Witam mam golfa 1,8 na wtrysku jednopunktowym.
Jest w nim alternator firmy waleo ale pada regulator napiecia oraz łożysko,tak więc postanowiłem wymienić cały alternator.
I tearaz moje pytanie:czy bedzie pasował alternator z golfa 1,6 diesla? ma trochę inne mocowania(tzn moj ma o jeden otwor do mocowania regulacji naciągu więcej i jest nieużywany. wszystkie alternatory z silnikow 1,8 i 1,6 benzyniak takie maja.
Oprócz tego czy będzie tak samo ładował ten od diesla? czy nie jest przystosowany np na niższe obroty ?
Mam także alternator z VW santany nie wiem jaki tam był silnik ale kabelki nie sa przykręcane jak u mnie tylko na takiej kostce wpinane na 3 piny,a u mnie do aternatora tylko plus i minus leci,dało by sie ten z santany podpiąć? (mam nadzieje ze sa tu jacys znawcy VW) ::
lista tematów
Wybór Alternatora strona 2 z 2
GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ
chciałem sprawdzić czy jest ktoś tu normalny 1 się znalazł hehe
tego nie rozumiem możliwe, ze nie czytam ze zrozumieniem....
zależy nieraz trzeba
Regulator daje prąd na układ wzbudzenia alternatora (wirnik)
przeważnie na jedną szczotke podłączony jest regulator (daje masę),
(wykres napięcia kwadratowy) do drugiej szczotki podłączony jest + wzbudzenia alternarora i kontrolka ładowania.... tak działa większość alternatorów teraz produkowanych
W starszych samochodach było troszke inaczej rozwiązane tzn. jedna szczotka do masy na stałe a regulator dawał + na drugą szczotke
To oczywiście niewielka przeróbka ale trzeba coś podpiłować itp dołożyć kilka diod
na wzbudzenie alternatora czyli mały pikuś
a już wiem o jakie pytanie
przeróbki takie robią ci co car audio np. zakładają żeby mieć większe napięcie
ale ja z innego powodu takie rzeczy robiłem
wyobraź sobie stare auto do którego nie ma części i regulator się popsuje
wystarczy wiedzieć o co chodzi to każdy regulator podłączysz
ja wybrałem ten od malucha bo najtńszy hehe