OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010 (pierwszy post)

Witam ;)

W poniedziałek mam taki sprawdzian z angielskiego z cyklu "powtórzenie do matury". Nic, że to dopiero za rok, ale nauczycielka robi nam takie testy średnio co 2 miesiące od początku drugiej klasy. Tym razem będzie to taka typowa część ustna, jak na maturze, każdy będzie musiał wylosować pytania i obrazki do opisania. Mam pytanie odnośnie opisywania obrazków.
Na co najpierw zwrócić uwagę przy opisywaniu obrazków? :woot:
Ja sobie wymyśliłam mniej więcej taką kolejność: najpierw mówię, co mniej więcej widać na tym obrazku. Potem staram się powiedzieć, gdzie to zdjęcie zostało zrobione. Następnie opisuję, co znajduje się na pierwszym planie i staram się szczegółowo opisać, to samo z tłem obrazka. Na koniec zawsze tam dodam coś w stylu "The picture makes the viever feel... " czy coś podobnego zależy co tam uda mi się wymyślić.
Czy to dobra kolejność? Coś jeszcze powinno się opisywać na tych obrazkach?
Zawsze na lekcji kiedy przy okazji nauczycielka każe nam coś tam z książki opisać, jakąś ilustrację, lecę byle jak, co mi przyjdzie do głowy,bez żadnych schematów, ale na sprawdzianie chyba trzeba to jakoś ładniej powiedzieć.
Liczę na podpowiedź :ziober2:

I tak przy okazji- ciekawa jestem, czy do matury z polskiego potrzebna jest dokładna znajomość lektur, czy można jakoś te informacje z tekstów wyciągnąć? :woot: Bo jakoś nigdy mnie nie ciągło do czytania lektur szkolnych i od początku LO nie przeczytałam żadnej i raczej wolałabym nie czytać, ale wolę się upewnić czy aby na pewno to nie jest potrzebne bo potem może być za późno.

Dziękuję za uwagę :rock:

julCiak69
julCiak69
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Czy to dobra kolejność? Coś jeszcze powinno się opisywać na tych obrazkach?

dobra kolejność. :tak: możesz powiedzieć, co ludzie na obrazku czują- według Ciebie.

Konto usunięte
Konto usunięte: I tak przy okazji- ciekawa jestem, czy do matury z polskiego potrzebna jest dokładna znajomość lektur, czy można jakoś te informacje z tekstów wyciągnąć?

coś wiedzieć musisz. postacie musisz znać. taki ogólny zarys. żeby nie było, jak w ubiegłym roku, że Tadeusz podszedł do Zosi z ptakiem w ręku...:mrgreen:
OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010
julCiak69
julCiak69: dobra kolejność. możesz powiedzieć, co ludzie na obrazku czują- według Ciebie.

No to tam opisuję zawsze o ile widać jakichś ludzi na obrazku. Mówię wtedy np. że przypuszczam, że ta kobieta czuje się tak i tak.
W ogóle to opisywanie i przypuszczanie co oni robią i czują na tym obrazku wydaje mi się takie bez sensu... sranie w banie.

julCiak69
julCiak69: coś wiedzieć musisz. postacie musisz znać. taki ogólny zarys. żeby nie było, jak w ubiegłym roku, że Tadeusz podszedł do Zosi z ptakiem w ręku...

Ja jedyne co wiem z lektur to tyle co ukradkiem usłyszę na lekcji, ale wątpliwe, żebym do matury coś z tego zapamiętała. Bo mamy taki polski w szkole, że można zasnąć na lekcji, kobieta tak przynudza. A na sprawdzianach przeważnie spisuję z zeszytu wszystko bo przy naszej babce z polskiego można by sobie nawet laptopa otworzyć na teście i udaje że nie widzi :crylol:
91kasia
91kasia
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: Czy to dobra kolejność? Coś jeszcze powinno się opisywać na tych obrazkach?

3 podstawowe i najważniejsze rzeczy:
-kto?
-gdzie?
-co robi? (akcja)
91kasia
91kasia
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: I tak przy okazji- ciekawa jestem, czy do matury z polskiego potrzebna jest dokładna znajomość lektur, czy można jakoś te informacje z tekstów wyciągnąć? Bo jakoś nigdy mnie nie ciągło do czytania lektur szkolnych i od początku LO nie przeczytałam żadnej i raczej wolałabym nie czytać, ale wolę się upewnić czy aby na pewno to nie jest potrzebne bo potem może być za późno.

To zależy czy masz odpowiedzieć na dane zagadnienie na podstawe FRAGMENTU czy odnieść się też do ZNAJOMOŚCI CALEJ LEKTURY. Jesli to 2- dobrze byloby znać więcej szczególów bo wtedy automatycznie masz więcej pkt. Jeśli 1- Twoje szczęście :)
julCiak69
julCiak69
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: No to tam opisuję zawsze o ile widać jakichś ludzi na obrazku. Mówię wtedy np. że przypuszczam, że ta kobieta czuje się tak i tak. W ogóle to opisywanie i przypuszczanie co oni robią i czują na tym obrazku wydaje mi się takie bez sensu... sranie w banie.

ale za to idą punkty dodatkowe. :)

Konto usunięte
Konto usunięte: Ja jedyne co wiem z lektur to tyle co ukradkiem usłyszę na lekcji, ale wątpliwe, żebym do matury coś z tego zapamiętała. Bo mamy taki polski w szkole, że można zasnąć na lekcji, kobieta tak przynudza. A na sprawdzianach przeważnie spisuję z zeszytu wszystko bo przy naszej babce z polskiego można by sobie nawet laptopa otworzyć na teście i udaje że nie widzi

to nie jest dobre :nie:
przyzwyczajenie robi swoje- wniesiecie może laptopy na maturę z polaka???
OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010
julCiak69
julCiak69: ale za to idą punkty dodatkowe. :)

No tak... Ale te onrazki głupie są, mogliby coś innego wymyślić :P Bo przecież po samym obrazku nie można stwierdzić co ludzie czują, można się tylko domyślić, więc to jest bardziej własna interpretacja ;)) Każdy może powiedzieć co chce.

julCiak69
julCiak69: to nie jest dobre przyzwyczajenie robi swoje- wniesiecie może laptopy na maturę z polaka???

My nie wnosimy laptopów na sprawdzian z polaka :D
Napisałam tylko, że przy tej babce możnaby bo i tak by się nie skapła. Mi w sumie matura polskiego nie jest do niczego potrzebna, oby tylko zdać na te 35 % załóżmy ;)
A z tymi lekturami to lipa, nie wiem jak ja się zmuszę do czytania ich... Przez całe gimnazjum tylko 2 lektury przeczytałam a teraz żadnej, ogólnie nie przepadam za czytaniem a co dopiero lektur. ;/
OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: możnaby

tam miała być spacja... *można by

Konto usunięte
Konto usunięte: onrazki

obrazki *
julCiak69
julCiak69
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: No tak... Ale te onrazki głupie są, mogliby coś innego wymyślić :P Bo przecież po samym obrazku nie można stwierdzić co ludzie czują, można się tylko domyślić, więc to jest bardziej własna interpretacja ;)) Każdy może powiedzieć co chce.

i o to chodzi właśnie o to. dlatego możesz wtedy powiedzieć I think the propably are happy albo I suggest albo jeszcze I guess :)

Konto usunięte
Konto usunięte: My nie wnosimy laptopów na sprawdzian z polaka :D Napisałam tylko, że przy tej babce możnaby bo i tak by się nie skapła. Mi w sumie matura polskiego nie jest do niczego potrzebna, oby tylko zdać na te 35 % załóżmy ;) A z tymi lekturami to lipa, nie wiem jak ja się zmuszę do czytania ich... Przez całe gimnazjum tylko 2 lektury przeczytałam a teraz żadnej, ogólnie nie przepadam za czytaniem a co dopiero lektur. ;/

weź sobie opracowania. dobre są na ostatnim dzwonku :>
OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010
julCiak69
julCiak69: suggest albo jeszcze I guess :)

ja zawsze mówię I suppose, tak z przyzwyczajenia ;)

julCiak69
julCiak69: weź sobie opracowania. dobre są na ostatnim dzwonku :>

to dopiero na następny rok się za to wezmę :ziober2:
Ej, a żeby zdać maturę z polaka na 35 % (nie potrzeba mi więcej, idę na kierunek nie związany zupełnie z humianistycznym), trzeba znać lektury koniecznie?
Bo jak żeśmy robili z babką te testy maturalne z tekstem to zawsze miałam koło maxa, no ale to było bez wypracowania, myślę że to by wystarczyło... :woot:
julCiak69
julCiak69
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: ja zawsze mówię I suppose, tak z przyzwyczajenia ;)

to tez jest dobre :)

Konto usunięte
Konto usunięte: to dopiero na następny rok się za to wezmę Ej, a żeby zdać maturę z polaka na 35 % (nie potrzeba mi więcej, idę na kierunek nie związany zupełnie z humianistycznym), trzeba znać lektury koniecznie? Bo jak żeśmy robili z babką te testy maturalne z tekstem to zawsze miałam koło maxa, no ale to było bez wypracowania, myślę że to by wystarczyło...

wypracowanie jest na 50pkt
pozostała część matury podstawowej z polskiego to czytanie ze zrozumieniem- za nie możesz mieć maksymalnie 20pkt :tak:
czyli policz sobie z proporcji. :tak:
skoro:

70pkt to 100%
to
x jest równy 35%
i licz :)

napisz cokolwiek na tym wypracowaniu (byleby miało sens), nawet streść jakoś fragment tekstu, który masz :> i dodaj kilka cytatów, napisz coś od siebie.
masz przykładowo rozmowę Świętoszka z Elmirą (tak, jak ja to miałam) napisz:
Elmira chcąc pokazać dwulicowość Świętoszka knuje intrygę. namawia Orgona by ten schował się pod stół, a potem przyprowadza Tartuffe'a do kuchni. Elmira udaje zainteresowanie głównym bohaterem, udaje, że go uwodzi. Tartuffe czuje, że może zrobić wszystko, twierdzi, że romans po cichu to nie grzech "[...] cytat[...]"

to jest przykład. wiesz kilka cytatów wypada wprowadzić, tak dla przyzwoitości :>
OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010
julCiak69
julCiak69: wypracowanie jest na 50pkt

wypracowanie jest aż na 50 pkt? :szok:
już widzę tą moją maturę :crylol:

julCiak69
julCiak69: czyli policz sobie z proporcji.

nie chce mi się teraz liczyć, ale na oko to z samych tych "zamkniętych" opowiedzi miałabym 30%, ale znając mnie to na pewno wszystkich nie będę miała dobrze :lol: Czyli jednak trzeba czytać streszczenia :and:

julCiak69
julCiak69: napisz cokolwiek na tym wypracowaniu (byleby miało sens), nawet streść jakoś fragment tekstu, który masz :> i dodaj kilka cytatów, napisz coś od siebie.

a te cytaty skąd? ;) są tam jakieś w tekście czy trzeba z głowy?
OwocowoKolorowox3
OwocowoKolorowox3
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: miałabym 30%

chyba raczej mogłabym mieć.
julCiak69
julCiak69
  7 maja 2010
Konto usunięte
Konto usunięte: wypracowanie jest aż na 50 pkt? już widzę tą moją maturę

jak masz 21pkt zdajesz :) bo to jest 30%. czyli musisz mieć maksymalnie te zadania z czytania ze zrozumieniem i 1pky z wypracowania- to Cię urządza (:

Konto usunięte
Konto usunięte: nie chce mi się teraz liczyć, ale na oko to z samych tych "zamkniętych" opowiedzi miałabym 30%, ale znając mnie to na pewno wszystkich nie będę miała dobrze Czyli jednak trzeba czytać streszczenia

troszkę tak. zwróć uwagę na epoki, w których powstały
julCiak69
julCiak69
  7 maja 2010

kuwa, wróć. :ninja:

Konto usunięte
Konto usunięte: nie chce mi się teraz liczyć, ale na oko to z samych tych "zamkniętych" opowiedzi miałabym 30%, ale znając mnie to na pewno wszystkich nie będę miała dobrze Czyli jednak trzeba czytać streszczenia

troszkę tak. zwróć uwagę na epoki, w których powstały i jak zachowują się w takim bądź razie bohaterowie danej powieść, np. mimo, że Lalka powstała w pozytywizmie i jest to najważniejsza powieść tego okresu, taki prekursor jakby to jednak główny bohater- Stanisław Wokulski- ma i cechy z pozytywizmu (praca u podstaw), ale i romantyzmu (miłość do Łęckiej) :> takie głupoty zapamiętaj, a nie polegniesz:)

Konto usunięte
Konto usunięte: a te cytaty skąd? ;) są tam jakieś w tekście czy trzeba z głowy?

z tekstu, piszesz wypracowanie to i korzystasz z tekstu, cytujesz fragmenty, które uważasz za stosowne, by użyć je w wypracowaniu, ot co :>
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.