DJpamir
Posty: 801 (po ~239 znaków)
Reputacja: -1 | BluzgometrTM: 1
DJpamir
  23 września 2009 (pierwszy post)

Witam mam golfa 1,8 na wtrysku jednopunktowym.
Jest w nim alternator firmy waleo ale pada regulator napiecia oraz łożysko,tak więc postanowiłem wymienić cały alternator.
I tearaz moje pytanie:czy bedzie pasował alternator z golfa 1,6 diesla? ma trochę inne mocowania(tzn moj ma o jeden otwor do mocowania regulacji naciągu więcej i jest nieużywany. wszystkie alternatory z silnikow 1,8 i 1,6 benzyniak takie maja.
Oprócz tego czy będzie tak samo ładował ten od diesla? czy nie jest przystosowany np na niższe obroty ?
Mam także alternator z VW santany nie wiem jaki tam był silnik ale kabelki nie sa przykręcane jak u mnie tylko na takiej kostce wpinane na 3 piny,a u mnie do aternatora tylko plus i minus leci,dało by sie ten z santany podpiąć? (mam nadzieje ze sa tu jacys znawcy VW) ::mrgreen::

GÓWNO WIESZ W NOGACH ŚPISZI O KUPIE JEŻA SNISZ

KORARM
KORARM
  25 września 2009
lutek
lutek: Jakiś ty wszechstronny:D a o ile dobrze pamiętam to miałeś problem z podłączeniem diody...

chciałem sprawdzić czy jest ktoś tu normalny 1 się znalazł hehe

lutek
lutek: pomijam pytanie

tego nie rozumiem możliwe, ze nie czytam ze zrozumieniem....

lutek
lutek: trzeba coś przerabiać?:D

zależy nieraz trzeba
Regulator daje prąd na układ wzbudzenia alternatora (wirnik)
przeważnie na jedną szczotke podłączony jest regulator (daje masę),
(wykres napięcia kwadratowy) do drugiej szczotki podłączony jest + wzbudzenia alternarora i kontrolka ładowania.... tak działa większość alternatorów teraz produkowanych
W starszych samochodach było troszke inaczej rozwiązane tzn. jedna szczotka do masy na stałe a regulator dawał + na drugą szczotke

To oczywiście niewielka przeróbka ale trzeba coś podpiłować itp dołożyć kilka diod
na wzbudzenie alternatora czyli mały pikuś

lutek
lutek: po co

a już wiem o jakie pytanie
przeróbki takie robią ci co car audio np. zakładają żeby mieć większe napięcie
ale ja z innego powodu takie rzeczy robiłem
wyobraź sobie stare auto do którego nie ma części i regulator się popsuje
wystarczy wiedzieć o co chodzi to każdy regulator podłączysz
ja wybrałem ten od malucha bo najtńszy hehe
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.