALternator od benzyniaka ma byc do benzyniaka a od diesla ma byc do diesla
KORARM
KORARM
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Nastepna Ciekawa wiadomość. Jak dla mnie to mocniejszego akumulatora.

wszystko jest w samochodach powiązane niestety mocniejszy akumulator potrzebuje mocniejszego alternatora

Konto usunięte
Konto usunięte: To co chcesz tylko alternator po to zeby zapalic auto i stac w miejscu?

z jakiej racji spolić? spalić to można laczka

Konto usunięte
Konto usunięte: Gdy ruszasz juz sa inne obroty silnika na poszczególnych predkosciach

no i co z tego? zastanów sie nad tą różnicą

Konto usunięte
Konto usunięte: po co produkowali by alternatory do benzyniaków.

o proste tańsza produkcja a wymagań takich nie ma w benzyniaku po prostu mniej prądu potrzebuje :rotfl:

Konto usunięte
Konto usunięte: W ciezarowych jest na 24V i co mozesz wsadzic do niej alternator z benzyny?

ale nie w

DJpamir
DJpamir: golfa 1,8 na wtrysku


DJpamir
DJpamir: golfa 1,6 diesla


DJpamir
DJpamir: VW santany


Konto usunięte
Konto usunięte: dla mnie proste ALternator od benzyniaka ma byc do benzyniaka a od diesla ma byc do diesla

dlatego, ze nie masz pojęcia o tym
Myśle, ze dostatecznie jasno opisałem to dlaczego można zastosować alternator od silnika diesla do benzyny
Jeśli masz jakieś wątpliwości, pytania ? Zapytaj to wyjaśnie
ziomekthx
ziomekthx
  24 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: ziomekthx: To co chcesz tylko alternator po to zeby zapalic auto i stac w miejscu? z jakiej racji spolić? spalić to można laczka

Nawet czytać ze zrozumieniem nie potrafisz

Konto usunięte
Konto usunięte: ziomekthx: dla mnie proste ALternator od benzyniaka ma byc do benzyniaka a od diesla ma byc do diesla dlatego, ze nie masz pojęcia o tym Myśle, ze dostatecznie jasno opisałem to dlaczego można zastosować alternator od silnika diesla do benzyny Jeśli masz jakieś wątpliwości, pytania ? Zapytaj to wyjaśnie

No własnie przejedz sie do dobrego elektryka to Ci wytłumaczy
damian0889
Posty: 996 (po ~153 znaków)
Reputacja: 0 | BluzgometrTM: 12
damian0889
  24 września 2009

ale co maja obroty silnika do ladowania alternatora????po to chyba jest regulator napiecia co nie??i nie wazne jakie sa obroty silnika bo itak laduje tak samo,co najwyzej w momencie dodania gazu moze podskoczyc...a po 2 to nie ma sie co kłócic,niech zaklada,sprawdzi miernikiem czy laduje,jak tak to jest ok i tyle...

KORARM
KORARM
  25 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: No własnie przejedz sie do dobrego elektryka to Ci wytłumaczy

Jestem dobrym elektrykiem alternator mam w małym palcu nie jeden już przerabiałem na inne regulatory itp
Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości sam sie udaj do elektryka
KORARM
KORARM
  25 września 2009
damian0889
damian0889: ale co maja obroty silnika do ladowania alternatora????po to chyba jest regulator napiecia co nie??

no właśnie po to jest regulator
Obroty też mają znaczenie oczywiście alternator na wyższych obrotach jest w stanie więcej prądu wytworzyć
chodzi tutaj o obciążenie całego układu
np wszystkie odbiorniki włączone a auto na wolnych obrotach jest to akumulator oczywiście się ładuje tylko troche wolniej wtedy jeśli spadnie napięcie i tak samo diesel jeśli jeszcze świece grzeją to prawie wogóle może nie ładować akumulatora
Oczywiście wszysko zależy od alternatora nie które auta mają tak mocny alternator, ze nawed na wolnych obrotach wszystkie odbiorniki włączone i świece żarowe grzeją a akumulator tak samo się ładuje
lutek
lutek
  25 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: Jestem dobrym elektrykiem

Jakiś ty wszechstronny:D a o ile dobrze pamiętam to miałeś problem z podłączeniem diody...

Konto usunięte
Konto usunięte: alternator mam w małym palcu nie jeden już przerabiałem na inne regulatory

Żeby podłączyć inny regulator(pomijam pytanie "po co?") trzeba coś przerabiać?:D
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.