Prosta konstrukcja, o wiele niższa pojemność, spalanie i emisja szkodliwych substancji, a przy tym o wiele większa moc. Czego chcieć więcej?
"W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy!
Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych. To nie pierwszy silnik opracowany przez tę firmę. Ilmor Engineering dostarczała wcześniej silniki do IndyCar. W sezonie 2009 firma dostarczała silniki zespołom McLarena, Force India oraz Brawn.
Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji ma być jeszcze niższa.
Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm.
Jak działa silnik pięciosuwowy? Dwa mniejsze cylindry działają pod wysokim ciśnieniem na zasadzie ?zwykłego? czterosuwa. Do centralnie umieszczonego największego cylindra działającego pod niskim ciśnieniem wtłaczane są produkty spalania gdzie są dodatkowo dopalane.
Silnik ma zwartą konstrukcję i nie wymaga nowych technologii oraz technik produkcji. Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności."
Tylko co na to koncerny.xD pewnie pojdzie duuzy chajs na to zeby ten silnik nie wszedl za szybko do uzytku codziennego.
5 suwowy silnik strona 2 z 4
YAMAHA R1 ma 152 KM na jednym litrze a nowe werdje prawie 180KM na jednym litrze i to bez zdziwiania z jakims 5 suwowym silnikiem
Nie porównujcie silników motocyklowych do samochodowych bo tam jest róznica masy średnio po 800-1000kg. I silnik motocylowy nawet jak ma 180KM to pojedzie gorzej niż 140konny silnik o 2x wiekszej pojemnosci. Nm robia swoje
prawda, dlatego V-ka będzie zawsze lepsza od rzędówki
a Mazda RX8 w topowej wersji ma 247KM z 1300ccm, czyli 190KM z litra, za to moment nieporównywalnie większy
Nie w każdym przypadku.
Żeby policzyć rzeczywista pojemność Wankla Mazdy to by wyszło że ma nie całe 100KM z litra.
silniki 4 i 2 sowowe sa jednymi z najprostrzych silnikow do tego nie zawodnych i nigdy nie zostana wyparte przez jakies cuda techniki jedynie silnik wankla ma jakies szanse takie moje skromne zdanie
po pierwsze kup sobie słownik, bo aż mnie żeby bolą jak czytam twoje posty
po drugie jesteś w błędzie, silniki spalinowe zostaną wyparte przez inne rozwiązania, musimy skończyć ze spalaniem paliw kopalnych, przyszłość to wodór
po trzecie silnik wankla nigdy nie wejdzie do powszechnego użytku, zużywa za dużo oleju, są za duże problemy z uszczelnieniami i ma za krótką żywotność, jeśli przez 50 lat się nie przebił, to raczej już nie ma na to szans
co do silnikow spalinowych prawda koncza sie paliwa kopalne i czas przezycic sie na wodor ale mi chodzi o to ze taki 5t nie ma szans jak silnik wankla co do pisowni sorki za nia ale mam dysleksje i niestety bledy to czesc mojego charakteru a slowniki mam 4 a co do R1 moc taka ma przy obrotach 10 tys obr/min a nowe przy 12tys i co z tego silniki samochodowe tez kreca sie po takich obrotach i maja nawet wiecej koni
mowisz o F1 z tymi obrotami ?? o_0 ... czy o japonskich wiertarkach od np. spoona (10k rpm) ?? ...
dyslekcje, dysgrafie i dyskopolo ... wystarczy jeden slownik ... ten wbudowany w firefoxa ... i zanim nacisnie sie "dodaj posta" wystarczy poprawic to co jest podkreslone czerwonymi kropkami ...
silniki wankla w Mazdach RX-7 i w RX-8 po odblokowaniu kręcą się do 11k rpm, Honda Civic V-gen 1.5 16v odcięcie ma przy 9k rpm,
tylko nie rozumiem po co się kłócicie skoro ten pięciosów to i tak ściema była...
R1 kreci ponad 12tys obr o ma przy tym moc dochodzaca do 182KM a uzywam opery i bledow nie poprawiam bo szkoda mi czasu na to madry pojmie o co mi chodzi a glupi bedzie sie czepiał