PiesekLeszek1
PiesekLeszek1
  3 stycznia 2012 (pierwszy post)

Witam. Borykam się z problemem wyboru pomiędzy dwoma kierunkami Elektrycznym ( elektroenergetyka i elektrotechnika) i Mechatronika. Ktoś studiuje te kierunki ?. Czekam na odp i pozdrawiam.

MaQ7
MaQ7
  3 stycznia 2012

Ja jestem na czymś bardziej pokrewnym do tego pierwszego a mianowicie elektronika i telekomunikacja. I wydaje mi się że kierunek czysto związany z elektryką jest bardziej rozwojowy. Dlatego też sam tak wybrałem i póki co nie narzekam.

PiesekLeszek1
PiesekLeszek1
  3 stycznia 2012

Elektronika zupełnie mnie nie kręci hehe, choć wiem że na wymienionych przeze mnie kierunkach są chyba podstawy elektroniki.

Kameleon
Kameleon
  5 stycznia 2012

Ja studiuję Mechanikę i budowę maszyn ale u mnie na uczelni jest też mechatronika od roku albo dwóch w programie. Z tego co widzę po planie zajęć, pierwsze 2 lata nie różnią się znacznie programem. 3 rok to specjalizacja i tam już sporo się zmienia więcej przedmiotów elektrycznych z tego co właśnie widzę. Mówi się, że to dobre kierunki... Elektroenergetyka ciekawie brzmi. Popatrz sobie jakie specjalizacje oferują te kierunki na uczelni/ach w które celujesz i pod tym kątem rozważaj. Przykładowo u mnie na kierunku jest:

budowa i eksploatacja napędów lotniczych
budowa śmigłowców
informatyka w inżynierii produkcji
komputerowe wspomaganie projektowania maszyn
komputerowo wspomagane projektowanie technik wytwarzania
metrologia i komputerowe systemy pomiarowe
przetwórstwo tworzyw polimerowych
samochody i ciągniki
technologia maszyn
urządzenia inżynierii procesowej, spożywczej i ekotechniki.

Także rozrzut jest niezły a specjalizacje różnią się znacznie.
To tyle...

PyroManiac
PyroManiac
  7 stycznia 2012

Elektroenergetyka to jest przyszłościowy kierunek, bowiem sporo stanowisk kierowniczych w przemyśle energetycznym będzie teraz do obsadzenia w związku z wiekiem emerytalnym pracowników...

Kameleon
Kameleon
  7 stycznia 2012
Konto usunięte