ZuuaFrytaaXD
ZuuaFrytaaXD
  3 września 2009 (pierwszy post)

Muszę na jutro zrobić parę zadań z matmy.. Ale kompletnie nic nie pamiętam, a to materiał z 3 gim ;p Pomożecieee ? ;p Proszę ;dd

1. Rozwiąż równanie. 3(5x-8)/+13=1

2. Rozwiąż algebraicznie układ równań.
x = y + 8
x - 3 y = 4

3. Uprość wyrażenie. (a + b)kwadrat - (a - b)kwadrat

4. Rozwiąż nierówność. 2 - 3/4x jest mniejsze lub równe 1/2

5. Oblicz. 17/40 - 0,2 : 1,75

6. Oblicz długość krawędzi sześcianu, którego powierzchnia ma pole 10 2/3 cm^2 (dziesięć i dwie trzecie centymetrów kwadratowych).

Z góry dzięki ;)

Sardyn
Sardyn
  3 września 2009
Uczta się maty bo to nic trudnego ;)

1.
3(5x-8)+13=1
15x-24+13=1
15x-11=1
15x=12
x=12/15
(chyba ze tam było dzielenie a nie plus bo Twój zapisa zawiera dwa znaki na raz ;P)

2.
x=y+8
x-3y=4

x=y+8
y+8-3y=4

x=y+8
2y=4

x=y+8
y=2

x=10
x=2

3.
(a+b)^2 - (a-b)^2 = a^2 + 2ab + b^2 - a^2 + 2ab - b^2 = 4ab

4.
2-3/4 x mniejsze rowne 1/2
-3/4x mniejsze rowne -3/2 (obustronnie mnozymy razy -4/3, nastepuje zmiana kierunku wiekszosci)
x wieksze rowne 2

5.
17/40 - 0,2 : 1,75 = 17/40 - 8/40 : 7/4 = 9/40 : 7/4 = 9/70

6.
6a^2=10 i 2/3 |:6
a^2=32/18
a=4/3
RexMundi
Posty: 68930 (po ~126 znaków)
Reputacja: -46 | BluzgometrTM: 13
RexMundi
  3 września 2009

to są chyba kpiny :zonk:

zajrzyj do podręcznika i spójrz na wzory

...Ignorance is bliss...
MaQ7
MaQ7
  3 września 2009
RexMundi
RexMundi: to są chyba kpiny zajrzyj do podręcznika i spójrz na wzory


dzisiejsza mlodziez jest strasznie leniwa : )
co z tego ze ma rozwiazanie zadania jak sie sama nie nauczy...
Drozu
Drozu
  3 września 2009

Ciekawe jak ty dziecko zdasz mature z matematyki...

Feo
Feo
  4 września 2009
Konto usunięte
Konto usunięte: majzy.

:wtf:
Ah ta dzisiejsza młodzież :and:

Konto usunięte
Konto usunięte: Ciekawe jak ty dziecko zdasz mature z matematyki...

skoro materiał z 3 gim to ona pewnie jest w pierwszej LO... Nie wiadomo czy matematyka będzie jeszcze obowiązkowa :)
Dyskusja na ten temat została zakończona lub też od 30 dni nikt nie brał udziału w dyskusji w tym wątku.